Veteran
8081 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Bella50 - det svänger nog bara du blir i skick i kroppen och kan igen vara igång som du brukar.
Jag nojar inte...men trivs inte när fötterna är som bollar och benen som stockar....inte ens foppatofflorna passar f.n....men kläderna funkar fortfarande ...gott så iaf.
Har även fått trängningar ikväll så dricker C-vitamin. Jag har kissat dåligt i flera dagar så uvi är inte konstigt om jag får. Jädrans oxå...
Hoppas det lossnar i natt !
Nästa vecka tar jag semester från att registrera min vägning.
HÄR RULLAR DAGARNA I VÄG.iNGET BLIR GJORT. MEN NU ÄR DE SÅ, KOMMER BÄTTRE DAR FÅR MAN HOPPAS
Torsdag:
inga samtal måste ringas idag. De är skönt. Fläkten på köksbordet fungerar jättebra.
Jag är grundligt trött på värmen, mår bäst här vid köksborde med fläkten eller i gillestugan. Ute gå an kvällstid och morgon då går det att sitta på uteplatsen och Inta frukost och middag. Lunchen är lite mer frågetecken pga värmen och hur solen står. Men fläktar lite idag så det ska nog gå.
Mellan varven kollar jag hur det funkar numera med busstrafiken till stan. Pga pandemin har vi inte åkt buss på över ett år. Vet att tiderna dragit ner på och att man inte kan köpa biljett hos föraren. Måste kolla om mannens nya ( bytte färg före pandemin) busskort gäller och hur man laddar det.
likaså med min bussapp - behövs uppdatering?
Framförallt HUR GJORDE MAN?
detta måste vara klart före måndag då provtagning ska ske på lasarettet. Vi har ingen att åka med och vår egen bil måste ri gas om på måndag morgon. Lyser något som gäller bromsar och rekommenderas snarast verkstad. Till råga på allt så byts bensinen från 95till E10 den 1/8.
tror, men vet inte, att vår gamla skorv kan svälja det men hur gör man med gräsklipparen? Den är 4 taktare iaf för man fyller på olja...
Mannen är inte ett skvatt intresserad av hur de funkar, litar på att jag får ha koll på det. Ok, jag är lite mer teknisk än vad han är.
- nu måste det bli sen lunch: VBF , vita bönor med falukorv. Inte det bästa men längesedan.
skön torsdag för alla!
Hej på er!
Vikten stilla denna vecka. Jag vill så mycket mer än vad nacken vill. Vill springa, gå långa promenader, paddla kajak och åka rullskidor! INGET av dessa kan jag utföra just nu (ko, promenader bara vaden får för sig att läka).
Men nu checkar jag ut 2 veckor. Semester i södra Sverige (bor i Norrbotten, haha) närmare bestämt 1 vecka hos mormor där det blir lugnt och mycket mys och därefter 1 vecka på fjället med barnen som inte längtar efter annat än vandring och toppar att bestiga!
Min ambition är ett minustecken när jag kommer hem, men under inga omständigheter ett plus!
Skickar stärkande kämpakramar till er alla!
Ha en riktigt bra semester Zaga! 💕
Zaga njut av semestern och koppla av också.
Nästa vecka tar jag semester från att registrera min vägning.
Era vikter registrerar jag som vanligt! Vet att jag har alltför många fällor och väljer att stoppa huvet i sanden, mot bättre vetande!
här är de halv kaos. Men tvättmaskin är fixad nu alltid nåt. Men de är gilla läget. Gubben kan inget på grund av isias går ner i benen,så de är som de är . Snart gått 7 veckor. Men de är som de är. Jag försöker de lilla jag kan. Men inte är de roligt detta.
här är de halv kaos. Men tvättmaskin är fixad nu alltid nåt. Men de är gilla läget. Gubben kan inget på grund av isias går ner i benen,så de är som de är . Snart gått 7 veckor. Men de är som de är. Jag försöker de lilla jag kan. Men inte är de roligt detta.
Inte alls roligt med ryggen som bråkar! Vet hur det är då jag själv lider av förträngningar i ryggen (spinal stenos) - Något ligger helt klart ordentligt i kläm. Skulle en kiropraktor eller OMT-fysioterapeut kanske hjälpa?
Super att du försöker det du kan - Någonting är i alla fal bättre än ingenting. Kämparkramar!