icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

~GET FIT ~ 2011 ~

Veteran
2381 inlägg
31 augusti 2011 09:23

Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag. Kolhydrater max 100g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Redskap 1: Redskap 2: - Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!

• Veteran
    2381 inlägg
    19 september 2011 10:01

Ledsen att jag inte kom med en ny sak, allt blev så stressigt i slutet av veckan. :O! Men ska lägga in en övning nu. :) Ianne, bra att du kämpar med det, det är kanon!! Och GRATTIS!!! Idag börjar jag med shakes, ska ta det till frukost och lunch i 1vecka för att få en rivstart och lite motivation efter sjukan. Äter vanlig mat och nåt vanligt mellanmål ibland. Får se om det ger nåt. Nu har jag iaf köpt så nu får ja dricka upp det!! ;)

• Veteran
    2381 inlägg
    19 september 2011 10:15

Nu har jag lagt in redskap 2. Tuta och kör ba!! :D

• Veteran
    2381 inlägg
    19 september 2011 11:12

Jan, grejen med att jag vill att vi ska använda fria vikter är för de också tränar stabiliseringsmuskler och balans. Det ger så mkt mer och blir en mer effektiv träning än om man ligger i en maskin varje gång. :)

• Veteran
    2381 inlägg
    19 september 2011 11:22

Ni kan ju också ha stången bakom huvudet, lutandes på axlarna om det är lättare för er.

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    19 september 2011 19:54

Idag blev resultatet så här: Fett: 28 g Protein: 59 g Kolhydrater: 98 g Kört ett styrkepass med fokus på mage, rygg och rumpa samt ett spinningpass. Missade redskap 2 men får ta igen det i morgon. Pepp på er alla

• Veteran
    3541 inlägg
    19 september 2011 20:43

Hurra. Idag har jag lyckats ta en långsam promenad på totalt 30 minuter. Den första trevande starten åter till motionerandet. Jag har också klarat att hålla mig under 100 g kolhydrater (76 g) men det beror på att jag eg. har ätit för lite idag (men det har jag ju redan kompenserat för tidigare :-)).

• Veteran
    2381 inlägg
    19 september 2011 21:24

Fett: 21 g Protein: 84 g Kolhydrater: 42 g 713 kcal Hm det är svårt att komma upp i rätt mängd när man dricker shakes.. Åt en vanlig middag och mellis dock. Ska se vad jag kan göra åt det imorn. Har äntligen kommit igång med träning igen: Backlöpning med vovven Promenad 45min Jogg 20min Spinning 38min Tro det eller ej men jag har tagit det lugnt.. Haha. Imorn blir det dock lugnare, bara en lång prommis. :) Jag var sen med att lägga in redskap två, så känn inte pressen att ni inte hann idag. :) På onsdag hoppas jag att göra redskap två :)

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    20 september 2011 20:26

Idag föll jag dit. En påse m-kulor kom i min väg. Den var god iaf och jag tänker inte ha för mycket ågren för det. I morgon är det träning och tvättstuga och bra mat som gäller igen Vad duktiga vi är :)

• Veteran
    2381 inlägg
    20 september 2011 20:31

Mmmmmmmmmmmmmmm m-kulor, det som är SÅ GOTT! Bra att du njööt! :D Idag har jag gått nästan 2mil och det tog mig ca 3tim, give or take. Det är vad min träning har bestått av, lugna puckar som sagt. ;) Blir mkt extra spring också med vovve i hälarna. :) Vi är jätte duktiga! :)

• Veteran
    3541 inlägg
    20 september 2011 21:05

Jag har också njutit idag. Glassbilen stannade utanför och det blev en låda glassbåtar. Så jag tog en halv efter maten. Jag trodde förstås att de skulle förstöra kolhydratintaget alldeles, speciellt med tanke på att vi åt ravioli med en tomatsås = mycket kolhydrater, men jag landade på 108 g totalt idag och det tycker jag är okey. När det gäller motionerandet så vill jag ta det så pass lugnt att jag läker fortare än någonsin så jag kan komma tillbaka till gymmet. Jag saknar så att få motionera mig svettig. Så jag tog bara en lugn promenad på en kvart idag. Jag satsar på att kunna ta mitt första lugna pass på gymmet på torsdag. Det får bli yoga, lätt styrketräning eller nåt sånt. Bara jag få komma igång igen. Sen ska jag ta det lugnt i helgen (men tänkte titta på andra som springer, Lidingöloppet).