icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8081 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    2322 inlägg
    20 augusti 2021 07:49
    52Stinas skrev den 20 augusti 2021 07:28
    MAS63 skrev den 20 augusti 2021 06:47

Under min viktresa har några specifika rätter, frukter, grönsaker och tilltugg blivit favoriter. Och nu tänker jag på smala, bra och viktreducerande rätter eller matprodukter....

Just nu är blåbär med naturell yoghurt toppat med litet osötad granola det jag verkligen njuter av. smiley

Vilken rätt/matprodukt njuter du av just nu? och

Hur hjälper den dig på din hälso- och/eller viktresa? 

Godmorgon!
    GRANOLA, din osötade - vilket märke är det?

min frukost är oftast just granola, mestadels pauluns, men inte hittatnåt bra alternativ.
    Göra själv är inte aktuellt just nu.

men om det hjälpt mig nåt speciellt vet jag inte direkt. 
    - lite torrt m bara granola så mild, naturell grekisk yoghurt toppad med kanel och frukt/bär

blir lite lagom knaprigt. 
    Ha en bra dag🤗

jag kör oftas fibergröt med blåbär. Funkar för mej smiley

• Veteran
    1244 inlägg
    20 augusti 2021 08:10

Tänk om- inte om hade varit!

Tänk om jag haft torsdagen eller ännu hellre fredagen idag som vägdagen/rqpportdag?

Då hade det blivit ett minus istället. Idag vägde jag 2,7 kg mindre än starten 7/7. MEN nu hände det på fel dagar.

På måndag ska jag med mannen till dietist, han har fått remiss dit pga njursvikt. ( jag har samma men lite mildare än).

Eftersom vi är äldre och  jag brukar fråga en massa som han inte kan svara på- så vill han numera att jag följer med honom 

i detta nya., Jag lär mig ju en del i förväg sas . Kunskap om sina sjukdomar är inte fel, jag vill hellre veta för mycket än för lite.

Nu får jag bryta här, vi ska till lasarettet till min sjukgymnast som jag inte träffat sedan före sommaren.

TREVLIG HELG❣️

• Veteran
    4094 inlägg
    20 augusti 2021 08:56
    MAS63 skrev den 19 augusti 2021 12:22

Att man inte lär sig: Jag lever med  "Då KNOPPEN vill men KROPPEN inte klarar av. Detta vet jag men vill inte alltid ta i beaktande....angel

Nu var jag på en underbar Latino/Zumba inspirerad timme i tisdags. Det var så tillfredsställande att igen få vara fysiskt närvarande i en sal, med andra människor, med bra kvalitet på musiken och med en fysisk, entusiastisk ledare. Nu får jag gå sidoledes ner för trappan......   crying

Ursäkta...😂...men jag riktigt ” såg” dig där i trappan....men du verkade ha haft en härlig timma iaf ✌️

• Veteran
    2322 inlägg
    20 augusti 2021 09:07
    52Stinas skrev den 20 augusti 2021 08:10

Tänk om jag haft torsdagen eller ännu hellre fredagen idag som vägdagen/rqpportdag?

Då hade det blivit ett minus istället. Idag vägde jag 2,7 kg mindre än starten 7/7. MEN nu hände det på fel dagar.

På måndag ska jag med mannen till dietist, han har fått remiss dit pga njursvikt. ( jag har samma men lite mildare än).

Eftersom vi är äldre och  jag brukar fråga en massa som han inte kan svara på- så vill han numera att jag följer med honom 

i detta nya., Jag lär mig ju en del i förväg sas . Kunskap om sina sjukdomar är inte fel, jag vill hellre veta för mycket än för lite.

Nu får jag bryta här, vi ska till lasarettet till min sjukgymnast som jag inte träffat sedan före sommaren.

TREVLIG HELG❣️

bra få lära sig hantera sina sjukdommar. Lycka tillheart

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    20 augusti 2021 13:42
    52Stinas skrev den 20 augusti 2021 07:28
    MAS63 skrev den 20 augusti 2021 06:47

Under min viktresa har några specifika rätter, frukter, grönsaker och tilltugg blivit favoriter. Och nu tänker jag på smala, bra och viktreducerande rätter eller matprodukter....

Just nu är blåbär med naturell yoghurt toppat med litet osötad granola det jag verkligen njuter av. smiley

Vilken rätt/matprodukt njuter du av just nu? och

Hur hjälper den dig på din hälso- och/eller viktresa? 

Godmorgon!
    GRANOLA, din osötade - vilket märke är det?

min frukost är oftast just granola, mestadels pauluns, men inte hittatnåt bra alternativ.
    Göra själv är inte aktuellt just nu.

men om det hjälpt mig nåt speciellt vet jag inte direkt. 
    - lite torrt m bara granola så mild, naturell grekisk yoghurt toppad med kanel och frukt/bär

blir lite lagom knaprigt. 
    Ha en bra dag🤗

Jag kör också med Pauluns i första hand. AXA hare en osötad variant i två olika smaker som jag nu använt. Riktigt goda båda två. Och jo, man behöver nog yohgurten annars har man alla fön och flingor fast i gommen.

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    20 augusti 2021 14:11
    pralin skrev den 20 augusti 2021 09:07

TREVLIG HELG❣️

Nå - nästa vecka får du ett super resultat istället. Så bara att blicka framåt. I ett nafs är onsdagen här igen yes

• Veteran
    1244 inlägg
    20 augusti 2021 17:34
    MAS63 skrev den 20 augusti 2021 14:11
    pralin skrev den 20 augusti 2021 09:07

TREVLIG HELG❣️

Nå - nästa vecka får du ett super resultat istället. Så bara att blicka framåt. I ett nafs är onsdagen här igen yes

Nästa vecka är en skälm😀

Men följer jag samma mönster som varit hur länge som helst så kommer jag att kanske minska lite till,

stå still några dagar för att lagom till rapportdags sticka upp. Så har det blivit nästan jämt❗️

- MEN , man ska aldrig säga aldrig! Bollen är rund oavsett om det gäller pingis eller pilates!

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    21 augusti 2021 07:47

Filosofiska funderingar inför weekenden:

Solig och härlig dag = bra motivation för att hålla tag i ratten på resan mot mindre vikt

KONTRA

Regn och rusk = bara ligga lågt och fylla buken med stuff eftersom vädret är kass

ÄR DET SÅ?

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    21 augusti 2021 11:01
    MAS63 skrev den 21 augusti 2021 07:47

Filosofiska funderingar inför weekenden:

Solig och härlig dag = bra motivation för att hålla tag i ratten på resan mot mindre vikt

KONTRA

Regn och rusk = bara ligga lågt och fylla buken med stuff eftersom vädret är kass

ÄR DET SÅ?

Jag tycker nog inte vädret påverkar min motivation för ren viktminsking.

Man givetvis piggare av solen och kan känna en mer positiv motivation till gå ut och röra sig vilket i sin tur kan ha positiv effekt på edorfinerna, vilket ger mindre sug, vilket leder till positiv viktminskning.
    Detta kan givetvis underlätta men jag måste hitta motivationen och viljan inom mig mer än det som påverkar mig för det kommer både komma en vinter och många ruggiga dagar vilka måste fungera lika bra som de soliga.enlightened

• Veteran
    2322 inlägg
    21 augusti 2021 11:52

i dag var de kalas men jag hoppa över, blir för mycket folk för mej.  Vad dagen blir vet jag inte just nu.heart