Veteran
8084 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Periodvis har jag haft myrkryp i benen när dt är dags att sova, har då gått upp, tagit en Alvedon, en Mg-tablett och kokat en kopp te och gjort en eller flera mackor. Efter c:a 30 min kunde jag krypa ner i sängen igen och somna. Nu har jag ätit Mg varje dag ett tag och myrkrypningarna är borta. Mackor är dock fortfarande en svaghet. För att försöka komma bort från mackorna testar jag Nutrilett till lunch och middag ett tag. Sen tänker jag ta fram " kickstart Medelhavsmat".
Jag har kommit in i en uppåtgående trend. Måste bryta den, tom skorna börjar kännas trånga.
Trevlig helg!
Periodvis har jag haft myrkryp i benen när dt är dags att sova, har då gått upp, tagit en Alvedon, en Mg-tablett och kokat en kopp te och gjort en eller flera mackor. Efter c:a 30 min kunde jag krypa ner i sängen igen och somna. Nu har jag ätit Mg varje dag ett tag och myrkrypningarna är borta. Mackor är dock fortfarande en svaghet. För att försöka komma bort från mackorna testar jag Nutrilett till lunch och middag ett tag. Sen tänker jag ta fram " kickstart Medelhavsmat".
Jag har kommit in i en uppåtgående trend. Måste bryta den, tom skorna börjar kännas trånga.
Trevlig helg!
Då ska jag testa Mg tabletter också för jag har myrkryp som bara den när jag försöker sova.Tack för tipset
Trevlig helg!
här äter jag MG sen länge. Ibland kommer sendrag men inte lika ofta.
Trevlig helg!
Jag har haft mycket problem med myrkrypningar i fötter och ben både dagtid och nattetid förut. Jag började med magnesium och då blev det bättre, men så fort jag glömde ta magnesium några dagar så kom de tillbaka. Ändrade min kost och började äta ganska mycket gröna blad grönsaker ex spenat och då försvann väldigt mycket av mina myrkrypningar! Jag tror att min kropp bättre tog till sig magnesiumet från kosten än från tabletterna. Så mitt tips är att testa att lägga till mer kost som är rik på magnesium. ☺️
Som redan sagt gällande myrkryp och kramper i benen magnesium men även järn och B12 kan hjälpa till.
Men även via kosten.
Målsättning är en sak, resultat en annan.
det har slunkit in en hel del i min mun som inte var planerat.
Har länge tänkt börja trampa på motioncykeln, men det har inte blivit av. På något sätt tycker jag synd om mig pga min onda arm och axel och min allmänna orörlighet, men det jag inte gör, gör ju allt värre.
Nu MÅSTE jag ta tag i mig! En början får bli att jag nu öppnat mig för er.
Jag har i många år rest tillsammans med en kvinna och vi har gått på en massa aktiviteter tillsammans, men vi har egentligen inte haft något närmare umgänge, men jag saknar henne. Vet inte riktigt vad som hände, men det känns som om hon tog avstånd när min kropp började strejka. Jag klarar inte längre att åka långa bussreor. Sen kom pandemin i vägen för alllt.
Jag har alltid varit den som tagit initiativ till teaterbesökoch har nu börjat med det igen och skickar förfrågningar till 4 kompisar men hittills har "resekompisen" kommit med olika anledningar att inte gå, men 2 eller 3 har följt med .
Nu går jag ner och cyklar!!!
Eftersom det är så tråkigt att cykla inne har jag en TV där och naturligtvis får jag inte igång den! Hoppas att det bara är batterierna i fjärrmanövreringen som laddat ur. Har dem på uppladdning nu.,
När jag startade TV gjorde Telia en omstart och det är bara att hoppas att det inte är något nytt där!
Målsättning är en sak, resultat en annan.
det har slunkit in en hel del i min mun som inte var planerat.
Har länge tänkt börja trampa på motioncykeln, men det har inte blivit av. På något sätt tycker jag synd om mig pga min onda arm och axel och min allmänna orörlighet, men det jag inte gör, gör ju allt värre.
Nu MÅSTE jag ta tag i mig! En början får bli att jag nu öppnat mig för er.
Jag har i många år rest tillsammans med en kvinna och vi har gått på en massa aktiviteter tillsammans, men vi har egentligen inte haft något närmare umgänge, men jag saknar henne. Vet inte riktigt vad som hände, men det känns som om hon tog avstånd när min kropp började strejka. Jag klarar inte längre att åka långa bussreor. Sen kom pandemin i vägen för alllt.
Jag har alltid varit den som tagit initiativ till teaterbesökoch har nu börjat med det igen och skickar förfrågningar till 4 kompisar men hittills har "resekompisen" kommit med olika anledningar att inte gå, men 2 eller 3 har följt med .
Nu går jag ner och cyklar!!!
Eftersom det är så tråkigt att cykla inne har jag en TV där och naturligtvis får jag inte igång den! Hoppas att det bara är batterierna i fjärrmanövreringen som laddat ur. Har dem på uppladdning nu.,
När jag startade TV gjorde Telia en omstart och det är bara att hoppas att det inte är något nytt där!
Vad bra att du använder våra öron...alla har vi vårt att tampas med...och vad trevligt att några har slutit upp på dina initiativ.
Du kan väl fråga din vän rakt ut. Hon har kanske eget ” att tampas med ”.
Börja med det positiva...att du saknar era ” möten”...
Hoppas cykelturen blev trevlig. Pepp ✌️😄
Tv-n gick inte igång trots många svordomar, men jag fick igång Dvd-delen och körde en bit av en gammal Helen Mirrenfilm. Det är nog TV-boxen som har pajat.
Jo jag har nog funderat på att ta kontakt med min vän. Jag vet att hon har vissa problem. Jag är rädd för att ringa och kanske bli avspisad. Mail känns lite opersonligt kanske skriver jag ett gammaldags brev.
Låg i sängen och höll precis på att somna när jag fick nån drömbild om att gå upp och äta. Ja upp gick jag men jag satte mig vid datorn istället och kämpar emot suget. I morgon ska jag börja gå lite små promenader, inga maratonlopp bara så jag får igång på kroppen, sen ökar jag på längden efter ett par veckor. Så, nu ska jag gå och lägga mig igen få se om jag somnar utan mer sug och störande moment. God natt alla