icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8081 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• 4 augusti 2021 17:36

Tycker vi är fantastiska allihop. Vi har ju faktiskt ett liv också som kräver mycket av oss ! Så lätt att glömma.

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 4 augusti 2021 18:50

JAG håller med ovanstående....-” vi har ett liv att leva....inte bara en vikt att väga.”...så jag håller koll , så det inte drar iväg för långt...men har slutat både väga och registrera maten sedan ett bra tag nu.👍

Tror ni jag känner mig FRI ? Jodå...det är bara förnamnet 😄✌️

PEPP till oss alla som ” träffas” och diskuterar diverse härinne. 

• Veteran
    2322 inlägg
    5 augusti 2021 08:03

de var länge sen man hade ett liv.  De har varit jobbigt många år och de känns som de bara forsätter.   Men jag försöker endå kämpa på. Hoppas kom fram till ett bra liv nån gång . Fast tiden bara rusar.heart

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    5 augusti 2021 08:38

pralin periodvis är inte livet lätt och tyvärr kan dom perioden ibland bli väldigt långa. Har egen erfarenhet av ett liv som inte gått rakt utan under långa perioder väldigt varit väldigt jobbigt, jag försökte då fånga dom små guldkornen som fanns inte lätt när man tycker allt är mörkt men det hjälpte mig. Kan du se några små guldkorn i livet och försöka ta vara på dom. 
    All energi och pepp till dig ❤️

• 5 augusti 2021 22:04

Jag lämnar trots allt ! Fått andra värderingar. Kram och lycka till allihop ❤

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    6 augusti 2021 08:27

Jag närmar mig ett stort delmål på min viktresa och det känns hur underbart som helst. Samtidigt som jag märker att det blir lättare med ex. mindre skov av sug efter tilläggsföda (= godis, kakor, snacks etc.) märker jag också att kontrollen lättare släpper och att det medvetna ätandet suddas ut. Så två krafter som kämpar i min skalle och mitt agerande. Båda vill de bestämma om hur  jag skall äta och det kan bli verkligen jobbigt ibland! 

När dessa krafter krigar på som värst återkommer jag hit till MD/BL. Sceciellt i situationer då jag inte klarar av att stoppa kriget på egen hand. Då behöver jag få input från detta forum och från bloggar. Jag plockar åt mig hoppingivande förslag, kreativa lösningar och råd av andra i motsvarande situation låter dessa sjunka in en stund och jobbar vidare därifrån. Det handlar också om att få känslan av en gemenskap med andra i samma situation - dvs. i kampen mot övervikten och ett osunt förhållande till ätandet/maten samt hur man upprätthåller en bra balans då man når målet.

Kan ärligt säga att jag inte skulle ha kommit så långt på min resa utan det som denna kommunitet/forum kunnat bidra med. Tack för all support!

• Veteran
    2322 inlägg
    6 augusti 2021 09:25
    Digitali skrev den 5 augusti 2021 08:38

pralin periodvis är inte livet lätt och tyvärr kan dom perioden ibland bli väldigt långa. Har egen erfarenhet av ett liv som inte gått rakt utan under långa perioder väldigt varit väldigt jobbigt, jag försökte då fånga dom små guldkornen som fanns inte lätt när man tycker allt är mörkt men det hjälpte mig. Kan du se några små guldkorn i livet och försöka ta vara på dom. 
    All energi och pepp till dig ❤️

tack fina för dina svar ska försöka tänka lite som du säger. De små sakerna heart

• Utmärkt medlem
    501 inlägg
    6 augusti 2021 16:57

Hej på er!

Först vill även jag hålla med er andra! Peppen och bara möjligheten att få skriva och läsa med er här inne stärker mig många gånger! Tack alla!

En rapportering från semestern: första veckan blev som planerat väldigt lugn, men med bra mat 👍 Nu är jag i fjällen med barnen och första dagen gick vi upp på en favorittopp (drygt 1,5 h t.o.r.),andra dagen ytterligare 1 topp. Igår körde vi till Grövelsjön och var ute och gick i 5 h! Inte snabbt och inte långt, har trots allt en 3-åring i hasorna, men vi var ute. Idag har barnen och barnens mormor det lugnt, men jag fick energi och drog raka spåret upp till toppstugan och sen sprang jag ner och tillbaka till stugan och jag är inte ens trött! Helt galet. Jo, jag är hög på endorfiner och riktigt stolt över mig själv! Se vad ni gör och se det positiva, allt behöver inte vara jättesvettigt 😉

För första gången vågar jag nog ställa mig på vågen när jag kommer hem och tro på nedgång sen förra vägningen 🤗

• Veteran
    8081 inlägg
    6 augusti 2021 18:00
    md2wirtj skrev den 5 augusti 2021 22:04

Jag lämnar trots allt ! Fått andra värderingar. Kram och lycka till allihop ❤

Kram och lycka till du också!heart

• Veteran
    8081 inlägg
    6 augusti 2021 18:02
    zaga skrev den 6 augusti 2021 16:57

Hej på er!

Först vill även jag hålla med er andra! Peppen och bara möjligheten att få skriva och läsa med er här inne stärker mig många gånger! Tack alla!

En rapportering från semestern: första veckan blev som planerat väldigt lugn, men med bra mat 👍 Nu är jag i fjällen med barnen och första dagen gick vi upp på en favorittopp (drygt 1,5 h t.o.r.),andra dagen ytterligare 1 topp. Igår körde vi till Grövelsjön och var ute och gick i 5 h! Inte snabbt och inte långt, har trots allt en 3-åring i hasorna, men vi var ute. Idag har barnen och barnens mormor det lugnt, men jag fick energi och drog raka spåret upp till toppstugan och sen sprang jag ner och tillbaka till stugan och jag är inte ens trött! Helt galet. Jo, jag är hög på endorfiner och riktigt stolt över mig själv! Se vad ni gör och se det positiva, allt behöver inte vara jättesvettigt 😉

För första gången vågar jag nog ställa mig på vågen när jag kommer hem och tro på nedgång sen förra vägningen 🤗

Underbart