Veteran
8081 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Nu finns startlistan på Vikttråden!
Man ska väl inte klaga på sommaren, men uj vad varmt det är. Dricker massor som man ska och känner mig väldigt svullen. Vi får se hur det går i morgon, har jag integått ner skyller jag på värmen.
Nu ska jag planera veckans mat och framför allt inköpen. Matplaneringen får jag ju från MD. Oj vad mycket gott jag ätit och mer lär det bli.
Stånk och pust och ha det bra!
29 i skuggan och 35 på uteplatsen nyss. Behöver hänga upp fler draperier runt för att skydda f sol och värme.
Jag ärhemma idag så Furix blev det. 2 flaskor vatten om totalt 1,5 liter enligt ordination är snart slut. Dricker jag mer blir det bonus.
i morgon vägning och rapportera.
Ska fortsätta med kaffebryggarens avkalkning och rengöring av några kökslådor. Bör även gå igenom kylen före handling.
usch, denna mat....
Vi gjorde en rejäl genomgång och rengöring av kylen före föra veckans inköp, så denna vecka fyller vi bara på!
Vi har skugga på altanen och det är jätteskönt, på andra sidan huset är det stekhett, går inte att vara där.
Idag har jag fått springa lite på toa, så jag håller tummarna inför morgondagen.
Veckans ras tar jag med en nypa salt, men nu har jag sedan starten förra sommaren gått ner drygt 10 kg och ligger på ett normalt BMI (om man nu ska använda det som måttstock jag är tveksam men sjukvården älskar det).
Ha en fortsatt bra vecka och lycka till allihop 🌸
min vecka har inte varit så kul. Så hoppas denna varma vecka kan ge nåt bra. Jag har inte ork till nått. Men de är att försöka de lilla man kan.
Jag "skyller" inte på nåt...men många saker påverkar helt klart vikten.
I början på veckan gick det riktigt bra...sen kom div saker emellan och satte min strategi ur spel...1. "kalas"... 2. föll & skadade mig vid revbenen ,sovit dåligt och fått ta medicin för smärtan...3. senast kört 120 mil på en dag med dåliga matval och stillasittande. 4. värme med små "utkomster"...
Ändå "nöjd" att det inte var värre
Detta fixar jag ...
Med tanke på att det är den kvinnliga tiden på månaden (har endometrios så förutom smärtor så svullnar brösten 2 strl!) är jag glad att uppgången endast är 3 hg! Ser fram emot veckan och tror absolut på minus nästa vecka!
Värmen har vi också, jobbigt tycker jag. Är ändå glad då vi fått upp vår nya paviljong med myggnät så det går att sitta där inne i skuggan men slippa alla insekter 🙂 Har trots värmen kommit igång med träningen igen efter alla besök av familjen och det är skönt. Nu vill jag bara att vaden slutar göra ont så jag kan komma ut på promenader igen!
Positivt tänkande leder framåt!
Ingen ba början, jag som trodde jag hade all energi för att komma igång , första dagarna full koll , nu tänkte jag , men slutet på vecka föll allt. I Morgon grillkväll. till helgen kommer barnbarnet Otto 6 år då blir det hans önskningar kyckling nuggets på Burger King ,med glass. På söndag tacos. Även söndag glass och jordgubbar. Lördagsgodis till Otto här står jag dock över.
Sedan dax för ny invägning ,oj oj vad veckorna går fort. I dag har vi + 30 grader går knappt att andas. Sorgligt att säga det men för mig alldeles för varmt och långt till ett svalkande bad. Inte klaga men lite regn behövs, daglig vattning på uteväxterna som törstar.
Skön sommar till er i hettan.
Vecka 1 har passerat. Jag lever, trots den för mig , mycket jobbiga värmen.
Jag lyckades med hjälp av Furix och olidliga svettningar gå ner, sedan gå upp pga onödigt intag av pastejmackor och choklad!
men ändå en total nedgång på 1,4 kg - gissa om jag är lite glad?
En annan bra sak är att jag idag före kl 0915 druckit dagens första flaska. Kommer att klara nr 2 också. Ordination på 1,5 liter per dag pga njursvikt.