icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser fram till jul 2020, resultatrapportering

Veteran
8081 inlägg
14 november 2020 11:15

Grattis Misslion!!! Jag rapporterar till Johan, så får du din vinst så småningom!

God Jul alla!

Har som målsättning att hålla vikten över helgerna men..............

• Veteran
    8081 inlägg
    27 november 2020 17:38
    Nira74 skrev den 27 november 2020 17:09

Skönt att komma ut på en lång promenad Scorpia. Blev inga promenader än så länge och nu är det becksvart ute eftersom jag bor där det inte finns gatlampor. Vid tidigare viktminskningar har jag gått flera varv i området där jag bor eftersom jag är ganska mörkrädd. Det enda är att det känns lite fånigt, men motionen blir ju detsamma.

Bra idé att gå flera varv!

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 27 november 2020 18:36

Jag bor mitt i mörka skogen och är oxå mörkrädd...så det gående jag skulle få till fick vara i dagsljus.

Än så länge blir det bara vardagsmotion eftersom jag har besvär med känselbortfall i ett ben efter en höftoperation.

hoppas det blir bättre så jag orkar gå som förr.

I övrigt är det svårt att få till min”nödvändiga” E%-balans....det blir gärna lite för många kcal och av dom är för många kolhydrater 🥴

Vårt fredagsmys har inneburit god Lax och potatisgratäng.

Till detta fjällgubbens godaste sallad med picklade grönsaker och fetaost.

Ett par glas kylt vitt vin.🥂.

..så orsak & verkan är det ju då förstås.

igår fick jag nya övningar ( med gummiband) av min sjukgymnast. Det känns i benen idag...😬

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    27 november 2020 18:48

Åh, ser jättegott ut.

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    28 november 2020 00:34

I dag blev en stressig dag på jobbet, men de genererade 9500 steg. Avslutade sedan kvällen med en god vän, middag och två timmar dansandes Dance central. Sjukt kul, sjukt jobbigt och sjukt kul träning. Nu är det helg...... 😀

• Veteran
    4094 inlägg
    28 november 2020 08:02
    Åsa79 skrev den 28 november 2020 00:34

I dag blev en stressig dag på jobbet, men de genererade 9500 steg. Avslutade sedan kvällen med en god vän, middag och två timmar dansandes Dance central. Sjukt kul, sjukt jobbigt och sjukt kul träning. Nu är det helg...... 😀

Det lät som en jättebra träning...för det måste vara roligt ...annars blir det inte av. Pepp ✌️

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 28 november 2020 08:23

De 3 plushekto  är på " tillfälligt besök" efter flera dagar med " utemat"...har fortfarande bosatt sig hos mig...inte kul alls när det borde vara minus.

Vad göra ? ...bara fortsätta framåt...annars kommer man inte i mål.

Trevlig lördag på er alla deltagare därute.

• Veteran
    8081 inlägg
    28 november 2020 09:12

Har börjat prata med Johan om fortsättningen av BL efter nyår. Är rädd att göra det för stort, men har tänkt att ni som är med före jul har förtur. Blir det bra?  Den som vill kan förstås hoppa av.

Har haft en grym natt, då jag varit upp och fikat 2 ggr. Kunde inte somna. Fick myrkryp i benen framåt kl 2. Väger mig inte!!! 

Nu ska vi åka till spoteket och köpa blodstillande vadd åt sambon, som blödde näsblod 2 ggr igår. Hade en fp hemma så vi klarade gårdagskvällen. 

Sen blir det strykning och uppsättning av köksgardiner och sen får vi se om jag orkar med saffransbullebak. Ska förresten lägga saffran i blöt i lite sprit nu.

Ha en bra Advent!

• Veteran
    1186 inlägg
    28 november 2020 09:23

Ursäkta att jag lägger mig i babs2, men om inte sambon redan gör det borde han köpa Nosoil eller använda olivolja att smörja näsan med. Två av mina tre vuxna barn har näsblod jätteofta och det blir värre när det är kallt och torrt ute. Då blir luften inne också torr, och slemhinnan i näsan blir torrare.

• Veteran
    2322 inlägg
    28 november 2020 11:14

pepparkaksburken tom nu.  Sen de där med gå, funkar inte alls här nu går jag på värkmedicin.   I dag ska vi till att byta däck,   såg att de inte var så bra däck så blir ta en funderare.   Sätter på dom vi har, vi får åka till en kille som hjälper oss.  sen får jag se vad dagen bli.heart

• Veteran
    4094 inlägg
    28 november 2020 11:31
    babs2 skrev den 28 november 2020 09:12

Har börjat prata med Johan om fortsättningen av BL efter nyår. Är rädd att göra det för stort, men har tänkt att ni som är med före jul har förtur. Blir det bra?  Den som vill kan förstås hoppa av.

Har haft en grym natt, då jag varit upp och fikat 2 ggr. Kunde inte somna. Fick myrkryp i benen framåt kl 2. Väger mig inte!!! 

Nu ska vi åka till spoteket och köpa blodstillande vadd åt sambon, som blödde näsblod 2 ggr igår. Hade en fp hemma så vi klarade gårdagskvällen. 

Sen blir det strykning och uppsättning av köksgardiner och sen får vi se om jag orkar med saffransbullebak. Ska förresten lägga saffran i blöt i lite sprit nu.

Ha en bra Advent!

Det låter som ett bra upplägg...för jag tror ju det behövs även efter nyår. Jag hänger säkert på under våren..för nu går det åt fel håll här...trots att jag inte slarvat alltför mycket sedan starten.