icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Chat Biggest Looser våren 2024

Veteran
8084 inlägg
2 januari 2024 17:27

har tagit bort namnlistan, för den är så inaktuell.

• Veteran
    4094 inlägg
    2 april 2024 16:42
    pralin skrev den 2 April 2024 08:42

här är de sjukstuga än. Har sakt till "sambon" att ringa sjukgymnast kolla om återbuds tid. För så här kan vi ite ha de..,,,

Bra där... . Stå på er.... för om ni inget säger, så vet dom ju inte hur ni har det... 

OCH om det behövs... så bred på lite extra 👍

• Veteran
    4094 inlägg
    3 april 2024 07:48

INGA URSÄKTER.....bara Orsak & verkan när man får inse att man idag rapporterar +1,2 kilo sedan sist.

En förklaring är säkert mera salt & bröd vs mindre grönsaker tills igår...

Att jag inte promenerat på bandet sedan påskafton ( då kortare p.g.a smärtan ) utan bara gjort min artrosgympa ...gör säkert sitt till.

I det fallet är det kroppen som sagt ifrån under helgen.

Vaknar denna morgon till en vit värld och -4C...MEN glad ändå  när kroppen på nåt vis "hämtat" sig från det onda jag kämpat med det senaste.

Nu är frågan...ska jag våga mig upp på bandet idag ??...eller gör det mer skada än nytta ? frown

Önskar er allihop LYCKA TILL på vågen.yes

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    Redigerad: 3 april 2024 12:58

Bella gå du upp på bandet om du inte har någon smärt, men minsta lilla så stanna av. Det är dumt att ställa till det för dig innan du träffat en sjukgymnast eller läkare som ger klartecken för att det inte är något problem att fortsätta röra på dig. Dumt att göra något värre, om man kan undvika det.

Själv känner jag mig feberfri, jag har visserligen inte tagit tempen ännu. Tog tempen igår morse när jag kände mig pigg, men hade fortfarande feber, så bäst att kolla innan jag börjar motionera, min vikt gick lite neråt idag, men den nedgången sparar jag till nästa vecka.

EDIT: Hade jag rapporterat till BL idag hade jag faktiskt kunnat rapportera en siffra som kom innan lunchen och som började på 64 visserligen med en nia efter. Men nu har jag redan ett halvkilo till godo inför nästa veckas invägning laugh. Gäller bara att jag inte förlägger halvkilot under veckan/helgen...

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 4 april 2024 08:55

Tack klaraelv. Jag kunde genomföra min "promenad" på 40 min ...dock i lite lägre hastighet för att inte äventyra nåt.

Trots stretching efteråt var jag stel och öm hela em/kv...och inatt har det " pirrat" väldigt i benen. 

Somnade dock efter att ha gått upp några gånger...det brukar hjälpa att belasta benet...då släpper "pirret".

Här har vikten också minskat sedan igår vid BL-invägningen...men så brukar det fungera här . Lite ironiskt kan man tycka...wink

• Veteran
    2322 inlägg
    4 april 2024 10:10

ingen ordning med nåt här.  Får försöka göra sitt bästa endå.

• Veteran
    4094 inlägg
    5 april 2024 08:42

yesGrattis till alla oss som aldrig ger upp kampen yes

• Veteran
    1221 inlägg
    5 april 2024 09:46

Grattis Klaraelf och Yummy och Mot1mål! Så bra jobbat.👏👏🙂 Själv nöter jag på och är glad utanför pallplats. Men nu är det trögare mot mål... Hamnat på min platå och ska vidare,  bara ska vidare...

• Veteran
    2322 inlägg
    5 april 2024 10:38

tänk man står pall i allt detta. Hoppas snart ha visning för inte en vinter till. 

• Veteran
    1221 inlägg
    5 april 2024 15:38
    Bella50 skrev den 5 April 2024 08:42

yesGrattis till alla oss som aldrig ger upp kampen yes

Så bra att påminna sig om Bella.  Även när det är motigt ger vi aldrig upp kampen... Upp på hästen igen. Eller upp i styrhytten på skutan och styr över ett stormigt hav som du brukar skriva. Grattis till oss!heart

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    5 april 2024 16:56

Ni är så kloka, bara att man får försöka hålla i och hålla ut, även när det känns pest och pina.

För hur man nu än ser det så är vikten faktiskt något som man kan påverka, i alla fall när man har problem med för många kilon, värre skulle det vara att ha problemet åt andra hållet och inte ha varken mat eller pengar att äta för.

Så vikten kan man påverka i en omvärld som kanske är helt omöjlig att rå på.