Veteran
8085 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
tänk 1 november en månad som är helt ny . Känner kanske att de kan bli nåt nytt med den.
Ja tänk om det kunde vara så!!
Detta inlägg hamnade på ”viktsidan” ... därför lite sent här....men skickar det iaf...då jag tog alltså tag i vikten på allvar i måndags 1/11....
Hej alla...november är här...med längre ” sittningar” vid TV:n...
ett otyg för mig iaf.😬
Detta renderar i att mer ”onödigt” tuggas på...
Jag orkar / hinner inte / eller hittar på ursäkter att slippa träna...
Dagarna blir allt kortare och lika mycket ska ju göras....
Nu tar jag på mig hårdhandskarna...och drar åt både hängsle & livrem...nu är det slut med ” mumsandet” i tid & otid.
Håll en tumme att jag kan vända skutan rätt...att jag fortfarande har dessa skills i bagaget. ✌️
Målet är min hemmahamn...vid Pir 70 ...det får ta den tid det tar...
och jag ska göra vad som krävs...för ingen annan kan förändra läget...bara JAG.
Efter 2 bra dagar med både hängslen & livrem...blev jag riktigt nöjd idag.
Min kropp gör som jag vill igen...bara jag gör läxan ✌️
hur bär du dej åt. Bra där.
Härligt! Jag har höstlov och har unnat mig lite för mycket. Så nu har magen slutat fungera, så dax att ta tag i rodret igen! ☺️
hur bär du dej åt. Bra där.
Tack pralin Jag gör det jag borde göra jämt...inget konstigt alls.
D.v.s inget snacks, inget sött, dra ner på fett och bara äta en lagom portion som gör mig lagom mätt på bra mat.
På min tallrik finns grönsaker till större delen...och vi äter Vego oftare & oftare.
Jag förbereder maten så det går snabbt att göra iordnng när det blir dags.
Allt för att hindra mig själv att stoppa fel saker i munnen.
Tack Åsa oxå ✌️
Vågen visade +0,5 kg. Är egentligen förvånad att det inte blev ett större plus med tanke på avsaknad av motion och alldeles för mycket chips och godis. Varit en tung vecka med mycket bus i huset (barnen har lov och jag semester, självklart är dom hos oss och leker) samt en övernattande kompis.
MEN, redan sedan igår är jag på väg åt rätt håll igen. Från och med kommande måndag har jag även en utmaning med en kompis. Mitt mål är 3 kg till jul och 5 kg till februari. Det känns bra. Behöver nog förmaningar från fler håll för att hålla mig i skinnet.
Bara man bestämmer sig och följer den vägen så går det. Det gäller bara att hitta den där vägen.....
Att hitta sin egen genomförbara väg är nog det bästa vägvalet.
Att sedan inspireras av andra och ta till sig tips och råd man får...är inte heller fel.
Att inte snegla på det ” förbjudna” utan se på hur mycket gott man faktiskt kan ...och får äta...medan man lättar i vikt.
DET är inte det dummaste...utan verkligen nåt att lägga sitt fokus på.
Jag önskar dig god tur på vägen. Pepp ✌️😄
Att ha er med på resan gör otroligt mycket! Även om jag inte är jätteaktiv så vet jag var ni finns, oavsett 🤗
ja nu tar vi helgen med då. Försöker tänka till . Jag har iaf inte fikat nåt söt under veckan. Väntar bara på att få komma till minnesmottagning så jag får klart med allt. Stroken på måndag koll efter 3 månader. Men inte är jag ok de känner jag.