icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8083 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    1245 inlägg
    21 augusti 2021 14:17

Idag sov vi länge. Blev inte frukost förrän vid 8.
    Vanligast är att vi vaknar och är uppe vid 6. Morgonstund har guld i mund , även om dagen blir lång. 

så länge det är ljust när man stiger upp är det bra, alltid nåt som kan donas med. Tänk om jag kunde komma in i lunken

med morgonpromenad igen.? Men jag är inte morgonpigg längre. Ålder och krämpor tar ut sin  rätt. 
    i går var jag hos sjukgymnasten som jag gått hos i 1 år exakt nu.  Det är faktiskt ett av de få vårdbesök jag ser fram emot.

men det tar jag en annan gång. Kanske. 

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 21 augusti 2021 21:39
    pralin skrev den 21 augusti 2021 11:52

i dag var de kalas men jag hoppa över, blir för mycket folk för mej.  Vad dagen blir vet jag inte just nu.heart

Synd pralin...det  är just sådana gånger det kan  bli riktigt trevligt och ge mer än vad man tror.

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    23 augusti 2021 17:29

Måndag igen och bara 2 dagar till nästa invägning. Det är helt otroligt hur veckorna nu rullar fram. I början av min viktresa tyckte jag att veckorna var långa och att det inte gick framåt just alls.

Kan det vara så att ju längre man kommer på sin resa desto mindre har man den med sig hela tiden och det inverkar till att dagarna flyter bättre framåt. Jag märker att jag inte hela tiden behöver tänka på mat och på vad jag skall äta vid nästa mål. Något som gjort att tiden mellan målen känts lång och inbland väldigt utmanande.

Ja, hur är det för er andra?

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    23 augusti 2021 17:44
    MAS63 skrev den 23 augusti 2021 17:29

Måndag igen och bara 2 dagar till nästa invägning. Det är helt otroligt hur veckorna nu rullar fram. I början av min viktresa tyckte jag att veckorna var långa och att det inte gick framåt just alls.

Kan det vara så att ju längre man kommer på sin resa desto mindre har man den med sig hela tiden och det inverkar till att dagarna flyter bättre framåt. Jag märker att jag inte hela tiden behöver tänka på mat och på vad jag skall äta vid nästa mål. Något som gjort att tiden mellan målen känts lång och inbland väldigt utmanande.

Ja, hur är det för er andra?

För mig är det nog så att desto längre jag kommer så börjar jag ifråga sätta mig själv, ska jag fortsätta på samma spår eller byta? Kosten flyter på rätt bra, jag vet "snabb" mat jag kan ta till om jag inte orkar fixa och behöver oftast inte tänka så mycket. Men ändå är det svårt att vara nöjd när det går långsamt nedåt, står still, sen kanske går lite nedåt igen. Känns som att jag ofta brottas med mitt inre jag, men jag vet också att om jag släpper lchf spåret och ger mig in på kolhydratspåret så kommer jag fastna i mitt sockerberoende igen. Så många tankar som bara far runt, fortsätta omvärdera eller fortsätta på de spår jag är nu. Vissa dagar känner jag mig mer hungrig än andra, men har svårt att sätta fingret på varför och ibland svårt att fatta kloka beslut eller bara fastna i ett ältande. Eller är jag egentligen bara trött? 2 dagar kvar till vägning och hoppa på att vågen visar nedåt så jag håller mig på banan.  

• Veteran
    1245 inlägg
    24 augusti 2021 13:28

Tisdag idag. Trött är jag i hela mig,

intensivt i går med olika göra, telefonsamtal och  besök hos dietisten på lasarettet i går em. Det besöket var bra men 

hjärntröttande.  

Idag fick jag följa med mannen, motvilligt för han tycker det går för långsamt att gå med mig. Var ute i 35 min så luftfickor jag. Och ont i ländryggen och stum i benen. Men solen sken, himlen var blå och stilla flöt ån❗️

sedan ytterligare telefontid för att beställa recept t pappa. Lunch. Måste nog sätta på kaffe ändå, har inte druckit på alls idag. 
    Fuskar m pulver o vattenkokare. Nej , det blev te istället. Med knäcke m ost.  Lite frusen idag. Endast 10 grader när jaggick barfota i sandalerna.

har frusit sedan dess. Sockar  på nu och en varm mugg att hålla i. 

Invägning igen i morgon.  Jag har gått upp trots att jag inte skulle.( rasade mkt pga tarmarna kom igång dagarna efterrappirteringen. )

nåja, det blir som det blir- upp eller ner!

Vi sk laka ur potatis och rotfrukter, för njurarnas skull.  Salt mindre . Ja samma gäller ju för mig eftersom jag har njursvikt också. Fast det var pga mannen vi var där.  Efter matdagbokens genomgång fick vi besked att det var bra . Fast kanske lite mycket ibland. Det surrar av allt. Ska ju funka med diabetes också plus annat. 
    telefontid om två månader sedan nytt besök om vi känner. Lät bra! Tråkigt bara att den senaste läkaren han var hos ska sluta snart. Typiskt!

jag tittade på vår hallonbuske när jag var ut och klippte lite grönt till såsen. Den gav lite bär i början av sommaren. Sedan ingenting.

Nu är det kart, mycket kart på flera grenar. Så får de mogna till blir det riktigt bra!

Vi konstaterade efter besöket hos dietisten att vi gör oftast ganska rätt men att det kanske blir lite mkt ibland.  Fick lite tips om allt möjligt. 
    egentligen skulle man spelat in den där 1,5 timmen och lyssnat på igen.  Egentligen skulle vi börja med ordentligt m styrketräning för det är musklerna som försvinner när vikten minskar då man är  över 65+. Inte så lätt med en e

axel som inte funkar. Men jag har fått ett par övningar av Sjg.

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 25 augusti 2021 22:47

Ingen vikt den här veckan..då jag inte är hemma förrän sent i em/ kväll.

Lika bra det...för vikten har inte varit i fokus alls...utan så mycket annat trevligt istället.

Önskar er Lycka till på vågen idag. ✌️

• Veteran
    1245 inlägg
    25 augusti 2021 09:19

Gråt och tandagnisslan borde det vara för dagens invägning blev ett fiasko!

Jag trodde faktiskt att vågen skulle visa lite till, för så kändes det i kroppen. 
     Idag är det helmulet och blåser, knappa 13 ännu så ut i trädgården känns inte så där.

Detfår bli cykel en stund! 

Hoppas ni får bättre känsla på vågen idag🤗

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 27 augusti 2021 12:53

Nu är jag tillbaka i paradiset...efter en ” magisk” semester. Fylld av goa möten & nya intryck ...med rent sommarväder de flesta dagar.

Tyngre ja,visst...man både äter , dricker och rör sig annorlunda men lämnar ingen vikt förrän nästa vecka så den invägningen borde bli lägre med mina vanliga rutiner.

Jag har träffat 3 MD:are ...LadyG, Lovis & ulla165...i nämnd ordning 

Alltid lika trevliga möten och vi har ju redan ” gemensamma ” intressen s.a.s. 

Nu tar jag tillbaka min vardag...det jag vet jag kan , och kommer därmed hantera min semestervikt också. 

Lycka till därute.

• Veteran
    2322 inlägg
    26 augusti 2021 08:53

natten bra. Men min hjärna funkar inte . Så jag får ta de lungt med de mesta nu. De tar tid skriva, Att hitta orden, ja ja vi tar en dag i taget.  Och som sagt jag har varit dålig länge,så de kommer nog ta sin tid.  Mende får göra de inget annat val.heart

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    26 augusti 2021 18:02
    pralin skrev den 26 augusti 2021 08:53

natten bra. Men min hjärna funkar inte . Så jag får ta de lungt med de mesta nu. De tar tid skriva, Att hitta orden, ja ja vi tar en dag i taget.  Och som sagt jag har varit dålig länge,så de kommer nog ta sin tid.  Mende får göra de inget annat val.heart

Låt det ta tid, det behövs och precis som du skriver - en dag i taget! Krya heart