icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

~GET FIT ~ 2011 ~

Veteran
2381 inlägg
31 augusti 2011 09:23

Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag. Kolhydrater max 100g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Redskap 1: Redskap 2: - Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!

• Veteran
    3541 inlägg
    28 december 2011 22:09

Jag blev inspirerad av dig Troxii och bjöd barnen (+ kompis) på en gino-variant som fika här i e.m. Fruktsallad med kokos och vit choklad (som vi hade över) med gräddkvarg. Själv tog jag bara lite av frukten och kvarg. Jag lyckades precis under 100 g-gränsen, samt över den andra 100g-gränsen idag: Fett 44 g, protein 102 g och kolhydrater 97 g.

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    29 december 2011 19:12

Idag blev min dag så här Fett: 59 g Protein: 85 g Kolhydrater: 79 g Nöjd med mina siffror. Ingen träning idag pga oväntat men roligt besök av en vän från Borås. Så får köra lite extra i morgon. Jag knyckte med mellanmålstipset och bjöd på fruktsallad med valnötter och kesogrädde. Blev jättesmarrigt.

• Veteran
    3541 inlägg
    29 december 2011 22:11

Kolhydratgränsen sprack ikväll när jag mumsade i mig popcorn. Och så har jag ätit både pepparkakor och saffranskorpor. mmm. Fett: 56 g, protein: 122 g och kolhydrater 112 g.

• Veteran
    2381 inlägg
    30 december 2011 08:58

Jag åt också popcorn igår, helt såld på popcorn. ^^ Jag misslyckades med att komma igång.. Jag är för tillfället svag men nu ska jag ta tillfället i akt, eftersom det är en ny dag och äta sundare. Jag har ju inte vräkt i mig men det blev bulle, pepparkaka och popcorn igår och så ska det inte vara. ;) Men jag är samtidigt inte orolig, jag vet att jag kan. Dock börjar det kännas att jag inte äter så sunt som jag borde, både fysiskt och mentalt. Måste få träna snart, men det är inte lätt när maken och jag fajtas om de få lediga dagarna för att träna och alla är lediga ;)

• Veteran
    2381 inlägg
    30 december 2011 08:59

ps, vad duktiga ni är. Imponerad och inspirerad!

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    30 december 2011 12:59

Vart med kompisen Anna på gymmet idag. Trevligt med sällskap även om vi inte pratar under träningen :) Blev 40 minuter kondition och 30 min styrka. Idag kommer kolhydraterna att sticka iväg som det ser ut. Allt för att jag inte kunde hålla mig ifrån ett äpple. Varför ska frukt innehålla så mycket kolisar? :/

• Veteran
    2381 inlägg
    30 december 2011 13:01

Men Ianne, det är bra kolisar :) Bra jobbat, älskar att ha sällskap som kan hålla mun under träningen ;))

• Veteran
    3541 inlägg
    30 december 2011 22:38

Ianne. Tänk på att det som sagt är nyttiga kolhydrater och att det innehåller en massa bra vitaminer, mineraler och fiber. Bl,a, en sorts vattenlösliga fiber som binder fett och tar det med ut ur kroppen istället för att lagras i fettceller, Inte dumt va?! Frukt är bra! Värre är det med pepparkaka och choklad som jag stoppat i mig idag. Men snart är det väl slut... Jag har tack och lov kört ett tufft IW-pass idag. Men tonfisken tog slut (hade bara en liten burk kvar) och maken och barnen hade handlat med sig mat hem från ett hamburgerställe och köpt med sig chili cheese hem. Mmmm så gott. Så det blev mycket fett och kolhydrater idag och inte så mycket proteiner. Fett 78 g, proteiner 99 g kolhydrater 122 g. Har ni tänkt på att det är slut på 2011 nu. Ny utmaningstråd på gång?

• Veteran
    2381 inlägg
    31 december 2011 00:27

Ja, herregud. Det är ju slut nu, haha! Jag får ta mig tid att lägga upp det i helgen :)) Ni är så duktiga.. jag bara fuskar. Men men, efter imorgon är det slut med det! :) Jag bad min kropp om ursäkt idag för allt jag stoppet i den och den mindre träningen, och den lova att förlåta mig om jag skärpte mig. ;)

• Veteran
    3541 inlägg
    31 december 2011 09:20

Äh, vadå fuskar. Det gör väl jag också i så fall. Men vaddå, man måste väl få äta utanför ramarna ibland?! :-)