icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8084 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    4094 inlägg
    8 september 2021 23:15

Grattis MAS63 👏👏👏🌷💐

• Veteran
    1245 inlägg
    9 september 2021 08:08

Grattis MAS!

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    Redigerad: 10 september 2021 06:08
    babs2 skrev den 8 september 2021 15:26

Mas63:Idag har jag meddelat Johan att du vunnit v32-35, jag ville vänta lite utifall någon hittade något fel i min tabell. som jag skrev om tidigare  lekte Excell med mig och flyttade om siffror lite hur som helst, så jag fick börja om igen. Han har inte svarat än, men det kommer! Grattis!

Jag är så inponerad av er alla och önskar att jag kunde inspireras av era resultat.

Tusen tack! Jag är så oerhört stolt över just denna etapp, eftersom den var verkligen utmanande.

Nu är det bara att jobba vidare mot nästa delmål. Lycka till alla!

• Veteran
    8084 inlägg
    9 september 2021 12:52

MAS63: Johan hälsar och gratulerar, han  är imponerad. Visst är det andra gången du vinner??

Nu finns senaste veckans resultat på "vikttråden" Det fattas vikter både fär gamla och nya deltagare.

• Veteran
    1245 inlägg
    10 september 2021 10:59

Ser till min fasa att jag närmar mig botten på listan.

Nåväl, livet är upp och ner, både i viktigt och mindre viktigt, 

För tillfället försöker jag bringa reda i alla tider som ska passas och vart det måste köras. 
    Denna veckan är upptagen varje dag. Nyss hemkommen från förmiddagsturen. Liten sväng i em

och lämna mediciner. Skönt vi ändå var på lasarettet och tog apoteket där. 
    imorgon kl 11 är det dags för nästa. Söndag är vi nästan lediga. Sedan börjar vi om igen med släktbesök och biståndshandläggare på hembesök.  Det jag har minst tankar på just nu är mig själv. Så mycket annat runt som måste funka.

Var hos arbetsterapeuten igår för händerna. En ny ,pga föräldraledighet, som hade lite andra planer än förra. 
    så andra, inte så många övningar. Gummiband och massage. Samt sova med ortoser hela natten och ha kompressionsvantar ( tror det kallades så) så mkt som möjligt. Och använda händerna , byta syssla vid ont.  Återbesök om en månad, så nu är redan 3 vårdbesök 😷inbokade i oktober.

solklart då ☀️ att jag inte har varken tid eller ork att tänka på vikten😩

Lite mycket gnäll men skönt att ösa ut lite,

HA EN TREVLIG HELG ALLA❣️

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    Redigerad: 10 september 2021 19:20

52Stinas - det låter bra den där planen för dina händer. Att sova med ortoser hjälper händerna att verkligen få vila från rörelser. Det är helt otroligt hur mycket man vevar runt med sina händer under natten: tar tag i och drar i täcket, fixar till med dynan och skrapar sig både här och där. Då jag sov på en sömnklinik för att kolla om jag hade sömnapné videofilmade de också sömnen. det var helt otroligt hur aktiva mina händer var under natten och läkaren menade på att jag var just så aktiv som normen. Så håll ortoserna på så får händerna verkligen vila.

Och - det är bara bra att släppa ut litet tryck emellanåt annars växer det sig för stort. Fastän det är mycket att tänka på och engageras sig i så försök att i alla fall tanka dig med tillräckliga mängder vatten och fyll också på med grönsaker så får kroppen i alla fall näring trots att det slinker in både det ena och det andra.

• Veteran
    1245 inlägg
    11 september 2021 08:49

MAS63, tack för kloka ord!

Tack för påminnelsen om vatten, den behövs verkligen.  Har ju även fått diagnosen Njursvikt stadie 3 . Gubben har halkat över till 4 så honom har de dunderkoll på med provtagningar och återbesök. Även dietist inblandad.  Jag följer på hans egen begäran alltid med honom numera. 
    2 par öron hör lite mer och så behöver jag inte fråga honom om något han inte tänkt på att fråga om. Eftersom njurcentrum inte vill ta emot mig ännu( det ska jag nog vara glad för) så får ju jag lite tips vid sidan om! 
    men vatten, det är viktigt!

en disig morgon och lite regn ev senare idag väntar. SKÖN HELG!

• Veteran
    2322 inlägg
    11 september 2021 09:28

ja vi är många som kämpar på olika sett.  Jag är så vinglig så jag hela tiden måste ha rollatorn. Inne o ute . Visst känns de konstigt att de blev så här men de kunnde blivit värre så klart.  ja ja en bit i taget. De som ligger närmast nu är hitta nån städfirma (tänker mest på kostnaden) heart

• Veteran
    1245 inlägg
    11 september 2021 21:23

Pralin, ang användning av rollatorn- har du fått den inställd av arbetsterapeuten så du inte går fel med den.

?Tänker närmast på längden.

• På gång
    13 inlägg
    12 september 2021 05:30

Hej!

Har inte skrivit här eller bloggat sedan skolan började för två veckor sedan. Jag hinner inte helt enkelt, men jag försöker följa min kost och hälsoutmaning. Dessutom blev jag plusmedlem i går. All fokus ligger på skola och kost och något som är fantastiskt är att jag väger under 100 kg. Äntligen!