icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

BIGGEST LOSER NYSTART 2011!

Veteran
6814 inlägg
29 januari 2011 15:41

Nytt År Nya Tag! Nu kör Biggest Loser igång igen, Välkommen med! Vi rapporterar in vikten på måndagar! http://www.biggestlosernystart2011.n.nu/ Hemsidan och resultat:

• Veteran
    6814 inlägg
    13 mars 2011 22:08

Började så bra i går med att fylla i matdagboken. Men det gick åt skogen när vi blev barnvakter. Då blev det små mini dammsugare på 15 gram med mint och choklad smak farligt goda. Idag har jag skärpt mig och skrivit in allt jag ätit. kört från lchfmenyn här. Pytt a`la Bellman och biff med Bearnesås så idag har jag varit duktig med lchf 9 kolhydrater och ett underskott blev det på 500 kcal. Lycka Till i morgon allihopa! Nyfiken på vad vågen visar i morgon.

• Veteran
    6814 inlägg
    14 mars 2011 06:35

God morgon på Er! Är glad idag, vågen har vänt igen här blev det minus idag. Ny vikt 91 kg. Det lönar sig att skriva in vad man äter:)

• Mycket engagerad
    150 inlägg
    14 mars 2011 08:19

-0,6kg den här veckan, ny vikt: 78,6 =) Min målvikt är: 68kg; börjar sakta men säkert närma mig det målet =)

• Veteran
    2753 inlägg
    14 mars 2011 09:08

God morgon bra jobbat lagkompis!!!!! Min målvikt är till att komma ner till runt 80 kg ,första delmål under 90 kg andra delmålet 85 kg Vikt idag 93,5 - 3,6 kg från förra veckan ???!!!konstigt mycket men glad idag för att jag närmar mig 90 kg och det vore skönt att fixa 1 delmålet. ha en bra dag idag fyller man pappa 70 år och det blir kalas på kvällen men ngt tårta blir det inte för mig ska tänka mig för. kram och pepp från mig Lena i cerisa laget.

• Mycket engagerad
    202 inlägg
    14 mars 2011 09:15

Hej hej, 65,2 kg rapporterar jag in idag!!! Halvbra vecka, men nöjd, det lutar åt den korrekta riktningen :-D

• Mycket engagerad
    313 inlägg
    14 mars 2011 09:47

fraga 1, motivation : komma i gamla men snygga klader som jag har fraga 2; jag kommer att vara starkare och inte flasa for varje steg jag tar, piggare och gladare och orka gor mycket mer saker, sluta vara lat. Motsatsen om jag slutar. fraga 3; att fa behalla min halsa Nagot jag ar stolt over: ja, jag ar en positiv person och ser presentabel ut nar jag inte ar for fet..........Men framforallt ar jag verkligen glad och stolt over att sedan jag gick med i biggest looser traden sa har morgonpromenaden blivit en vana. Viktnedgang denna vecka:0.1 Sa trist. 98.0 jamt ar min nya vikt, jag skyller pa Sverigebesok och kanelbullar. Semlor gillar jag som tur ar inte.

• Mycket engagerad
    202 inlägg
    14 mars 2011 10:00

•Vad håller dig motiverad? Att kläderna sitter snyggare och att sommaren närmar sig. •Hur kommer ditt liv se ut när du nått ditt mål?; Jag kommer att gå rak i ryggen och trivas med mig själv, känna mig snygg och kunna klä mig som jag tycker om, inte gömma mig i stora tröjor. •Hur kommer det att se ut om du ger upp nu? Då sviker jag mig själv!!! •Vad var det som gjorde att du bestämde dig för att gå ner i vikt? Min situation, tjock och ful, avskydde mig själv. Drog mig undan, ville inte ens träffa människor längre. •Ni ska också komma på en sak ni är stolta över varje dag: Jag är stolt över att jag kan hejda mig och om jag börjar äta lite för mkt, då kan jag backa och då får jag dra av något annat senare under dagen.

• Mycket engagerad
    164 inlägg
    14 mars 2011 11:44

Veckans vikt: 69,2kg(-0,7kg) wiho! :D Bra jobbat lag orange!! :D Min målvikt är 60 kg. Utmaningen: •Vad håller dig motiverad? Tanken på att jag snart kommer kunna ha mina sommarkläder utan problem! bara 3 kg kvar till min "normalvikt" :D •Hur kommer ditt liv se ut när du nått ditt mål?; Jag kommer känna mig som vanligt. Brukar ligga runt 65-66kg. Hoppas verkligen att jag kan ta mig ner till 60, har vägt 64 som minst :P •Hur kommer det att se ut om du ger upp nu? Jag förstår inte frågan ;) •Vad var det som gjorde att du bestämde dig för att gå ner i vikt? Jag kände mig stor och äcklig, gick upp 10 kg på mindre än ett år pga ny medicin, så det känns som vikten rinner av mig sakta... •Ni ska också komma på en sak ni är stolta över varje dag: Jag har faktiskt väldigt bra karaktär när jag väl bestämt mig. Jag avstår det mesta som är "gott" bara för att jag tycker inte att det är värt det och när jag väl smakar så är det inte så gott som jag förväntade mig. Det enda undantaget är årets första och ända semla, sjukt god o värd varenda kcal :D Bra jobbat allihopa! :D

• På gång
    29 inlägg
    14 mars 2011 12:31

Min "startvikt": 71,8kg

• På gång
    26 inlägg
    14 mars 2011 12:57

Hej hopp! Min vikt denna måndag: 90,2 kg, resultat -1.1 kg! Äntligen!! Matdagboken och det väl tilltagna kaloriunderskottet ger resultat! :)) Idag är jag stolt över att jag var på McDonald`s med min son och bara åt en cheesburgare, sidesallad, ramlösa och en halv liten pommes. - En ganska ok lunch alltså kalorimässigt sett! *pepp till alla i tråden*