icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8085 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    8085 inlägg
    26 september 2021 11:46
    kikaro27 skrev den 26 september 2021 10:59

Jag var till läkaren på vårdcentralen i veckan och han skulle skriva en remiss till Överviktsenheten för en gastric sleeve. Jag tror det kommer att bli bra för mig så jag ser fram emot det. I övrigt kämpar jag på med maten, även om jag trillat dit ett par gånger med nån smörgås och dylikt, det är bara att gå vidare. Jag ska börja ta små promenader i veckan som kommer, inga längre sträckor till att börja med men bara jag kommer ut och rör lite på kroppen laugh

låter bra det! heart

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    29 september 2021 06:21

Känner att jag gör allt jag kan.. Har tränat 4 gånger i veckan i 3 veckor, går ofta uppåt 13000 steg på en dag, har hållt mig till min kost, men vågen visar ändå plus 0,7kg. Orättvist gjort av vågen, tänker inte ge mig, hoppas vågen är min vän nästa vecka... 

• Veteran
    1245 inlägg
    29 september 2021 07:50

Skrev här men hittar det inte. Glömde jag skicka iväg det?  
    får se om det dyker upp sedan eller om jag kommer på det. 
    usch, ingen bra början på morgonen.

• Veteran
    4095 inlägg
    Redigerad: 29 september 2021 08:45

En berg-och dalbana både psykiskt , efter att min lillasyster gick bort för en vecka sedan 😢...och på vågen.

Variabler finns alltid på den...och jag är glad att slutresultatet blev minus just idag.✌️

No bread & butter hela veckan...stolt över mig själv.👍🥰

Lycka till allihop 👏👏

• Veteran
    4095 inlägg
    29 september 2021 08:44
    Åsa79 skrev den 29 september 2021 06:21

Känner att jag gör allt jag kan.. Har tränat 4 gånger i veckan i 3 veckor, går ofta uppåt 13000 steg på en dag, har hållt mig till min kost, men vågen visar ändå plus 0,7kg. Orättvist gjort av vågen, tänker inte ge mig, hoppas vågen är min vän nästa vecka... 

Igenkänning på den...men det är så för oss alla...även om det inte är någon ”tröst”.

Efter mina år här,  tar jag det med en nypa salt numera...så länge jag vet vad jag stoppat i mig....orsak & verkan är ett av mina ledord.

Fortsätt din resa med rutin & disciplin...ett annat av mina ledord.

Njut av din dag  ✌️

• Veteran
    2322 inlägg
    29 september 2021 10:09

jag kämpar  på med mitt. Sakta sakta. De är värst i skallen.  Försöker ta dag för dag heart

• Veteran
    1245 inlägg
    29 september 2021 13:20
    pralin skrev den 29 september 2021 10:09

jag kämpar  på med mitt. Sakta sakta. De är värst i skallen.  Försöker ta dag för dag heart

Det är nog så vi får tänka , en dag i taget. Ibland har jag funderat över om inte en timme i taget skulle behövas för min del.

Vissa dagar iaf. 
    Igår kväll kom jag på att idag onsdag ska jag försöka fasta. Till klockan 12 hade jag från kl halv sju endast druckit 2 glas vatten.

Lunchen blev 3 dl nyponsoppa äten med dessertsked samt 2 mindre muggar m enbart kaffe, och ett glas vatten till. 
    Inget bröd el liknande alls idag. Än. Däremot en liten baby Bell ost. Och lite kaffe till. Så fastan bröts lite där. 

Nu säljer Rusta julbelysningar!!

Pralin,

En dag i taget är på rätt väg, HEJA DIG ❣️

• Utmärkt medlem
    501 inlägg
    30 september 2021 13:04

Jag är på en platå. Det händer ingenting vad jag än gör! 3 veckor på ramen med EXAKT samma vikt och denna vecka 0,2 kg upp. Det är så retligt. Vill ner under 80 kg! Rör på mig, äter helt ok och ändå händer inget 😔 Jag ger inte upp! 

Nu hemskt cellprov sen hem och vila. Om jag orkar blir det gymmet innan hämtning av barn. 

Som någon uttryckte det ; en dag i taget. 

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    30 september 2021 15:04

Då jag läser inläggen tycker jag mig se ett mönster => alla jobbar på i gym och andra motionsomgivningar utav sjutton, äter enligt konstens alla regler och är ståndaktiga och motstår frestelser. Trots detta vill kroppen inte släppa av sig extra ballast, tvärt om - För vissa kommer det dessutom till. Vad är det som händer? Har någon ett gott svar eller helst en spekulation om varför det helt klart tycks vara en platå på gångs för de flesta i BL, just nu?

• Nykomling
    7 inlägg
    30 september 2021 15:11
    MAS63 skrev den 30 september 2021 15:04

Då jag läser inläggen tycker jag mig se ett mönster => alla jobbar på i gym och andra motionsomgivningar utav sjutton, äter enligt konstens alla regler och är ståndaktiga och motstår frestelser. Trots detta vill kroppen inte släppa av sig extra ballast, tvärt om - För vissa kommer det dessutom till. Vad är det som händer? Har någon ett gott svar eller helst en spekulation om varför det helt klart tycks vara en platå på gångs för de flesta i BL, just nu?

Min tanke är att kroppen vant sig och behöver något nytt men vet inte.