icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8081 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    8081 inlägg
    13 augusti 2021 11:03

Ja då är ordningen återställd igen. Lillebror och svägerska har farit hemåt, vi har haft några trevliga dagar. Virriga Bakverk på Alnön fick besök i förrgår och vi testade deras räkmacka som var fantastisk. Igår besökte vi Nebulosa gård där en konstnärinna öppnat en fin trädgård med servering och hon har en massa fåglar i trädgården, höns och en tupp, 2 kalkoner, 2 svarta ankor och där åt vi våfflor med olika pålägg. Sen bjöd besökarna på middag, ugnsrostade grönsaker med lövbiff.

Nu finns inget att skylla på, nu återgår jag till medelhavskost!

Johan tycker att vi ska släppa in fler nu i mitten av augusti, så jag gör ett upprop i början av veckan.

Ha det bra och sköt om er!heart

• Veteran
    2322 inlägg
    14 augusti 2021 13:21

hoppas jag får till nåt nästa vecka.  Är inte inte så bra form men måste försöka endå.   Gubben o jag har funderat hur vi ska göra med livet,för de börjar ta på båda nu.   heart

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    14 augusti 2021 16:23
    pralin skrev den 14 augusti 2021 13:21

hoppas jag får till nåt nästa vecka.  Är inte inte så bra form men måste försöka endå.   Gubben o jag har funderat hur vi ska göra med livet,för de börjar ta på båda nu.   heart

Stora funderingar ni har på gångs och mycket viktiga. Trots att energin, orken och förmågorna avtar då åldern ökar borde ett liv med innehåll som är både tillfredsställande och givande vara första prioritet. Tänker att här kunde ni fundera vad i det hela tar mest på er och åtgärda det allra först. Kan ni erhålla hjälp utifrån/kommunen för att underlätta vardagen?

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    14 augusti 2021 16:31
    babs2 skrev den 13 augusti 2021 11:03

Ja då är ordningen återställd igen. Lillebror och svägerska har farit hemåt, vi har haft några trevliga dagar. Virriga Bakverk på Alnön fick besök i förrgår och vi testade deras räkmacka som var fantastisk. Igår besökte vi Nebulosa gård där en konstnärinna öppnat en fin trädgård med servering och hon har en massa fåglar i trädgården, höns och en tupp, 2 kalkoner, 2 svarta ankor och där åt vi våfflor med olika pålägg. Sen bjöd besökarna på middag, ugnsrostade grönsaker med lövbiff.

Nu finns inget att skylla på, nu återgår jag till medelhavskost!

Johan tycker att vi ska släppa in fler nu i mitten av augusti, så jag gör ett upprop i början av veckan.

Ha det bra och sköt om er!heart

Bra när vardagen återkommer - då blir det lättare att fokusera. Lycka till med medelhavet.... smiley

Fint om vi kan bli flera - håller tummarna yes för att många nya deltagare hittar hit!  

• Veteran
    1244 inlägg
    14 augusti 2021 17:59

Pralin, låter jobbigt- hoppas det vänder till det bättre, med allt!

Babs, ju fler vi är tillsammans...., bara det är ok för kapten , dvs dig. 

- här är det bara trädgårdsjobb som gäller. Harbeställt hit container till på måndag. Nu har vindarna vänt så det är regn hela veckan enl prognosen.  Hur kul är det med regn och blöta grenar och ris? Och förmodligen har vi inte fått klippt allt heller. Dykt upp så att endast några Tim i morgon fm kvar att jobba på. 
    nåväl, det som blir det blir!

Jag längtar efter kall mjölk så det ska jag ta nu!

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    15 augusti 2021 08:54

Vet inte vad som tynger, tänk igenom vad som tynger och kolla upp om ni behöver hjälp utifrån t ex från kommunen. Sedan tänk igenom vad som är positivt, kan vara små saker som en kopp kaffe eller något annat som vi normalt ser som självklarheter och försök njuta av dom små guldkornen i vardagen. (Mitt egna sätt för att överleva svåra tunga perioder i mitt liv.) Värme och energi till er båda ❤️

• Veteran
    2322 inlägg
    15 augusti 2021 11:08
    Digitali skrev den 15 augusti 2021 08:54

Vet inte vad som tynger, tänk igenom vad som tynger och kolla upp om ni behöver hjälp utifrån t ex från kommunen. Sedan tänk igenom vad som är positivt, kan vara små saker som en kopp kaffe eller något annat som vi normalt ser som självklarheter och försök njuta av dom små guldkornen i vardagen. (Mitt egna sätt för att överleva svåra tunga perioder i mitt liv.) Värme och energi till er båda ❤️

tack för omtanke. De är att försöka få till de hur som.  Tur man inte är pedant, Vi har bestämt göra flytt men de är så mycket runt de. Uthus inne mm. Men vi sagt de får ta tiden vi behöver.  Man vill göra de mesta själv med rensning av saker mm. Har sagt vid 75 ska vi vara här ifrån helst tidigare.   Sen att gubben drabbades av sitt ond sinkar.  Jag har ju haft mitt problem så mång år så de är inget nytt.   Men vi ska fixat måste de. Har gjort de förr,fast nu tar åldern sitt för mej.  Men de ska fixas.heart

• Veteran
    4094 inlägg
    16 augusti 2021 07:41

Pralin... du fick fina enkla råd här ovanför...och ja, det allra minsta kan bli oöverstigligt när man inte ser nån ände.

Ibland måste man ta hjälp...har ni inte ett barnbarn som ni anlitat tidigare ? Då behöver ni bara peka...så bär han.

Det är fint med eget hus och trädgård...så länge man orkar sköta det...men en dag gör man inte det längre av olika anledningar...och vi är alla värda att ha det gott på ålderns höst.

För mycket runt sig är inte till nån glädje utan bara tynger istället. 

Jag hoppas ni kommer till nåt beslut om er framtid. 

• Veteran
    2322 inlägg
    16 augusti 2021 10:28
    Bella50 skrev den 16 augusti 2021 07:41

Pralin... du fick fina enkla råd här ovanför...och ja, det allra minsta kan bli oöverstigligt när man inte ser nån ände.

Ibland måste man ta hjälp...har ni inte ett barnbarn som ni anlitat tidigare ? Då behöver ni bara peka...så bär han.

Det är fint med eget hus och trädgård...så länge man orkar sköta det...men en dag gör man inte det längre av olika anledningar...och vi är alla värda att ha det gott på ålderns höst.

För mycket runt sig är inte till nån glädje utan bara tynger istället. 

Jag hoppas ni kommer till nåt beslut om er framtid. 

bella heart vihar inte kommit till bärhjälp än. Utan rensning,och då vill vi göra de på vårt vis.  Så vi tar ett lite steg itaget.  Så ska de nog fixa sig tack endå för alla som tycker till.heart

• Veteran
    2322 inlägg
    16 augusti 2021 10:32
    MAS63 skrev den 14 augusti 2021 16:23

Stora funderingar ni har på gångs och mycket viktiga. Trots att energin, orken och förmågorna avtar då åldern ökar borde ett liv med innehåll som är både tillfredsställande och givande vara första prioritet. Tänker att här kunde ni fundera vad i det hela tar mest på er och åtgärda det allra först. Kan ni erhålla hjälp utifrån/kommunen för att underlätta vardagen?

tack för omtanken.  Vi ska fixat så är de bara.   Vi tar lite i taget börjar med skräp, Lägger de i ett rum sen lasta o kasta.  Blir nog lättare nu när hösten kommer.. Sommaren var så varm. Tack enu engång för att ni bryr erheart