icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8085 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    4095 inlägg
    22 september 2021 09:02

Har de senaste 2 dagarna,  med min nya utmaning ” No bread & butter”,  lyckats lätta med 1,4 kilo ...vätska javisst...men ändå...

en bra ” motivator”  att inte snubbla av den rätta vägen.

Framåt mot lättare på vågen, bättre passform på vinterkläderna, och ett bättre mående i stort.

• Veteran
    8085 inlägg
    Redigerad: 22 september 2021 13:02

Andra vattenträningen för veckan avverkad idag.tycker att axeln och armen bivit bättre, men har skrivit på "mina vårdkontakter" till fysioterapeuten, men inte fått svar än.

No bread and butter. Vore perfekt för mig också!

Mötet med spegeln i provrummet på Kappahl igår var förskräckligt!

• Veteran
    4095 inlägg
    22 september 2021 13:16
    babs2 skrev den 22 september 2021 13:02

Andra vattenträningen för veckan avverkad idag.tycker att axeln och armen bivit bättre, men har skrivit på "mina vårdkontakter" till fysioterapeuten, men inte fått svar än.

No bread and butter. Vore perfekt för mig också!

Mötet med spegeln i provrummet på Kappahl igår var förskräckligt!

De måste ha ” mixtrat” med dessa speglar...för där såg jag inte klok ut..ens i smalaste Bella- upplagan 😄✌️

• Veteran
    2322 inlägg
    23 september 2021 10:51

var på rehab i går. De blev balanso gång träning. Så rollator behöver jag enligt  rehab tjejen. Balansen den är inte kul alls. Imorgon blir de träff med en annan tjej på rehab. Nu är de mycket.heart

• Veteran
    8085 inlägg
    23 september 2021 22:17

Nu hoppas jag att veckans resultat fastnade i tråden.

• Veteran
    1245 inlägg
    24 september 2021 07:32
    pralin skrev den 23 september 2021 10:51

var på rehab i går. De blev balanso gång träning. Så rollator behöver jag enligt  rehab tjejen. Balansen den är inte kul alls. Imorgon blir de träff med en annan tjej på rehab. Nu är de mycket.heart

När det gäller hälsan är det nog bra och kanske t.o.m. bättre att det är mycket. Ivf vid rehab. Kontakter menar jag. Har förstått att det är många som upplever dåligt stöd. 
    klagomål från mig när det gäller är attest tog ett halvår innan jag fick komma med på rehab efter hjärtinfarkten. (Som jag aldrig har repat mig efter, bara sämre)

om du inte gillar rollatorn, försök acceptera att den är din vän. Just nu iaf! 
    Det går att träna bort rollatorn, jag vet.  Jag har själv tränat bort den vid minst 2 skadetillfällen. Just nu är den parkerad på vinden. 
    LYCKA TILL❣️

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    24 september 2021 10:20

52Stinas så bra skrivet, Pralin ibland är det bra att lyssna på rehab-teamet och försöka tänka det är nu sedan blir det bättre t o m att det kan bli helt bra. Låt det ta ti, vet att det är jobbigt.

Jag är så glad att jag efter min stora nack-operation i maj blev slussad till rehabilitering-centrum i  c:a två veckor innan jag fick komma hem. Då fick jag akutremiss till både arbetsterapeut och sjukgymnast, det har gått långsamt men framåt nu arbetar jag 15 h i veckan. Har kvar städhjälp och handlar mat online (nu kan jag komplettera själv) troligen kommer det få vara kvar tillsvidare. 

• Veteran
    4095 inlägg
    26 september 2021 07:59

Min fjällsöndag startar så här...inte en smula av macka har kommit över mina läppar ...än måste jag tillägga 😬

Jag har haft ” brödsug” vid ett par tillfällen , sedan samtalet kom att min lillasyster gått bort...men jag har bestämt att inget ska få stjälpa mig igen  ...oavsett vad det är...( det har hänt alltför många gånger i livet)

Det blir spännande att väga sig på onsdag. ( jodå, jag väger mig varje dag...men onsdagens vikt gäller )

• Veteran
    2322 inlägg
    26 september 2021 09:34

var i väg i veckan till rehab träffa en tjej som jag fick svara på en massa fråger. Men min hjärna hänger inte med,måste pausa flera gånger.   Sen ska jag varje söndag skriva ner vad veckan ska bli de minsta lilla skrivs upp.   Men de hon såg var att jag är väldigt hjärntrött.(de har jag varit i flera år tycker jag)    Ja vi får se vad som händer med allt,Försöker ta liten promis varje dag. 15-20 min sen orkar jag inte mer.  De var de lilla i dag på onsdag i väg igen till rehab.heart

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    26 september 2021 10:59

Jag var till läkaren på vårdcentralen i veckan och han skulle skriva en remiss till Överviktsenheten för en gastric sleeve. Jag tror det kommer att bli bra för mig så jag ser fram emot det. I övrigt kämpar jag på med maten, även om jag trillat dit ett par gånger med nån smörgås och dylikt, det är bara att gå vidare. Jag ska börja ta små promenader i veckan som kommer, inga längre sträckor till att börja med men bara jag kommer ut och rör lite på kroppen laugh