icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8081 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    8081 inlägg
    29 juli 2021 12:59

Veckans resultat finns nu på vikttråden! Ni är så duktiga allihop! Jag kämpar i förrådet. Ett elände att ha en massa utrymme under en trappa. Där fanns en 20-liters aluminiumkastrull, som jag nu har funnit ny ägare till, ska hämta den efter kl 16 idag. Håll tummarna.

Sen har jag fotat mina fina hemvävda trasmattor med batikfärgare trasor och skickat bilderna till Brorsdottern, men är rädd för att de inte passar in i modern inredning. Sambons gamla matporslin, som är jättefint, men tyvärr har guldkant testar jag också på henne, men då de inte kan diskas i maskin lär de bli underkända.

Ett hängsmycke från min mamma , som hon härvt efter min farmor blir dock en 30-årspresent från hennes farmor och det är ju roligt!

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 29 juli 2021 22:52
    babs2 skrev den 29 juli 2021 12:59

Veckans resultat finns nu på vikttråden! Ni är så duktiga allihop! Jag kämpar i förrådet. Ett elände att ha en massa utrymme under en trappa. Där fanns en 20-liters aluminiumkastrull, som jag nu har funnit ny ägare till, ska hämta den efter kl 16 idag. Håll tummarna.

Sen har jag fotat mina fina hemvävda trasmattor med batikfärgare trasor och skickat bilderna till Brorsdottern, men är rädd för att de inte passar in i modern inredning. Sambons gamla matporslin, som är jättefint, men tyvärr har guldkant testar jag också på henne, men då de inte kan diskas i maskin lär de bli underkända.

Ett hängsmycke från min mamma , som hon härvt efter min farmor blir dock en 30-årspresent från hennes farmor och det är ju roligt!

Det var ju en massa gömda / glömda skatter under den trappan.

Nej, våra ungdomar uppskattar inte sånt , tyvärr. 

Bra att annonsera ut det och få pengar istället.

” - Allt går att sälja med mördande reklam” ...som det sjungs i visan Konserverad gröt.😄

• Veteran
    8081 inlägg
    29 juli 2021 23:06

Har nu pratat med min mammas kusin (90 år) som jobbat med konsumentfrågor och testat guldkanter på porslin i diskmaskin, Guldkanterna tål minst 200 diskningar och har man porslinet bara till fint, så räcker det ju ganska länge.

• Veteran
    2322 inlägg
    31 juli 2021 10:21
    Bella50 skrev den 29 juli 2021 22:52
    babs2 skrev den 29 juli 2021 12:59

Det var ju en massa gömda / glömda skatter under den trappan.

Nej, våra ungdomar uppskattar inte sånt , tyvärr. 

Bra att annonsera ut det och få pengar istället.

” - Allt går att sälja med mördande reklam” ...som det sjungs i visan Konserverad gröt.😄

här hos oss är de svårt sälja nåt, hjälper inte med reklam.   Så de blir väl skänka.sad

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    Redigerad: 1 augusti 2021 17:50

Konstaterade att jag blivit litet lat och gärna skyllt det på det varma vädret.

Idag har det varit halvmulet, bra blåst, runt +20 grader och vi kunde med gubben konstatera att nu är bra väder att fixa med nästa vinters ved. Fy farao att det tog emot att starta och inget kunde jag skylla på!

Nå, 3 timmar höll vi på och vi kom en god bit på väg. Nu känns det i kroppen - och knoppen mår toppen. Bara man får rumpan ur stolen så tycks nog latmasken ge vika.... wink

• Veteran
    1244 inlägg
    1 augusti 2021 20:05

Jag var innerligt trött på mina färgglada ikeatallrikar och även på Höganäs fyrkantiga m prickkant. Gubbens medförda Arabia hade också gjort sitt. Får inte iväg chauffören till loppis för att kolla om ny/gammal servis. Han avskyr att gå i butiker, jag gillar det egentligen inte heller. 
    nör vi var hos pappa på lunch häromveckan frågade jag: använder du allt porslin? Har du funderat på att sortera ut något?

- till saken hör att mamma ville ha omväxling och fick ärva och köpte på auktioner så jag visste det fanns gott om porslin. 
    Då fick jag stora mattallrikar med en bred blå rand på samt djupa låga tallrikar. Mysiga skålar i samma blå finns men de ville han ha kvar.

för mig blev det julafton. Jag hade annars funderingar på att använda Maria björnbär. Men den står bra i linneskåpet lite till. 
    så nu är jag glad att inte ha kvar de andra gamla!

• Veteran
    1244 inlägg
    1 augusti 2021 20:19

VED är gott att ha när de vite flyger runt knutarna!

vi hade avverkning på tomten. 30 träd fälldes. Minns inte om det var 3 eller 4 containrar vi f6llde med enbart trädkronor som vi inte sparade. 
    i höst ska vi ta hem en till för vinkåste klippa alla häckar och minska högen inför höstens el ing så det inte riskerar att tutta fyr i träden runt om. 
    dessutom är det lämpligt attsåga upp alla grenar i lämpliga bitar. Allt större fick vi uppsågat i lämpliga stoppa in längder. Men de ska klyvas, de får ligga och torka ytterligare så går det lättare och tas efter hand. 
    att vi även behöver greja annat i trädgården som blivit försummat gör ju inte att tillvaron känns smidigare.

lite trädgårdsgläjde: upptäckte att hallonbusken fått nya skott som rännt iväg och utvecklats så det var mer hallon på gång, lycka!

• Veteran
    2322 inlägg
    2 augusti 2021 07:25

här går allt fel,men nu försöker jag igen.  heart

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    2 augusti 2021 08:44
    pralin skrev den 2 augusti 2021 07:25

här går allt fel,men nu försöker jag igen.  heart

Alla nya försök är bra försök och ett steg i rätt riktning - kämpa på - här kommer energivibbar ^^¨¨¨^^^¨¨¨¨^¨¨¨***°°°°"""" heart

• 3 augusti 2021 09:21

Hoppar av BL efter denna veckan eftersom jag inte är riktigt i form. Lycka till alla❤