icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

BIGGEST LOSER NYSTART 2011!

Veteran
6814 inlägg
29 januari 2011 15:41

Nytt År Nya Tag! Nu kör Biggest Loser igång igen, Välkommen med! Vi rapporterar in vikten på måndagar! http://www.biggestlosernystart2011.n.nu/ Hemsidan och resultat:

• På gång
    26 inlägg
    13 mars 2011 10:23

Hej! Jag som är ny här undrar bara vilken dag vi väger oss? Havet: Det låter fantastiskt med både igelkott och blåsippor. Vilken ö bor du på. Här i Närke får vi nöja oss med talgoxen som kvittrar men det är inte fy skam det heller! ;)

• Veteran
    6814 inlägg
    13 mars 2011 10:54

Harrkungen. Vi väger in oss på måndagar och lämnar vikten här på tråden. Jag bor på Gotland. Det är härligt ute nu när fåglarna börjar kvittra.

• Mycket engagerad
    150 inlägg
    13 mars 2011 11:19

Utmaning från Gröna Laget: Den här veckan har vi ett par frågor som alla ska besvara (för sig själv, men svaren får gärna publiceras i forumet): - Vad håller dig motiverad? - Hur kommer ditt liv se ut när du nått ditt mål?; Hur kommer det att se ut om du ger upp nu? - Vad var det som gjorde att du bestämde dig för att gå ner i vikt? Ni ska också komma på en sak ni är stolta över varje dag, och gärna publicera det i forumet =) Hoppas att jag fick med allt nu, men Tezlan får gärna fylla i ifall det är något jag glömde eller om hon har kommit på fler frågor =)

• Mycket engagerad
    313 inlägg
    13 mars 2011 15:15

skitbra utmaning, har just formulerat min egen ska trycka ut den och satta upp den pa kylskapet for att halla motivationen. Annars, aven om vi inte gar ner sa dar jattemycket och vi i gula laget aldrig vinner sa har jag gaatt ner ungefar ett kilo i veckan sedan vi borjade, fran 104 till 98 nagonting. Haftigt. Jag ar sa glad. Vi har val hallit pa ca 6 veckor? Fortsatter jag sa, sa kommer det att bli manga kilon till sommare. pepp pepp pepp till alla! vi fixar det har.

• Veteran
    6814 inlägg
    13 mars 2011 15:50

Utmaning från Gröna Laget: Den här veckan har vi ett par frågor som alla ska besvara (för sig själv, men svaren får gärna publiceras i forumet): Vad håller dig motiverad? Hur kommer ditt liv se ut när du nått ditt mål?; Hur kommer det att se ut om du ger upp nu? Vad var det som gjorde att du bestämde dig för att gå ner i vikt? Ni ska också komma på en sak ni är stolta över varje dag, och gärna publicera det i forumet =) Lägger in den på hemsidan.

• På gång
    26 inlägg
    13 mars 2011 16:29

Mina svar på veckans utmaning: * Det som håller mig motiverad är i huvudsak två saker. En som jag inte vill och en som jag vill. Jag vill INTE tillbaka till mitt tidigare liv med sockermissbruk och all den ångest det innebar. Jag VILL vara smalare och snyggare tills i sommar. * När jag nått mitt mål kommer jag att vara en mycket fräschare, gladare och piggare människa. * Om jag skulle ge upp nu skulle jag förstöra allt som jag har byggt upp under det senaste halvåret. De goda vanor jag fått är ju inte bara en "fluga", utan något som jag ska hålla på med resten av livet. Jag vill även "smitta" dessa vanor på mina barn så att de inte hamnar i övervikt som jag gjort. * Jag bestämde mig för att jag kände att jag hade nått botten. Jag hade ingen ork, kunde inte styra vad jag stoppade i mig och var allmänt miserabel. Då träffade jag en kompis som hade gått ner massor i vikt genom att gå till en kostrådgivare och hon inspirerade mig till att söka hjälp. Jag tänkte: Kan hon så kan jag. * Idag är jag stolt över att jag har varit ute på en entimmas promenad och att jag skriver in allt jag stoppar i mig i Matdagboken. Jag är också stolt över min dotter som har suttit barnvakt åt sin lillebror medan jag åkte och handlade! :)

• Veteran
    2753 inlägg
    13 mars 2011 16:51

Jag är stolt idag för att jag inte har proppat i mig så mycket under helgen har tänkt efter och planerat. det som motiverar mig att gå ner i vikt är att få vara sockerfri och har nu varit det i snart 2 månader vilket jag är otroligt glad över och stolt att jag klarar av. skulle jag äta socker igen skulle mitt sockerberoende övervinna mig igen och allt är förstört som jag gått ner i vikt . Jag vill gå ner mera i vikt för jag vill kunna känna mig nöjd och glad med mig själv. Ska inte väga 107 kg igen och vara tjockis.

• Veteran
    6814 inlägg
    13 mars 2011 17:44

När ni lämnar in vikten i morgon skriv också ner vad er målvikt är så lägger jag in den på hemsidan!

• På gång
    29 inlägg
    13 mars 2011 18:40

Har tjuvkikat lite i er tråd ett tag nu.. Får man hänga på, eller har det gått för lång tid på året för det? :)

• Veteran
    6814 inlägg
    13 mars 2011 21:58

Pjb. du är välkommen! Vi lämnar vår nya vikt här varje måndag. Har du nån vikt från förra veckan, så går det bra att lämna den plus vad du väger i morgon måndag. Vilket lag och lagkamrat du får återkommer jag med senare.