icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8085 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    4095 inlägg
    27 oktober 2021 07:55

Onsdag igen....och jo, jag är nöjd med -1,1 kg av minisemesterplusset....men man vill ju mera, eller hur ?

• Veteran
    2322 inlägg
    27 oktober 2021 09:14

här har de gått upp men jag vet vad som felas.  Men de är påt igen heart

• Veteran
    1245 inlägg
    27 oktober 2021 15:36

Onsdag igen 

och en massa händer. Vikten upp. Ordentligt också. Men vet vad som felar. 
    Oro för olika saker, främst hälsan hos föräldrar och bortresta barn och massa tider att passa. Och saker att göra, mer eller mindre måsten!

Måste börja ta Furix igen, men inte lätt när man inte ska vara hemma. Idag tog jag en och efter några timmar har jag nästan varit bosatt på toaletten. Kissat 3 ggr på en timme, mängder. Inte lätt när man väntar att doktorn ska ringa.

upp ur diket igen bara. Eller kana ner från berget kanske ? 

i morgon bitti är det utryckning som ej var inplanerad. Fredag sjukgymnast på lasarettet och gångtest igen. Så kommer helgen, igen!

Ha en bra kväll❣️

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    27 oktober 2021 17:56

Ett litet litet minus, men ett steg i rätt riktning. Och psyket börjar sakta hamna på rätt spår igen. 

• Veteran
    4095 inlägg
    27 oktober 2021 18:02

Jag har länge längtat efter soppa...så det blev en VEGOvariant idag med vad som fanns i grönsakslådan.

Lök, morot, broccoli, palsternacka, gulbeta , vitkål och buljontärning. FOTO visar Före den var kokt.  Blev riktigt gott. 😋👍

• Veteran
    2753 inlägg
    27 oktober 2021 20:15

Suck

Har varit motiga veckor med migrän och trötthet

Men kämpar på med promenader och sofia gympa

Och idag hoppade jag upp på motionscykeln igen och körde på 

Tänker inte ge upp nu när jag kommit så långt äntligen 

Pepp alla 

• Veteran
    4095 inlägg
    28 oktober 2021 09:24
    Lena444 skrev den 27 oktober 2021 20:15

Suck

Har varit motiga veckor med migrän och trötthet

Men kämpar på med promenader och sofia gympa

Och idag hoppade jag upp på motionscykeln igen och körde på 

Tänker inte ge upp nu när jag kommit så långt äntligen 

Pepp alla 

Nej, ge upp gör vi aldrig mera...pepp från en till som knatar på. ✌️

• Veteran
    8085 inlägg
    28 oktober 2021 10:20

Min säng har ett längre tag varit dålig. Nersutten på ena sidan så att bäddmadrassen gled av och jag åkte kana på den, men det antar jag att jag berättade om. 

Sedan länge har jag legat ensam i sovrummet med dubbelsäng  och snabbt fattade vi beslut om att kassera dubbelsängen och köpa en ny 105 cm bred till mig, men där fanns hinder på vägen, Vem kunde ta bort den gamla (2 resårbottnat och en träram) och köra det till tippen.Vi orkade inte lyfta ur madrasserna ur ramen själva, Ingen som säljer nya sängar kunde ta de gamla i retur, men jag hittade en firma som kunde hämta och skrota dem. 

Men då flög  "hum-hum" i sambon och med hjälp av kofot kunde han lyfta ena madrassen och sen med en viljestyrka som förvånade honom sjjälv fick han i många steg bort madrasserna och isär ramen. Ramen hamnade i bitar ute och madrasserna på kant inne.

Plötsligt hade vi en golvyta, så vi kunde ha bal. Och efter att ha kollat lite på nätet for vi till IKEA och besällde en säng (tisdag), Den kunde levereras onsdag mellan kl 9 och 13. Tisdag natt sov jag i en fåtölj, bättre än väntat. Vid 12-tiden igår dansade den nya sängen in och vi fick bort emballaget och skruvade fast benen, men sen skulle sängen vändas på rätt köl och till det behövdes 2 lyftare, men jag orkade inte.  Ringde firman som kunde transportera bort "skräpet" och bokade dem till 5/11 och frågade om de hade möjlighet att komma och vända på en säng, jomenvisst kunde de det och efter några timmar kom 2 grabbar och vände sängen. De tyckte att det var ett fantastiskt uppdrag, gick välgigt fort. I natt har jag sovit i nya sängen, skönt!

tisdag  natt sov jag i en fåtölj och det gick bättre än väntat, men hade inge som helts känsla för att det var onsdag när jag vaknade, så det blev ingen vägning, hoppar över denna vecka!

• Veteran
    8085 inlägg
    28 oktober 2021 10:21

Jag har skrivit till Johan om intrånget, 

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    28 oktober 2021 10:27

Lena444 du har kommit långt med dina tankar, upp på hästen igen att inte ge upp.

All pepp till dig och Lycka till❣️