Veteran
8085 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Jag trycker på visa alla.
så en ny dag. Hoppas få till den med då. Men nåt större lär de inte bli. Jag har städ av badrum o toa öven damsugning o torka golven på över våningen. Börjar så.
de kommer den 11 okt. Sen har jag minnesutredning den 12 okt. Sen rehab 13 okt, oj vad de blev mycket igen 

Jag trodde du skulle få hjälp med städningen 😲🤔
jag skrev nog lite togigt . Får hjälp med städ på en våning-
ang städning (om det är via hemtjänsten)
så är det , som du Pralin skriver , hjälp med en del av städningen. Finns regler om hur stort man får bo.
Min pappa, 92 bor kvar i deras 3 på 80 kvm ( mamma Säbo pga Alzheimers)
Han får via kommunens hemtjänst städning var 14:e dag. Men inte hela lägenheten varje gång. Nån uppdelning med
kök, ett badrum, sovrum och gäst/tvrum. Nästa gång är det kök, andra badrummet, vardagsrum. Dammar tror jag han försöker göra själv , tror jag. - har inte märkt att det går att rita i dammet än iaf. Å andra sidan tittar jag inte efter sådant heller. Bara han är nöjd.
sedan är det ju lite olika på vem som kommer. En del verkar inte ha sett en dammsugare förr, Han försökte med hemtjänsten via ett privat bolag, funkade inte alls bra men de hade med sig eget städmaterila och redskap.
några lite äldre damer sveper över hela lägenheten inkl den inglasade balkongen. Samt hjälpte honom med att byta julgardiner. Vi är nu inte till ngn hjälp där för vi kan inte upp och klättra heller gubben eller jag.
Pralin, ta emot all hjälp du kan få och hoppas det underlättar och hjälper dig i läkningen🤗❣️
Där rök min fina placering från förra veckan...orsak & verkan ....inte konstigare än så.
Vi har ätit korv...vilket alltid samlar vätska hos mig. F.ö. äter vi mycket grönsaker, mindre fett ...Vego minst en dag / vecka.
Min utmaning ” No bread & butter ” pågår fortfarande...och det går bättre än väntat 👍
Inte för att det gör så mycket med vikten...men med MIG...att jag kan genomföra denna stora förändring ...en riktig ” smörgåsnisse” som jag är...och att jag kan bryta ett dåligt mönster.
Vikter i veckan från förra BL-vägdagen onsd 74,5..torsd 74...fred 74,4..lörd 74,7..sönd 74,8..månd 74,8..tisd 75,3..BL-vägdag 75,2
Så lättad jag blev när jag såg dagens vikt. Neråt!
jag var så övertygad att platån i bästa fall skulle vara några dagar till. Eller ve och fasa en ökning?
Ex tanke på att eftermiddagarna inte varit så lyckade med fastandet. Tarmrömningen är skitsvår, ha,ha. Också.
Försöker ta en bit i taget av dagen.
i morgon arbetsterapeuten för händerna. På fredag buss till stan och tandläkarkoll( det är nog det värsta jag vet).
idag bädda rent och lite egenvård i lugn och ro. Emellanåt lite brasmys kanske ? Måste bestämma om jag ska beställa en färdig kalender för 2022 eller göra som de två senaste åren - göra själv? Det har funkat bra även om det tar tid från annat att göra? Lite avkoppling är det allt
får se hur det blir. Har jag tur med lustenwå kanske nån låda eller nåt blir utrensat. Och lite sjukgymnastik måste med också.
HA EN BRA DAG ALLA❣️
Min utsikt vid brasmys, när snön faller mjukt blir det som ett vitt ulligt täcke över trädgården.
Pralin, 52Stinas, jag blev efter min nackoperation i maj erbjuden städhjälp via hemtjänsten. Jag bor i Stockholm och räknade på det hela. Blev inte mycket dyrare att köpa städhjälp och använda Rut-avdraget, har städhjälp var fjortonde dag under tre timmar och där kan jag ställa krav. Hade hemtjänst på nittiotalet och blev så bränd, vet att det inte har blivit bättre snarare tvärtemot, nu behöver jag bara städningen. Nu har jag börjat arbeta igen men städningen och handla online kommer jag fortsätta med för att spara min kropp och tid. Lägger den tiden på träning istället.
Pralin, 52Stinas, jag blev efter min nackoperation i maj erbjuden städhjälp via hemtjänsten. Jag bor i Stockholm och räknade på det hela. Blev inte mycket dyrare att köpa städhjälp och använda Rut-avdraget, har städhjälp var fjortonde dag under tre timmar och där kan jag ställa krav. Hade hemtjänst på nittiotalet och blev så bränd, vet att det inte har blivit bättre snarare tvärtemot, nu behöver jag bara städningen. Nu har jag börjat arbeta igen men städningen och handla online kommer jag fortsätta med för att spara min kropp och tid. Lägger den tiden på träning istället.
Det låter mycket förnuftigt- att satsa tid på träningen när den funkar för dig ist för att irra runt och jaga dammtussar.
Det kommer säkert en dag då vi måste ta hjälp med olika saker i hem och trädgård. Men än så länge går det acceptabelt.
vi har ju tiden för oss, pensionärer båda.
Min tanke är att den inte varit aktuell på en vecka därför syns den inte i forumtrådar, gå under Katerogi Biggest Looser 2021 så hittar ni den ♥️
Som Digitali säger; ., En tråd som inte använts på några dagar försvinner snabbt men via bevakning borde den ju komma fram.
så var veckan snart slut igen. Har inte haft nåt rehab under veckan. De problem jag har just nu är inget matsug så jag försöker äta de jag kan få i mej. Blir mest fel saker. Jag får inte till de braiga.