Veteran
8081 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
här är de halv kaos. Men tvättmaskin är fixad nu alltid nåt. Men de är gilla läget. Gubben kan inget på grund av isias går ner i benen,så de är som de är . Snart gått 7 veckor. Men de är som de är. Jag försöker de lilla jag kan. Men inte är de roligt detta.
Inte alls roligt med ryggen som bråkar! Vet hur det är då jag själv lider av förträngningar i ryggen (spinal stenos) - Något ligger helt klart ordentligt i kläm. Skulle en kiropraktor eller OMT-fysioterapeut kanske hjälpa?
Super att du försöker det du kan - Någonting är i alla fal bättre än ingenting. Kämparkramar!
de är lika för mej spinalstenos. De vill inte operera denna gång på grund av vikt o hjärta, Så jag har inget val måste ner men komma dit ,inte de lättaste. Men de är försöka igen. motion får jag skippa utan de är maten. Tack för kramen
Använder det slitna uttrycket...Håll i & håll ut...för plötsligt händer det...plötsligt vänder det 👍och man förstår inte riktigt varför...🤔men måste erkänna att det varit frustrerande med detta stora viktpåslag det senaste.....när mitt max ligger på 72 kg 😩
Jag är inte tillbaka på mitt lägsta....men det ger resultat i både siffror och välbefinnande hos mig iaf.
Veckan som gått...inklusive ett 75-årskalas....jag är nöjd 👏👏
Här skiner solen och det förväntas bli 28 grader.
Vi hardragit igång ett stort projekt nämligen att röja i sv under trappan. Sambon har en flyttlåda full med en komplett matservis. Brorsdottern fyller snart 30 år och önskar matporslin, men tyvärr har sambons porslin guldkant så jag antar att hon tackar nej.
Nu måste jag sluta min högra överarm gör mig galen.
Här skiner solen och det förväntas bli 28 grader.
Vi hardragit igång ett stort projekt nämligen att röja i sv under trappan. Sambon har en flyttlåda full med en komplett matservis. Brorsdottern fyller snart 30 år och önskar matporslin, men tyvärr har sambons porslin guldkant så jag antar att hon tackar nej.
Nu måste jag sluta min högra överarm gör mig galen.
men en god början. Väntar på att få igång rensning. Du lika här med armar o ben. Men de är som de är just nu. Sån servis finns här med, Men inget som de unga vill ha.
Jag var orolig att vågen skulle hamna på fel men det gick bra, ett litet men dock minus, minsta möjliga mätbara.
Idag lite till. Bara lite.
idag blir lite stressigt.
imorgon bitti bär det iväg till ett helgläger jag inte varit på sedan 2019.
ikväll ska vi ha grillkväll med min lägerkompis och hennes man.
pga Fotbollen så blev det tidigare datumet ändrat. Det ska bli kul att träffas igen, visserligen har vi daglig kontakt via sms eller ibland telefon.
gubbarna har inte träffats sedan sista gången på fotboll hösten 2019.
fortfarande inte packat färdigt trots listor, som hela tiden ändras. Vädret måste garderas. Kan bli regn, svalt, varmt, blåsigt ( än mer f det ligger vid strandkanten). Ska vara föreläsningar, friskvårdsövningar, underhållning och massa prat. Från hela landet. Epilepsförbundets medlemmar.
måste passa vårdcentralen och ringa. Finns dåligt med telefontider pga många ringer om covidvacc.
Ha en bra dag alla!
Jag var orolig att vågen skulle hamna på fel men det gick bra, ett litet men dock minus, minsta möjliga mätbara.
Idag lite till. Bara lite.
idag blir lite stressigt.
imorgon bitti bär det iväg till ett helgläger jag inte varit på sedan 2019.
ikväll ska vi ha grillkväll med min lägerkompis och hennes man.
pga Fotbollen så blev det tidigare datumet ändrat. Det ska bli kul att träffas igen, visserligen har vi daglig kontakt via sms eller ibland telefon.
gubbarna har inte träffats sedan sista gången på fotboll hösten 2019.
fortfarande inte packat färdigt trots listor, som hela tiden ändras. Vädret måste garderas. Kan bli regn, svalt, varmt, blåsigt ( än mer f det ligger vid strandkanten). Ska vara föreläsningar, friskvårdsövningar, underhållning och massa prat. Från hela landet. Epilepsförbundets medlemmar.
måste passa vårdcentralen och ringa. Finns dåligt med telefontider pga många ringer om covidvacc.
Ha en bra dag alla!
Stor igenkänning på listor...som ändå bara jag kollar på....😬
Trevlig tur ✌️
här ska skrivas lista till "gubben" när han är ok för de måste rensas. Lådor plus allt annat. Jag är ingen sån pedant varken på de ena eller andra,men nu är de åt skogen helt. Och jag som har önskan att vi ska vara här ifrån till nästa höst. ÖNSKA KAN MAN
Vi skall hålla en grilkväll för våra grannar och skulle gärna bjuda på något anna än kyckling, kött, halloumi och grillade grönsaker. Har ni några bra förslag på "smalare" varianter?
Äntligen lite svalare väder! Har semester med dottern och pojkvännen och dottern vill bada hela tiden.... Mina ryggmuskler och nackmuskler börjar bli trötta av allt simmande. Blir en del extra fika när man är ledig, har dock hållt mig till ketogena alternativ. Dock har jag blivit smått beroende av brieost. 😂 Vågen visade minus i tisdags och plus idag, ingen ordning. Men nu får de vara som det är. Har fortsatt att träna tre dagar / vecka, tyvärr är inte pojkvännen lika pepp på träning. Eller så vill han köra lugna pass. Många balansgångar i livet med att hantera allas viljor och försöka göra det som är bäst för en själv. Känner mig dock ganska lugn och stabil i själen just nu. Börjar nytt jobb om en och en halv vecka, hoppas på att jag klarar av att behålla lugnet även då! ☺️
Vi skall hålla en grilkväll för våra grannar och skulle gärna bjuda på något anna än kyckling, kött, halloumi och grillade grönsaker. Har ni några bra förslag på "smalare" varianter?
En av mina favoriter är grillad färsk tonfisk. Lax och fläskfilé är också gott att grilla, grillspett med räkor och halloumi har jag hört ska vara väldigt gott också. Grillade grönsaker tänker jag är ett bra smalt alternativ, grilla sparris och zucchini blir oftast ganska bra.