icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Chatt Biggest Looser höst 2023

Veteran
8081 inlägg
31 augusti 2023 12:52

Här surrar vi.

Ursäkta dröjsmålet, det blev tjorvigt med start och avslutning samma vecka  och dessutom saknar jag viktfrån flera

Liltes var inne på matdagboken senast 19/7

Nira74 var inne på matdagboken senast 29/6,,

Sötbiten var inne på matdagboken senast 23/8

Yummvar inne på matdagboken senast 29/8

Matmaja och Piaan55 var inne på matdagboken senast 31/8

Jag ger de 3 sistnämnda chans att komma in med vikt eftersom det varit så tjorvigt, kanske är det så att jag missad dem, Har någon av er andra sett deras vikter?????

• Veteran
    2322 inlägg
    28 november 2023 12:06

i dag är de som jag känner mej sjuk. Får se vad de blir med de. Nu lite kaffe.

• Mycket engagerad
    333 inlägg
    28 november 2023 12:52
    pralin skrev den 28 November 2023 12:06

i dag är de som jag känner mej sjuk. Får se vad de blir med de. Nu lite kaffe.

Hoppas det inte blir något av det. Om inte eller oavsett. Krya på dig heartsmiley

• Veteran
    2322 inlägg
    29 november 2023 08:50

blev inte sjuk men känner endå mej sjuk.  Vet inte vad de är, men de får vi se tiden ann. Vet inte om jag har energi till sätta fram adventsstakar.   Blir sämre o sämre för varje år. Men som sagt advent o jul kommer endå. heartheart

• Veteran
    1244 inlägg
    29 november 2023 10:20
    pralin skrev den 29 November 2023 08:50

blev inte sjuk men känner endå mej sjuk.  Vet inte vad de är, men de får vi se tiden ann. Vet inte om jag har energi till sätta fram adventsstakar.   Blir sämre o sämre för varje år. Men som sagt advent o jul kommer endå. heartheart

Som du själv säger

-  oavsett hur lite eller hur mycket man fixar så blivet jul iaf.  Orken minskar med åren och ffa tar allt mycket längre tid. 
    Försök sätta upp en iaf, det lättar upp med lite mysljus.

Ta en kopp kaffe när du gjort det- och njut en stund. I stunden❣️

• Mycket engagerad
    138 inlägg
    29 november 2023 10:38
    babs2 skrev den 23 November 2023 16:08
    Tröttis skrev den 23 November 2023 14:15

Nu är det inge roligt med vikten, maten och motivationen.

Funkar jättebra ett par dagar och ramlar dit igen.

Humöret är berg och dalbana. Varit mycket jobbiga saker ett tag.

Men skickar er alla en härlig vinterhälsning med pepp.

Känner igen det!

Pepp till dig också. Rätt som det är är man på banan igen. heart

Tack. 🙂

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 1 december 2023 07:42

Ja ja... Jag säger bara " Orsak & verkan "... 🙄 ( syftar på vikten idag )

Det kommer fler dagar.. 

• Mycket engagerad
    138 inlägg
    29 november 2023 10:43
    AnniLin skrev den 27 November 2023 20:43
    Tröttis skrev den 23 November 2023 14:15

Nu är det inge roligt med vikten, maten och motivationen.

Funkar jättebra ett par dagar och ramlar dit igen.

Humöret är berg och dalbana. Varit mycket jobbiga saker ett tag.

Men skickar er alla en härlig vinterhälsning med pepp.

Jag har också varit nere i källaren. Nu har jag kravlat mig upp. Nya tag. Håller tummarna att du hittar din väg tillbaka. Livet är som vikten upp o ner smileyheart

Tack. Det är inte roligt när man är därnere, kommer att ta mig upp igen. Måste ge det tid och sluta med mina krav på mig själv.🙂

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    29 november 2023 13:13

Veckan som gått har verkligen inte gått som tänkt. Det började med utslag och slutade i katastrof så kan knappt röra mig då skinnet fullkomligt lossnar på vissa platser så känner mig som ett levande köttsår runt bröst och ljumskar samt ser hemskt ut runt hals, armar, mage mm med utslag som är en blandning mellan blåsor och liknande allergiska utslag minus klåda.
    Jag var till vårdcentralen i måndags där de skickade en akutremiss till hud då jag även hör dit då jag har en aktiv behandling av psoriasis/atopisk eksem med cellgifter. Hud verkar tro att jag fått en infektion av något slag i psoriasisen så de skickade tillbaka att de ville ha odligar tagna så jagde vc och var där igår och tog odlingarna.
    Jag fick även en tid imorgon torsdag för bedömning och jag hoppas de har en snabb lösning så jag kan få börja leva igen för just nu har jag psykbryt i kombination med förhoppning vilket inte hjälper det hela positivt.

I måndags la tvättmaskinen av då motorfelskod visades och programmet slutfördes inte och trots insatser blev det samma resultat igen.

Vikten eller vågen var inte snäl idag men det tar jag nte alltför hårt då jag skött kosten hyfsat och med tanke på hur jag ser ut så kan det finnas fler anledningar än fusk att tillgå då jag förmodar att kroppen gått in i försvarsläge då jag fryser som ... (ingen feber men huden är kokhet) så tror det kan finnas svullnad och gått om vätska med så jag fortsätter som nu ich försöker ta en timme i taget så får vi se när det är över vad som består och utgå därifrån

• Veteran
    4094 inlägg
    30 november 2023 08:08
    Bariatri skrev den 29 November 2023 13:13

Veckan som gått har verkligen inte gått som tänkt. Det började med utslag och slutade i katastrof så kan knappt röra mig då skinnet fullkomligt lossnar på vissa platser så känner mig som ett levande köttsår runt bröst och ljumskar samt ser hemskt ut runt hals, armar, mage mm med utslag som är en blandning mellan blåsor och liknande allergiska utslag minus klåda.
    Jag var till vårdcentralen i måndags där de skickade en akutremiss till hud då jag även hör dit då jag har en aktiv behandling av psoriasis/atopisk eksem med cellgifter. Hud verkar tro att jag fått en infektion av något slag i psoriasisen så de skickade tillbaka att de ville ha odligar tagna så jagde vc och var där igår och tog odlingarna.
    Jag fick även en tid imorgon torsdag för bedömning och jag hoppas de har en snabb lösning så jag kan få börja leva igen för just nu har jag psykbryt i kombination med förhoppning vilket inte hjälper det hela positivt.

I måndags la tvättmaskinen av då motorfelskod visades och programmet slutfördes inte och trots insatser blev det samma resultat igen.

Vikten eller vågen var inte snäl idag men det tar jag nte alltför hårt då jag skött kosten hyfsat och med tanke på hur jag ser ut så kan det finnas fler anledningar än fusk att tillgå då jag förmodar att kroppen gått in i försvarsläge då jag fryser som ... (ingen feber men huden är kokhet) så tror det kan finnas svullnad och gått om vätska med så jag fortsätter som nu ich försöker ta en timme i taget så får vi se när det är över vad som består och utgå därifrån

Usch,  då vilken sits du är i nu...man bör vara mer tacksam över att slippa sådana sjukdomar och problem.

Hoppas nu du får adekvat hjälp snabbt...så du kan njuta av livet istället. yes

• Veteran
    2322 inlägg
    30 november 2023 09:36
    52Stinas skrev den 29 November 2023 10:20
    pralin skrev den 29 November 2023 08:50

Som du själv säger

-  oavsett hur lite eller hur mycket man fixar så blivet jul iaf.  Orken minskar med åren och ffa tar allt mycket längre tid. 
    Försök sätta upp en iaf, det lättar upp med lite mysljus.

Ta en kopp kaffe när du gjort det- och njut en stund. I stunden❣️

så sant TACK