icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8085 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    8085 inlägg
    9 november 2021 18:30

Snö i natt och på fm idag. Tog bussen in till stan, med rullator, bytte buss så jag knappt behövde gå och gick på "mat och teater", tidigare lunchtear. Ett program med visor av Gustav Fröding var jättebra! Att äta fick vi färsbiff, stekt potatis och typ kall youghurtsås. Sen gick jag till bussen och det gick ganska bra, var mer vatten än snö. Bokhandlarn fick ett besök för inköp av en fick-kalender. Sen buss hem och HUGA c: a 200 m promenad i modd, som fastnade på hjulen. Armarna, axlarna och armbågarna tog stryk. Hoppas verkligen att jag får fortsatt färdtjänst efter nyår.

• Veteran
    4095 inlägg
    9 november 2021 19:35

Babs2... bra kämpat ändå 👏👏

• Veteran
    2322 inlägg
    10 november 2021 07:17

vakna med ont i skallen. Tog en värkis.  Hoppas få till dagen.  Nu har jag massa tider passa igen, rehab och minnesutredning, Sånovember lär gå fort.heart

• Veteran
    4095 inlägg
    10 november 2021 07:31
    pralin skrev den 10 november 2021 07:17

vakna med ont i skallen. Tog en värkis.  Hoppas få till dagen.  Nu har jag massa tider passa igen, rehab och minnesutredning, Sånovember lär gå fort.heart

Hoppas du mår bättre senare på dagen. ✌️

• Veteran
    4095 inlägg
    Redigerad: 10 november 2021 07:44

Hoppas detta inte uppfattas som ” skryt”...utan ” pepp”...att det går att vända skutan.

Den 1/11 tog jag ett stadigt tag om rodret ...när vågen bara visade plus hela tiden...och jag ville inte svika löftet till mig själv :

.att aldrig gå upp igen och bli en nedstämd överviktig Bella.

Så jag plockade fram  ”mitt gamla framgångsrecept”  ...rutin & disciplin...och det har funkat över förväntan.

Pepp från mig till alla er ✌️🥰

• Veteran
    2753 inlägg
    Redigerad: 10 november 2021 08:08

Kämpa på alla 

Pepp 

Ska göra matlista med massa grönsaker 

Garam masala med blomkål och kikärtor

Lins soppa med chili 

Ingefär shot

Tre veckor sallad

Fröknäcke

Frukost pudding med kokos havre Chia mm

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    Redigerad: 10 november 2021 09:17

Inte alls skryt Bella50 utan just som du säger : pepp - i allra högsta grad. Att hitta sina framgångsfaktorer och hålla sig till dem är det enda sättet att lyckas. Tänker att det blir viktigt att då man nått sin målvikt igen se till att hitta de framgångsfaktorer som håller vikten på det önskade talet. 

Jag skulle inte ha kommit så långt på min viktresa om jag inte skulle ha jobbat stenhårt under de först 9 månaderna med att hitta mina mentala framgångsfaktorer. Att verkligen våga se tillkortakommanden i vitögat och att våga kasta sig in en den känslostorm dessa innebär, kräver mod. Att ta del av de skriverier som alla bloggar omfattar och att skriva själv, har byggt upp ett mod hos mig. Jag har kunnat identifierat överätaren/hetsätaren i mig själv samt de bakomliggande triggers som startar detta destruktiva sätt att leva ( eller handlar det kanske om att inte leva?...)

Vilka är dina framgångsfaktorer?

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    10 november 2021 09:24
    MAS63 skrev den 10 november 2021 09:17

Inte alls skryt Bella50 utan just som du säger : pepp - i allra högsta grad. Att hitta sina framgångsfaktorer och hålla sig till dem är det enda sättet att lyckas. Tänker att det blir viktigt att då man nått sin målvikt igen se till att hitta de framgångsfaktorer som håller vikten på det önskade talet. 

Jag skulle inte ha kommit så långt på min viktresa om jag inte skulle ha jobbat stenhårt under de först 9 månaderna med att hitta mina mentala framgångsfaktorer. Att verkligen våga se tillkortakommanden i vitögat och att våga kasta sig in en den känslostorm dessa innebär, kräver mod. Att ta del av de skriverier som alla bloggar omfattar och att skriva själv, har byggt upp ett mod hos mig. Jag har kunnat identifierat överätaren/hetsätaren i mig själv samt de bakomliggande triggers som startar detta destruktiva sätt att leva ( eller handlar det kanske om att inte leva?...)

Jag har kämpat med vikten hela livet och det är först nu på lite laugh äldre dagar som jag kommit på att rutiner är A och O för mig, inte bara när det gäller vikten utan med allt annat också. Även om jag tar ett snedsteg då och då är det inte hela världen och ingen panik, jag klättrar upp på banan igen och fortsätter, om än sakteliga framåt.

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    10 november 2021 14:35
    kikaro27 skrev den 10 november 2021 09:24
    MAS63 skrev den 10 november 2021 09:17

Jag har kämpat med vikten hela livet och det är först nu på lite laugh äldre dagar som jag kommit på att rutiner är A och O för mig, inte bara när det gäller vikten utan med allt annat också. Även om jag tar ett snedsteg då och då är det inte hela världen och ingen panik, jag klättrar upp på banan igen och fortsätter, om än sakteliga framåt.

Just precis så! Finns rutinerna där är det lättare att igen ta upp dem. I teorin pratar man om att rutiner är väl inskörda, många hundratals gånger upprepade vanor. Så det gäller att ligga i, men då de väl är där kommer de alltid att ingå i ens repertoar av goda handlingar.

Håller också med dig om att det hela tycks bli mera klart för en, då man blir äldre yes

• Veteran
    4095 inlägg
    Redigerad: 11 november 2021 00:17
    , doddaTack snälla. MAS63 skrev den 10 november 2021 09:17

Tack snälla 👏👏 

Varför jag vill lyckas hålla vikten på en någolunda hälsosam nivå har sin grund i mitt eget mående som överviktig...inget annat.

DET och i kombo med många  livskriser både privat och i arbetslivet gjorde mig till en livstrött Bella...som inte såg någon utväg.

Det var då jag började leta efter hjälp och stöd på nätet...och fullkomligt ramlade över Matdagboken...där jag genast kände mig hemma, med likasinnade.

Jag har så mycket att tacka MD för ....jag blev praktiskt taget ” räddad”.

Härinne har jag fått många vänner ..och en hel del har jag mött irl...som t.ex Lovis, LadyG, Havet, Eleganz, Birthex. Maribo, Gasten , pralin ,dodda och ulla165.

Så många fina möten...och jag var även på Hälsoresan med Md i maj-19.

Där bodde Lovis & jag ihop...och har fortsatt träffas då och då.

Där mötte jag ju ännu flera . Bl.a Jessica,  Monqi och Johan....hoppas jag inte glömt någon 🤔

Kort och gott...- jag mår bra härinne... so why not ? 

Här finns alltid någon online...här finns min matdagbok  & blogg och alla ni , som kan peppa och stötta v.b.

Här stannar jag kvar...TACK för att jag har er.♥️