Veteran
8085 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Håller med 52stinas, ingen ordning på mig heller men Biggest Looser får mig att hålla hoppet och ångan uppe.
Är det bara onsdagar och torsdagar numera? Tiden går så himla fort!
Har under den sista veckan funderat mycket kring två känslor, nämligen SJÄLVKÄNSLA och SJÄLVFÖRTROENDE och diskuterat kring detta i min blogg. Diskussionen fortsätter
- men -
Vad skulle du säga att är skillnaden mellan dessa två?
sjävkänsla födds man med kanske? självförtroende byggs upp, så känner jag Kan vara fel.
Håller med 52stinas, ingen ordning på mig heller men Biggest Looser får mig att hålla hoppet och ångan uppe.
skönt endå ha er här att tjata med. Nån gång ska jag lyckas ????
Skönt med alla er här som peppar och diskuterar och håller mig på banan.
Fredag var det igår igen.
Om några dagar är det onsdag ( den förfärliga onsdagsmorgonen särskilt) och så börjar vi om igen!
Skönt att inte vara ensam här iaf, eller hur flickor?
Fortsatt trevlig helg till alla❣️
Har under den sista veckan funderat mycket kring två känslor, nämligen SJÄLVKÄNSLA och SJÄLVFÖRTROENDE och diskuterat kring detta i min blogg. Diskussionen fortsätter
- men -
Tycker de är lite klurigt.. Jag tänker att jag kan ha självförtroende att jag ex klarar av mitt jobb. Men när jag hamnar i diskussioner som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa och svarar på ett lite knasigt sätt, då kan jag känna att min självkänsla är lite låg, att jag känslomässigt klankar ner på mig själv för att jag inte kom på något bättre att säga. Men det är inte helt lätta begrepp att brottas med..
- men -
Tycker de är lite klurigt.. Jag tänker att jag kan ha självförtroende att jag ex klarar av mitt jobb. Men när jag hamnar i diskussioner som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa och svarar på ett lite knasigt sätt, då kan jag känna att min självkänsla är lite låg, att jag känslomässigt klankar ner på mig själv för att jag inte kom på något bättre att säga. Men det är inte helt lätta begrepp att brottas med..
Klurigt var rätta ordet- hört föreläsningar mm om just detta. Men tycker ändå inte jag greppat det riktigt!
Självförtroendet är bra när man tror på sig själv och det man gör eller planerar att göra ( ungefär så tror jag att jag tolkar det) J JAG KAN
Det innebär då att pga min dåliga självkänsla dvs min brist på självförtroende pga osäkerhet, så tror jag inte på mig själv utan påverkas för lätt av omgivningen. Jag litar inte på mig själv att jag duger?
nu har jag rört till det för mig
Precis! Skönt med folk i samma situation och att det även finns de som lyckas gå ner i vikt, stöd och förebilder. Jag är så glad att jag tog på mig detta och att ni alla finns.
Synd att en del ger upp ganska fort!
Ha en jättebra söndag! Vi ska fara på återvinningen med en del "rat". Solen skiner så det borde bli en promenad.
Plötsligt har jag börjat registrera maten, äten frukost och planerad lunch. Får se hur länge det fungerar.
Denna minisemester är allt tillåtet...med viktpåslag garanterat...men jag mår bra ...det är viktigast f.n.
Pärlan rullar fint...solen skiner , katterna är på pensionatet och vi har varann.
Det räcker långt.
Var rädda om varandra ✌️♥️
Skrev ett långt inlägg, tryckte på fel knapp och allt försvann... Men de fick mig att reflektera i huvudet i alla fall.
Jag hamnar i mörka hål ibland med någon form av pms som är rent vidrig, allt känns bara hopplöst negativt. Kommer jag på mig själv att det nog kan va pms blir det bättre, som att namnge och beskylla något för mörkret. Men ibland fastnar jag i mörkret ett tag och de negativa bara går runt runt....
Känner att jag är kvar i mörkret, men nu ska jag försöka vara snäll mot mig själv.
Vågen visade 0,6 minus idag, de behövde hjärnan. Mitt ätar sug är enormt just nu, håller mig till min kost men äter för mycket. Nu får de bara vara så, hellre komma ut ur mörkret än att få minus på vågen nästa vecka.
En dag i taget, vänta in psyket och återfå motivationen....