icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8084 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    2322 inlägg
    12 september 2021 09:33
    52Stinas skrev den 11 september 2021 21:23

Pralin, ang användning av rollatorn- har du fått den inställd av arbetsterapeuten så du inte går fel med den.

?Tänker närmast på längden.

ja de har dom fixa så de är ok.

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    12 september 2021 10:27
    Jelil skrev den 12 september 2021 05:30

Hej!

Har inte skrivit här eller bloggat sedan skolan började för två veckor sedan. Jag hinner inte helt enkelt, men jag försöker följa min kost och hälsoutmaning. Dessutom blev jag plusmedlem i går. All fokus ligger på skola och kost och något som är fantastiskt är att jag väger under 100 kg. Äntligen!

Härligt! Massa pepp!

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    Redigerad: 12 september 2021 14:00
    Åsa79 skrev den 12 september 2021 10:27

Hej!

Har inte skrivit här eller bloggat sedan skolan började för två veckor sedan. Jag hinner inte helt enkelt, men jag försöker följa min kost och hälsoutmaning. Dessutom blev jag plusmedlem i går. All fokus ligger på skola och kost och något som är fantastiskt är att jag väger under 100 kg. Äntligen!

Härligt! Massa pepp!

Låter hur bra som helst - det är någonting magiskt då man står där på vågen och den visar två siffror istället för tre! Lycka till framöver - pepp också från mig!

• Veteran
    8084 inlägg
    12 september 2021 12:30
    Åsa79 skrev den 12 september 2021 10:27

Hej!

Härligt! Massa pepp!

Härligt

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    12 september 2021 18:45

En ny vecka står inför dörren och likaså hösten med det analkande mörkret. Håll dock ett ljust sinne och en positiv attityd så fixar du även de kommande utmaningarna. Sitter som bäst med en kopp grönt "Earl Grey" te och gör upp planer för inkommande vecka samt sätter upp strategier för en säker framfart på vägen mot de personliga veckomålet.

En sån startegi är: "Registrera hela veckan" - detta eftersom jag gjort ett försök till att hålla mig inom ramarna utan slavisk registrering, men!!! Ännu fixar jag det inte. Skriver jag inte in blir det nog för mycket.... av allt.... hela tiden.

Vilken kommer din startegi att vara under den inkommande veckan?

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    Redigerad: 12 september 2021 20:26
    MAS63 skrev den 12 september 2021 18:45

En ny vecka står inför dörren och likaså hösten med det analkande mörkret. Håll dock ett ljust sinne och en positiv attityd så fixar du även de kommande utmaningarna. Sitter som bäst med en kopp grönt "Earl Grey" te och gör upp planer för inkommande vecka samt sätter upp strategier för en säker framfart på vägen mot de personliga veckomålet.

En sån startegi är: "Registrera hela veckan" - detta eftersom jag gjort ett försök till att hålla mig inom ramarna utan slavisk registrering, men!!! Ännu fixar jag det inte. Skriver jag inte in blir det nog för mycket.... av allt.... hela tiden.

Vilken kommer din startegi att vara under den inkommande veckan?

Jag kör en träningschallenge hela september via Kvix.se så min strategi är att köra alla 4 online pass som ingår i utmaningen varje vecka. Har redan avklarat en vecka och det är ett par veckor kvar. Maten flyter på ganska bra just nu utan att jag behöver tänka, njuter så länge det varar! Massa pepp till oss alla!!! smiley

• Veteran
    2322 inlägg
    13 september 2021 07:00

min ny vecka blir att inte fika bullar o bakelser o sånt.   Utan försöka att hitta nåt bättre. Blir rehab på torsdag. Men oj vad trött jag är,måste vila flera gåger om dan, men nu är de så.    heart

• Veteran
    4094 inlägg
    14 september 2021 08:58
    pralin skrev den 13 september 2021 07:00

min ny vecka blir att inte fika bullar o bakelser o sånt.   Utan försöka att hitta nåt bättre. Blir rehab på torsdag. Men oj vad trött jag är,måste vila flera gåger om dan, men nu är de så.    heart

Tröttheten hör ihop med stroken...så vila när du behöver...då ” syndar” man inte med att t.ex stoppa nåt ”fel” i munnen. 

Att förbereda dagens huvudmål under en vakenperiod på dagen , gör att man får i sig nån vettig föda när man blir hungrig.

Annars blir det nog nåt snabbt och lätt som mackor eller kaffebröd,  för ingen orkar laga till nåt vettigt , tyvärr.

Nu finns det ju ” matiga” mackor också...men det kräver också viss förberedelse.

pepp från mig ✌️

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 15 september 2021 07:45

En ” pajad”  matvecka...utan rutin & disciplin...

med flertal besök och mycket ” skräp” matmässigt...men trevligt ✌️

Magen har inte mått så bra av det...

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    Redigerad: 15 september 2021 13:11

Just nu är rödbetorna som bäst! Köpte färska, kokade dem och skivade upp dem. Varvade med mozarella (har också valt feta ibland) och ringlade över olivolja. Toppade med lite flingsalt och rostade pinjenötter. Kan det bli bättre?

Hur har du det med grönsaksätandet? Vilken grönsak har lockat dig just nu?