icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8081 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    8081 inlägg
    11 augusti 2021 17:57
    Jelil skrev den 10 augusti 2021 17:34

Hej! Jag är helt ny på matdagboken och undrar om det går att hänga med här eller om jag måste vänta till nästa startomgång?

Kom in med din vikt så är du med!

• På gång
    13 inlägg
    11 augusti 2021 18:21

Detta är en bra dag! Dels att jag får komma med här och jag har gått ner 1,2 kg hittils på min detoxvecka. Dessutom sänkte jag precis familjens mobilräkning med 450 kr/mån och jag har sagt upp mitt viktväktaravtal om 199 kr/mån. Båda blir gällande i november. Så visst finns det utrymmer för ett plusmedlemsskap här och även en kickstart framöver. Det går bra nu.

• Veteran
    4094 inlägg
    11 augusti 2021 19:55
    Jelil skrev den 11 augusti 2021 18:21

Detta är en bra dag! Dels att jag får komma med här och jag har gått ner 1,2 kg hittils på min detoxvecka. Dessutom sänkte jag precis familjens mobilräkning med 450 kr/mån och jag har sagt upp mitt viktväktaravtal om 199 kr/mån. Båda blir gällande i november. Så visst finns det utrymmer för ett plusmedlemsskap här och även en kickstart framöver. Det går bra nu.

Heja heja ✌️

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    11 augusti 2021 20:14

Jag känner att jag helt ramlat av banan men när jag ställde mig på vågen imorse så visade den ändå bara +0,4 kg vilket jag med säerhet trodde jag skulle få lägga till x 5 på så något måste jag väl ändå gjort okej även om jag efter rannsakan inte alls kan sätta fingret.

Jag har inte tränat pga. en låsning i nacke/rygg men det har släpt men då går latmasken igång istället, mycket oromoln på himlen med barn så suget och tröstätaren har varit igång och jag har stora problem att hålla emot.

Idag tog spisen min huvudström 3 ggr innan jag kom underfund med vilken platta som orsakade det så det är felanmält men ingen från min hyresvärld har orakat ut så dessvärra har huvudsäringen gått ett par gånger till då minnet är bra men kort ibland då det var min favvoplatta som gick. 
    Tack och lov har jag jordbrytare efter en brand i proppsåpet för ett par år sedan och det pga. spisen så den fick bytas ut men lit förbaskat är detta fjärden gången min spis beslutar sig för hvudbrytaren men detta är andra gången av rent elfel då den första gångerna var det pga. av för svag säkring så det har fixats.

Jaja nog klagat, nu msået jag bara hitta upp på banan igen ordentligtfrown

• Veteran
    1244 inlägg
    11 augusti 2021 20:27
    Jelil skrev den 11 augusti 2021 18:21

Hejsan, välkommen och grattis till en rykande start!

• Utmärkt medlem
    501 inlägg
    12 augusti 2021 07:43

Trodde på så mycket mer. 2 veckor med näst intill bara bra mat och väldigt lite "sidospår" och utöver det mycket rörelse andra veckan. Trots det får jag ett plus 😢 Nya tag även om det känns väldigt motigt just nu. 

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    12 augusti 2021 08:50
    Åsa79 skrev den 11 augusti 2021 06:51

Kämpar för att hålla vikten... Började nytt jobb i måndags, känns så bra. Men är så trött och överäter lätt för att hålla mig vaken, mest på kvällen. Egentligen borde jag bara lägga ner att överäta och gå och sova. Kroppen är trött egentligen hjärnan också, dock är hjärnan svår att stänga av. Önskar att jag hade en on/ off knapp.

Ett steg i taget blir det bättre, med nya jobb rutiner och nya lärdomar. 

Lycka till med nya jobbet. Hoppas du kan finna en väg att minska överätandet. 💜

• Mycket engagerad
    300 inlägg
    12 augusti 2021 09:35

Nu ändrar jag min vägdag från onsdag till tisdag och hoppas att 2 dagar ska hjälpa till att komma ihåg att lämna vikten... Väger mig på morgonen men kommer i tidsnöd och tänker att jag meddelar i vikttråden ikväll... och då är det som bortblåst! Så pinsamt att vara sen jämt...

• Mycket engagerad
    187 inlägg
    Redigerad: 12 augusti 2021 10:03

Vill bara komma in o säga HEJ fick lämna gruppen lite hastigt för ett tag sedan. Saker har lugnat sig runt mig så nu har jag kraft att kika in här på MD. Kämpa på heart

• Veteran
    8081 inlägg
    13 augusti 2021 10:42
    Sunset skrev den 12 augusti 2021 10:03

Vill bara komma in o säga HEJ fick lämna gruppen lite hastigt för ett tag sedan. Saker har lugnat sig runt mig så nu har jag kraft att kika in här på MD. Kämpa på heart

Välkommen tillbaka om du känner för det!