Veteran
8085 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
ja nu tar vi helgen med då. Försöker tänka till . Jag har iaf inte fikat nåt söt under veckan. Väntar bara på att få komma till minnesmottagning så jag får klart med allt. Stroken på måndag koll efter 3 månader. Men inte är jag ok de känner jag.
Nej pralin hjärnan behöver nog mera tid att reparera ” skadan”.
Vad bra att du skippat det söta...😄✌️
I onsdags var det inpå lasarettet igen.
Denna dag för första gruppgymspasset med sjukgymnastens nya grupp. Pga Corona och före den, ekonomin så har det inte varit gympapass på över två år. Och nu är det i smågrupper med hennes egna patienter.
Det var roligt! Roddmaskin, sittande crossfit, benpress, dipmaskin. Balansträning mellan räcken, vikter på vristerna. Kettleball och hantlar.
de sistnämnda kan jag göra hemma, Max 3 ggr i veckan med vilodag emellan. För axelns skull.
Koncentration på att stärka benen, både för kondition och balans. Armstyrkan behöver ökas också, men ngt handikappad med axeln.
Det var roligt iaf och jag klarade en hel timme. Men att sedan gå genom hela sjukhuset, det var jobbigt. Benen bar nästan inte.
nu i em har jag cyklat sittande här hemma, 11 km. Undrar hur det känns i benen i morgon?
vikten då? Den är som den är. Mörknar på hastigt nu, ute alltså.
i morgon helg igen och på tisdag dags för influensasprutAn. Dos 3 tidigast nästa år.
VILKEN VECKA!
I måndags kom min tremänning från Rönninge på besök i Sundsvall. Först åt vi lunch på en kvarterskrog nära hennes mammas lägenhet ( mamman är död men tremänningen eva har övertagit lägenheten och renoverat den). Sen gick vi till lägenheten och gick igenom vad vi vet om släkten. Min mamma och Evas pappa var dubbelkusiner dvs min mormor och hennes farfar var syskon och min morfar var bror till hennes farmor, Vi visste en del och en del hade Eva hittat på My heritage. Eftersom både My Heritage och Ancestry fn har gratis provperioder på 14 dagar anmälde jag mig till båda.Har fått en del besked om matchningar. Eftersom eva kör My Heritage har jag bestämt mig för att boka Ancestry för ett år framåt. Spännande!
Tisdag hade jag tid för klippning och onsdag för fotvård.
Torsdag skulle sambon till ögonmottagningen för 2 sorters ögonbottenfotograferingar och jah hade lovat ledsaga, man ser ju lite suddigt efter pupillvidgningen. Vid ingången till mottagningen hade man satt upp en skylt att medföljare inte fick följa med in i väntrummet, så jag tog hissen ner till kafeterian och åt en tekaksmacka med ägg och ansjovis till lunch. Indersökningarna skulle ta c:a 2 timmar, men efter 1 ringde Paul och berättade att en kamera var söder, så de kunde inte göra mer.
Idag hade vi lejt att företag som skulle frakt bort vår gamla dubbelsäng, det gick fort och kvickt.
Till veckan ser jag ut att ha något varje dag men hinner ju vila i helgen!
Ha en trevlig helg!
Det var en ”full” agenda du haft, babs2.
Inga tråkigheter iaf...DET är det bästa ...när allt rullar på.
Trevlig helg till dig också ✌️
Lugnet har lagt sig i huset, alla de små sover sött. Efter en heldag med barnbarnen ( 7mån, 1år 10 mån och 6 år) känner jag mig litet utpumpad. Det är fullt ös på hela tiden. Det känns som om man skulle ha varit på gym, aerobic och uthållighetspass. Allt på en och samma gång.
Det blir ett nytt pass genast från morgonen så det är väl bara att lägga sig så man orkar med de små imorgon. Bra nyttomotion, hoppas det ger utdelning på vågen!
” Vakat” sedan 02...vet inte varför...men gav upp vid 05:20.
Det är kolsvart ute...men jag hör att det regnar. +7C
Nu njuter jag av första kaffet och mina egendesignade ljuskällor.
Ny vecka...alltid en ” utmaning”...lycka till alla kämpar ✌️
Måndag morgon vecka 45
Havregrynsgröt med blåbär sveper in i magen som en mjuk filt. Kaffe stramar upp hjärncellerna , lite iaf!
Ute blåser det och nu är inte mycket löv kvar på träden.
När gubben kommer tillbaks ska jag ner i duschen. Undviker att går ner i källaren när jag är ensam hemma. Brant trappa ner i gillestugan och stora badrummet där nere. Tyvärr ligger tvättstugan där nere också, frysboxen och pannan som måste fixas ibland. Hade jag varit klok i början på 80-talet när jag köpte detta hus så skulle det varit enplans utan källare och övervåning( =vind som till för ca 10 år sedan var full med allt som
inte fick slängas för det var bra att ha t.ex.) . Numera indelad i zoner med var sak på sin plats, för det mesta, Finns mer som ska bort.
Bikten? Om vikten?
ja vikten följer sitt mönster: ner, platå, upp, platå, ner , platå just nu
- hittade anteckningar om tidigare försök: 1/1 2021 108,5 idag 105,3 = - 3,2 kg. Tänk om jag efter de där nedgångsplatåerna inte gåttupp igen?
Motion?
ja, den går bra just nu. Har lagt upp olika stationer med olika övningar. Så de har blivit gjorda vid olika tillfällen under dagen. Även cyklingen som varierat mellan 10 min åt gången flera gånger till 1 Tim 10 min. Beror lite på vad jag tittar på. Antingen på tv eller sätter jag paddan på instrumentpanelen och tittar på nåt där.
nu ska jag samla ihop mig inför dagen.
Ha en fin måndag alla😁❣️
Detsamma till dig 52stinas ✌️