icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

BIGGEST LOSER NYSTART 2011!

Veteran
6814 inlägg
29 januari 2011 15:41

Nytt År Nya Tag! Nu kör Biggest Loser igång igen, Välkommen med! Vi rapporterar in vikten på måndagar! http://www.biggestlosernystart2011.n.nu/ Hemsidan och resultat:

• Veteran
    6814 inlägg
    10 mars 2011 20:38

Välkommen Harrkungen. Som jag skrev till dig så är du i lag lila med mammaeva.

• På gång
    26 inlägg
    10 mars 2011 22:02

Hej! mammaeva: Tack! Jag tycker också att det ska bli skoj att ha någon att kämpa tillsammans med! Har vi någon utmaning den här veckan? Hälsar Harrkungen som just klivit av motionscykeln... ;)

• Veteran
    2753 inlägg
    11 mars 2011 08:10

God morgon !!!! nu har jag gjort min träning innan frukost cyklat 1 mil på motionscykel puh! jobbigare när man inte ätit ngt innan kram Alla /Lena

• På gång
    26 inlägg
    11 mars 2011 08:15

Hej! Det var bra gjort av dig tycker jag! Själv har jag ätit en portion fiberhavregrynsgröt och är proppmätt. Har redan planerat in frukost, mellanmål 1 och lunch i min matdagbok så jag slipper "improvisera". Det brukar inte bli så bra då... :P Nu ska jag leta på något bra att laga till middag och bjuda på ikväll. Är sugen på kött med ädelost, så jag ska se om jag kan hitta ett bra recept. Till efterrätt blir det hemlagad chokladpudding med en gräddklick. Mums! :)

• Mycket engagerad
    313 inlägg
    11 mars 2011 09:44

Hej Nu ar jag tillbaka till ordningen efter 10 dagar i Sverige. Klarade mig utan semlor men nagra ganger akte kanelbullar ner. Fast jag maste saga att de har vaxt, de var inte sa dar stora forr i tiden. Tvivlaar pa att jag har gatt ner, men hoppas atminstone att jag haller vikten fran den jag hade i Sverige, 98, vad det nu var. Det var harligt den dagen jag hittade vagen och stod med kladerna pa och sen eftermiddag. Wow, jag somm trodde jag var uppe pa hundra kilo igen. Dit som jag aldrig ska atervanda. Sa denna vecka kanske jag inte bidrar till minus 7 kilo men ska atminstone inte sta for okningen. Lena, vad duktig du ar . Visst ar det skont att ta traningen pa morgonen sa att man har det gjort reseten av dagen. Och en mil!!!! Harrkungen, valkommen hit, kul att du vill vara med. Du kan ga in pa lanken som finns hogst upp, titta pa gamla recept som vi har skickat och kolla in gamla utmaningar. Allt snyggt upplagt tack vare var fantstiska havet som fixar allt till oss bara av bussighet!!!! ha en bra dag allesammans och SUPERPEPP, och om andra ar i samma situation som mig denna vecka, i tar ETT steg bakat men TVA steg nerat.

• Veteran
    6814 inlägg
    11 mars 2011 10:45

Harrkungen: Detta är veckans utmaning och som 100kg skrev så finns den inlagd på länken ovan hemsidan där finns som sagt var lite allt möjligt. Utmaning Lag RÖD: Formulera en belöning till er själva som ska genomföras när ni uppnått nästa delmål eller mål i viktnedgången. Skriv ner denna och berätta för oss andra. Ex. När jag nått mitt delmål 77kg ska jag ta en weekendresa till England (och när jag nått min målvikt 73kg ska jag handla in en ny basgarderob inför sommaren)

• Veteran
    6814 inlägg
    11 mars 2011 10:49

Resultat kommer in idag eller i morgon på hemsidan. Mycke jobb och telefonsamtal och annat att tänka på denna vecka. Men det skall vara inne senast kl 15 på lördag. Sen skall jag/vi vara barnvakt till en liten 2 årig tjej (bonusbarnbarn) lördag till söndag. Så då får jag hoppas att det blir fint väder och promenader med vagn.

• På gång
    26 inlägg
    11 mars 2011 10:52

Ok, här kommer min utmaning: Belöning när jag har nått nästa delmål (89 kg) Då ska jag unna mig en ny och snuskigt dyr ansiktscréme med solskyddsfaktor från Dermalogica. När jag har nått mitt mål (65 kg) ska jag köpa en ny basgarderob och åka på en weekendresa med min älskling! (Barcelona, Paris eller London tror jag det blir...)

• Veteran
    6814 inlägg
    11 mars 2011 10:55

Ett mål jag har att när jag kommer ner till 75 kg skall min man köpa mig en Gotlandsring i guld. Som jag skrev i en annan tråd är att jag skall komma i mina västar på min folkdräkt. Dom har varit små väldigt länge sydde dräkten 1983. Sen fick jag 2 barn efter detta och det har sätt sina spår med kg som gick bara kom flygande på en med åren. Just nu lånar jag mammas västar. Så mitt mål är att komma i västarna. Det fattas ca 15 cm för att dom skall gå ihop.

• Veteran
    6814 inlägg
    11 mars 2011 11:00

Skall ta och bättra mig att skriva in i matdagboken vad jag äter. Men i bland är det inte så lätt. Till veckan skall jag på styrelsemöte i dansen och vad jag hört så är det mycke mat och godsaker på deras möten. Tur att mötet är på onsdag så då har vägningen varit redan.