icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8084 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    1245 inlägg
    28 augusti 2021 09:34

Pralin, 

Ta emot all hjälp du kan få, från alla håll!  Sänder styrkekramar till dig🤗❣️

• Veteran
    2322 inlägg
    28 augusti 2021 09:49

gått några dagar,svårt smälta de som hänt.    Lätt till gråt o ilska.   Rehab ringt kollat, jag ska ringa biståndshandläggare.   Så en dag i taget.heart

• Veteran
    1245 inlägg
    28 augusti 2021 13:10
    pralin skrev den 28 augusti 2021 09:49

gått några dagar,svårt smälta de som hänt.    Lätt till gråt o ilska.   Rehab ringt kollat, jag ska ringa biståndshandläggare.   Så en dag i taget.heart

Ibland kan det hjälpa att ha ett samtalsstöd. En kurator t.ex. Har du inte blivit erbjuden något liknande? Men det fungerar kanske olika på olika håll i vårt avlånga land!

• Veteran
    2322 inlägg
    29 augusti 2021 08:41
    52Stinas skrev den 28 augusti 2021 13:10
    pralin skrev den 28 augusti 2021 09:49

Ibland kan det hjälpa att ha ett samtalsstöd. En kurator t.ex. Har du inte blivit erbjuden något liknande? Men det fungerar kanske olika på olika håll i vårt avlånga land!

joda de kommer kalla mej till sånt. heart

• Veteran
    1245 inlägg
    29 augusti 2021 15:27

Så skönt att höra att det är på gång med olika insatser❣️

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    30 augusti 2021 12:46

En ny vecka har igen börjat och för de flesta betyder måndagen ofta nya tag både då det gäller mat och motion.

Jag tar på mig hårdhandskarna och greppar tag i min motion denna vecka.

Vad tar du tag i denna vecka?

• Veteran
    1245 inlägg
    31 augusti 2021 10:12

Ringt och fått tid för snabbkoll på torsdag. Vårdcentralen är flyttad till lasarettet så chauffören måste engageras också.

Har fläckar i ansiktet. En stor på ena sidan som blivit större och svart i mitten samt några strån på. På andra kinden 2 mindre som fått mer färg. 
    så en liten koll är nog inte helt fel. 

lite kort: ta tag i just denna veckan? Som har med min hälsa att göra? 
    § fläckar kollas

§ planering av adventsstädning för ostress :  11 veckor med början vecka 46 ska fördelas med huvudsakligen ett område per vecka. 
    - eftersom jag ofta har minst 2 tider att passa, oftast 3, så behöver jag en vecka även pga mina förutsättningar med ork i knopp och kropp.

§ cykeln behöver trampas på, varför är det så svårt?

§ eftersom eftermiddagen är svår, det är då jag oftast faller för den där extra mackan till lunch/emkaffe, så måste jag vara mer vaksam på mitt beteende på em. Det blir inte lätt, jag känner mig så pass väl!

• Veteran
    8084 inlägg
    Redigerad: 31 augusti 2021 22:03

6 nya deltagare på ingång denna vecka! 

Lites, piaan55, Cillan80, Klara27, kikaro27 och Caarola hälsas välkomna. Ciccis är anonym och kan därför inte vara med-

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    31 augusti 2021 20:07
    babs2 skrev den 31 augusti 2021 18:09

6 nya deltagare på ingång denna vecka! 

Lites, piaan55, Cilln80, Klara27, Cissis och Caarola hälsas välkomna.

Välkomna med! smiley

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    31 augusti 2021 21:44
    MAS63 skrev den 30 augusti 2021 12:46

En ny vecka har igen börjat och för de flesta betyder måndagen ofta nya tag både då det gäller mat och motion.

Jag tar på mig hårdhandskarna och greppar tag i min motion denna vecka.

Vad tar du tag i denna vecka?

Ja försöker ta tag i min motion! Körde ett träningspass i söndags efter 2 veckors uppehåll/ halvkass träning och igår tog jag en friskvårdstimme och promenerade i solen. 😊