icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8085 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    2322 inlägg
    12 oktober 2021 11:10

ja nu i går fixade de övervåningen tog 5 timmar med 2 st.  Nästa gång blir de kanske inte lika många timmar får jag hoppas.   Visst var de skönt få de fixat.   Blir en gång till om en månad.

• Veteran
    4095 inlägg
    Redigerad: 13 oktober 2021 06:47

Återigen en minst sagt ” svajig” viktvecka...då vågen , en morgon, har gäckat mig med stort plus ..utan någon påtaglig orsak...för att stanna på 75,1 denna veckan.

Det är för högt...jag vill inte väga så mycket över mitt Max på 72...men kommer liksom inte in på rätt spår 😬😲

Min utmaning  ” No bread & butter ” har ju inte givit mig det minusresultat jag önskade ...men jag strävar på med det...

för mycket är ändå vunnet med den ” omläggningen”...en ful (o) vana är bruten.

Lycka till ni andra kämpar ✌️

• Veteran
    1245 inlägg
    13 oktober 2021 09:21

Bella, visst känns det hopplöst ibland?

jag har ju så mkt överflöd så fettet borde nästan rinna av mig. Men nej, det sitter där det sitter och ser allt konstigare ut.

förra veckan fick jag ett bra resultat , med med mina mått.  På torsdagen blev ngt för mkt. Så stiltje på fredag och ökning i helgen- trots inga större utsvävningar. Sedan de dagar jag bord lärt mig att de är jobbiga. Sö em som fotbollsänka i över 6 Tim och fallande mörker. 
    må och ti att försöka bryta stigningen. Idag klarade jag mig precis, ramlade ner igen till 0 resultat. Har pendlar senaste veckan 1,3 kg upp och ner. Vad mitt blodsocker visar vågar jag inte tänka på . Verkar inte som att jag kan kontrollera nånting nu 1

POSITIVT att
    -  solen skiner

- himlen är blå

- det inte blåser så mycket

- jag inte har tider att pass idag

- alla fönster tvättades på utsidan igår

- vi var och handlade igår och apoteket och bankomat ( gubben måste ha kontanter till fotbollsresan  i helgen)

- frysboxen är full (räknade igenom 105 portioner. 
    - gjort upp olika dagar för fisk, kött, veg, soppa, fågel, div, rester så skelettet är klar. 
    - hörde ifrån dotter/måg. Allt bra: de har det varmt och får svalka sig med kall dricka. Vi har kallt och dricker varmt!

kan nog dyka upp mer positivt under dagen!

• Veteran
    2322 inlägg
    13 oktober 2021 09:42

här går de bara upp,Jag vet att de inte alls är bra.   Men när inget funkar ORKEN huvet hänger inte med. Fast jag tycker de är bättre. Men få till detta med mat så jobbigt.  Mat måste man ha jag vet,    I dag rehab .I går var de hit gjorde minnestest .  Ja vi får se vad allt blir.heart

• Veteran
    4095 inlägg
    Redigerad: 13 oktober 2021 11:28
    2Stinas skrev den 13 oktober 2021 09:21

Bella, visst känns det hopplöst ibland?

jag har ju så mkt överflöd så fettet borde nästan rinna av mig. Men nej, det sitter där det sitter och ser allt konstigare ut.

förra veckan fick jag ett bra resultat , med med mina mått.  På torsdagen blev ngt för mkt. Så stiltje på fredag och ökning i helgen- trots inga större utsvävningar. Sedan de dagar jag bord lärt mig att de är jobbiga. Sö em som fotbollsänka i över 6 Tim och fallande mörker. 
    må och ti att försöka bryta stigningen. Idag klarade jag mig precis, ramlade ner igen till 0 resultat. Har pendlar senaste veckan 1,3 kg upp och ner. Vad mitt blodsocker visar vågar jag inte tänka på . Verkar inte som att jag kan kontrollera nånting nu 1

POSITIVT att
    -  solen skiner

- himlen är blå

- det inte blåser så mycket

- jag inte har tider att pass idag

- alla fönster tvättades på utsidan igår

- vi var och handlade igår och apoteket och bankomat ( gubben måste ha kontanter till fotbollsresan  i helgen)

- frysboxen är full (räknade igenom 105 portioner. 
    - gjort upp olika dagar för fisk, kött, veg, soppa, fågel, div, rester så skelettet är klar. 
    - hörde ifrån dotter/måg. Allt bra: de har det varmt och får svalka sig med kall dricka. Vi har kallt och dricker varmt!

kan nog dyka upp mer positivt under dagen!

Gott att du ändå kan se något positivt i den här dagen 👏👏 pepp från mig.

• Veteran
    8085 inlägg
    13 oktober 2021 17:34

Jag verkar träna på jämvikt. Har legat på 110 länge nu. Ibland under och ibland över, men jag avrundar till hela kilon.

• Mycket engagerad
    367 inlägg
    13 oktober 2021 20:03

Det var här jag skulle skriva.Eftr 14 dagars semester inget bra.Så tyvärr hoppar jag av ett tag för att hämta mig och komma in i rätt tänk igen.

Så återkommer när jag orkar ta tag i uppgången. Vi hörs.wink

• Veteran
    1245 inlägg
    13 oktober 2021 21:07

Jag rundar inte varken upp eller ner! 
    det som står efter , har betydelse!

God natt och sov gott alla😴😴😴

• Veteran
    4095 inlägg
    14 oktober 2021 08:18
    dodda skrev den 13 oktober 2021 20:03

Det var här jag skulle skriva.Eftr 14 dagars semester inget bra.Så tyvärr hoppar jag av ett tag för att hämta mig och komma in i rätt tänk igen.

JAG skrev ju också i ” fel” tråd...men rätt ska va rätt...

Det var tråkigt att höra...men man måste må bra.

Ha det gott och hoppas du snart är tillbaka med nya krafter. ✌️

• Veteran
    2322 inlägg
    14 oktober 2021 09:35
    dodda skrev den 13 oktober 2021 20:03

man kan vara med ändå. De är jag