Veteran
8085 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Det är svårt att orka med allt ibland. Att lägga fokus på flera områden varje dag. Vissa dagar funkar det bra, men allt som oftast är det rehab och jobb som prioriteras och när jag väl kommer hem säger kroppen ifrån och det blir allt för lätt att sätta sig i soffan med godis eller en skål glass.
Med det sagt är jag väldigt förvånad över vågen idag. Står still från förra veckan trots att det kostmässigt varit en katastrof. Har börjat träffa en KBT-terapeut för att sortera tankar och underlätta i vardagen (snart 1 års sjukskrivning pga nervpåverkan i nacken) och första hemläxan blev att äta bättre lunch. Så, denna veckans fokus är att äta lunch.
Det är lättare att lägga till ett beteende än att förbjuda ett - okänd
Alla nya , välkomna❗️
Tack 52Stina är med från vecka 36.
Pust och stånk!! Igår och idag har det gått ont! Excel har inte varit med mig! Siffror och text har bytt plats och jag har kämpat för att återställa. Nu hoppas jag att allt blev rätt. Kolla! Era egna uppgifter kan ni ju lätt kolla. Hojta om något blivit fel! Det har väl inte blivit av sig själv utan det är väl jag som klantat till det, men allt går att rätta till!
Ha en bra helg
livstecken från mej. Händer inte så mycket varken med mat eller vikt. Är inte så pigg i skallen inte kroppen heller, Allt går trögt men endå glad att de inte blev värre. Trött var jag innan men nu värre. Allt tar tid så att skriva här är inte de lättaste. Men nu har jag fått tid till lite okia rehab mm. Jag lever iaf (försöker göra de jag kan)
livstecken från mej. Händer inte så mycket varken med mat eller vikt. Är inte så pigg i skallen inte kroppen heller, Allt går trögt men endå glad att de inte blev värre. Trött var jag innan men nu värre. Allt tar tid så att skriva här är inte de lättaste. Men nu har jag fått tid till lite okia rehab mm. Jag lever iaf (försöker göra de jag kan)
Ta hand om dig! ❤️
Pralin,
låt det ta sin tid med rehab och ta emot alla möjligheter till hjälp.
krya på dig!
Svinkallt ute men höstklart och friskt. Nu finns inga ursäkter om att det är för varmt väder att jobba på i trädgården. Så - planen: nyttomotion med gräsklipp, fixa bort sommarblommorna och ansa grusgången. Torde väl räknas som bra träning. Ha en bra söndag!
Ta hand om dig! ❤️
Hälsan kommer först! Ta hand om dig!
Nu är jag väldigt less på mig! Jag planerar och planerar mat för mig och "lilla gubben" Han följer snällt listan, och fyller på med pasta, potatis och mackor, men vad gör jag, jo jag äter också mackor. Har fastnat i smörgåsråns och bregottträsket. Och emellanåt Wasa Frukost med Bregott och färsk gurka. Varierar ibland med Fjällbrynt Storsjö mjukost, som håller 13-14 % fett och är jättegod, med återfaller till Bregott. Sambon behöver Bregott, så jag kan inte bara ta bort den, Sen har vi glassproblemet också!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har i alla fall börjat på vattenträningen, som äntligen öppnat och jag har varit på gymmet några gånger.
Önskar att jag kunde få upp pulsen lite. Instruktören i vattengumpan säger ju ibland att:" nu tar vi en pulshöjare" men min kropp som är preparerad med pulssänkande mediciner fattar inte det.
Jag beundrar er som är duktiga och går ner!!!

Ny vecka i morgon: då blier det gym, tisdag och onsdag blir det vattenpass (våtväst) torsdag är det klippning på fm och fotvård på em. fredag har jag tänkt gym igen och lördag har jag anmält mig till ett informationsmöte med Teater Västernorrland och då planerar jag att för första gången på 1,5 år åka buss med Bugattin (rullatorn)-
Ha det bra allihop och hoppas att de nya dyker upp på onsdag.