Veteran
8085 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Jag hoppar av.
Jag hoppar av.
Synd! Välkommen tillbaka om du ändrar dig!
Pralin,
mig är det ju ingen ordning på alls. Men jag är kvar.
Med tanke på det resultat som blir (vecka efter veck berg och dalbanan med vikten.) så skulle jag nog lägga av också.
men jag måste ha något att hålla mig ia. Det blir BL och medlemmarna där!
måste börja kolla mig lite noga nu.
blodtrycket helt ok i morse. Ivf enligt denna mätaren.
blodsockret däremot är åt helvete, ursäkta franskan! Har aldrig haft så högt ( de senaste ggr jag mätt var det högre än vanligt och nu ännu värre.
Ska till diabetessköterskan i slutet på oktober. Då tas fastesocker och långtid. Det blir inte nådigt!
Har lyckats klara mig länge utan medicin för diabetes. 5 år blir det i dec sedan jag fick diagnosen.
Gissa om jag blir lite desperat, men har mig själv att skylla.
Har haft en långperiod nu med stort fruktintag. Mer än 3 frukter vissa dagar.
har jättesvårt att följa de kostplaner som finns här. Andra också.
Vet inte vad jag ska göra med nånting. Skulle inte förvåna mig om det blir tal om medicin, väntat.
sen ärdet njurarna som inte tål vanliga diabetesmedicin heller.
nu har jag lättat lite på trycket.
i morse gick jag ut i ett mörkt kök. Satte nattens vattenglas på fel ställe, Det välte och den tunna kanten slog i en hård kant och gick sönder. I många bitar plus vattnet som flöt över bänken.
Jag tror jag fick upp alla skärvor. Hushållsvågen blev dränkt, har skakat och torkat men den verkar ha gett upp. Så nu kan jag inte väga maten och föra in heller.
håhå jaja, lite lunch snart. Torskrygg m ärtor.
nu ska jag börja med lunchen
FREDAG MORGON- IGEN?!
VART TAR TIDEN VÄGEN?
Sitter ensam i kökssoffan med avsvalnat kaffe.
Ute är det mörkt, blåser och småregnar. 12,4 grader idag så rätt hyfsad temp.
Tittar jag lite mer noga börja trädtopparna att skönjas, så dagen är på väg.
utgående trafik stannade på kl utanför köksfönstret. Varför? 3 eller rent av 4 stora lastbilar in i byn. Såg ut att vara husmoduler på flaken.
Byggs mycket.
- tur gubben tog mössa och ffg reflexbältet när han ska gå hem ifrån verkstaden. Lämnar in bilen på service ( hoppade över förra året) och däckbyte.
Hoppas det inte är snö eller halka när dottern och mågen ska köra från Arlanda, inom småländska höglandet för att hämta hunden, och vidare söderut i ytterligare 3 timmar. Tänk vad tiden går fort, nästa lördag ska de komma hem igen. De åkte nu i söndags.
idag blir en innedag på alla sätt. Lite brasmys med bok. Allmänt röj. Klädvård i form av att påbörja strykning av veckans tvätt.
Kanske plocka ur överskåp ( med hjälp av mannen på ikeapall) och städa ur. Minns inte om jag gjorde det i våras. Ska skriva upp nu så jag vet när!
nu ska jag kliva ur goserocken och se till att göra mig redo för dagen!
Detta blir ingen ” vanlig” fredag....😢
så var de fredag igen. Vakna av artros smärta i höften. Upp gjorde literörelser o en värkis. Vad dagen blir får jag se,händer inte så mycket.
Idag kom snön! Är alldeles vitt och härligt ute! Imorgon blir det nog att dra fram overaller och täckbyxor så vi kan gå ut och rulla snögubbar ☃️
Jag älskar vintern och barnen är galna i snö, hur härligt är inte det?!
Jag har haft en sämre period, trots det upplever jag att vissa kläder sitter mer slappt och vågen visade +0,1 från förra veckan som då visade - 0,8 kg!
Denna vecka får ha varit det den blev. Köpte 8 tunna skivor salami från charken och har en pytteliten briebit kvar. Det blir kvällens mys med ett glas vin när barnen somnat. Sambon är ute i älgskogen 😉
För mig innebär helgen ledigt och återhämtning! Jag ska fokusera på att se mig själv, njuta och vara här och nu 🙂
Detta blir ingen ” vanlig” fredag....😢
Var med dig i tanken - kramar!
Har under den sista veckan funderat mycket kring två känslor, nämligen SJÄLVKÄNSLA och SJÄLVFÖRTROENDE och diskuterat kring detta i min blogg. Diskussionen fortsätter
- men -
Vad skulle du säga att är skillnaden mellan dessa två?