Veteran
8081 inlägg
Grattis Misslion!!! Jag rapporterar till Johan, så får du din vinst så småningom!
God Jul alla!
Har som målsättning att hålla vikten över helgerna men..............
Idag har jag kommit iväg på träning, körde kullerbyttor och trampolinhopp i 30 minuter. Kommer nog inte kunna röra mig imorgon, men roligt vad det 🙂
Skulle köpa blodstillade vadd, julkort och mjölk men det blev en nota på nästan 500:-. Sambon har i många år sagt att han saknar en adventsljusstake, men jag har stått emot pga brandrisken. Nu hittade jag en på ICA i metall och har man ingen mossa i så bör det ju vara ganska ofarligt. Ljus behövdes till. och så blev jag förälskad i en novemberkaktus. I ett tidigare liv hade jag ett antal påsk-, november- och julkaktusar. men de växte väldigt och när vi flyttade för drygt 30 år sedan gav jag bort dem. Dessutom hittade jag en amaryllis som var lagom på väg, så mina St Paulor, som blommat så fint hela hösten, men nu blivit trötta får hamna i ett vilofönster.
Nu känns det som om jag hittar på allt för att slippa ta itu med allvaret dvs ta fram symaskinen och sy fast bandet upptill och sen strykbräde och strykjärn. Nej nu får det bli av!!!!
Idag har jag kommit iväg på träning, körde kullerbyttor och trampolinhopp i 30 minuter. Kommer nog inte kunna röra mig imorgon, men roligt vad det 🙂
Wow! Bra jobbat! Ja kan inte ens göra en kullerbytta utan att bli yr i huvudet..
Mina pepparkakor ligger tryggt i förrådet. Vi tog in några igår och idag blir det också några, var ut i förrådet och hämtade ytterkrukan vi brukar ha till amaryllislök och då följde det med några, 2 till mig och 4 till sambon.
Wow! Bra jobbat! Ja kan inte ens göra en kullerbytta utan att bli yr i huvudet..
Jag blev också yr efter de första sedan kändes det bättre, men är nästan 30 år sedan jag tränade gymnastik regelbundet.
Min dag i bild...plus några köpglada loppiskunder...så jag klagar inte 😄✌️
dålig natt igen, De är smärtan som gör de just nu. eller är de pepparkakorna, Snart ny vecka igen. 1 advents morgon med en mugg kaffe i min ensamhet.
God morgon, Pralin!
Då är vi två som är vakna denna tidiga morgon, här har jag också kaffe i muggen och sitter själv, katten är ute
Sambon har tänt första ljuset i staken. Jag var uppe en stund i natt igen, det är nog så att det är mjölk som ger mig klåda på framsida lår. Jag steg upp 9.30 och bäljade i mig en stor kopp kaffe och 1\2 apelsin. Nu medan herrarnas skidskytte går ska jag dra igång saffransdegen. Trevlig Advent!
Saffransbullarna står på jäsning. Fick till en väldigt kladdig deg, så det blir nog bra bullar. Har nu lämnat köket till sambon som suckar förstås. Det blir mycket kladdig disk.
I kväll ska jag sätta upp Nisses dörr. Sambon har inte sett den så jag hoppas att han blir glatt överraskad