Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag. Kolhydrater max 100g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Redskap 1: Redskap 2: - Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!
Veteran
2381 inlägg
Ja du, jag undrar det jag också. Är inte heller online så mkt under helgen, så det gör inget att du inte är det. ;) Jag har en egen liten utmaning till jul, på denna, den är rätt lik iof men det ska fram mer jävlaranamma är det tänkt. Hur det nu är möjligt? ;p http://hygea.blogg.se kan ni läsa om den. Ska försöka ta mig ner till spinningen idag, lite ont i magen, men det kanske blir bättre då. ;p
3e spinningen avklarad denna vecka. Jag kände i låren att de är rätt trötta ^^ Hoppas på styrketräning imorn :)
Idag blir det träning igen, nu rycker det i musklerna!!! :D Igår var det vilodag, jag hade verkligen ingen lust och var allmänt sur. Haha, så det kan va. Undrar om jag skriver till mig själv jag... ;)
Urkass vecka. Bara en träning än så länge. Men på måndag hoppas jag att jag är fit for fight igen. Vad duktig du är Troxii. Kämpa på.
Nja, kom inte iväg idag :( Känner mig dålig. Ska försöka komma iväg imorn bitti, det känns inte bra detta trots 3 träningspass. Men 2 var på samma dag o det räknar jag som ett, är väl därför. Du får väl se det som en vilovecka? Har du haft fullt upp?
Det blev ett konditionspass ikväll. (och så hamnade jag under 100 g kolhydrater trots en massa glass :-))
Äntligen kom jag iväg till gymmet. Blev två ggr den här veckan då iaf. Blev 30 minuter på löpbandet och 30 minuter styrka. Maten är bra. Idag landade jag på 99g kolhydrater och det är jag nöjd med. Mait: Vad duktig du är. Och glass är gott :) Troxii: Var lite snäll mot dig själv. Du har ju faktiskt gjort 3 pass. Återhämtning är med viktigt :)
Ianne, tack. Behövde höra det där. :) Duktiga ni är, mina små! ;)) Haha.. Jag börjar komma upp i mer kolisar, jag får nästan kämpa själv nu att inte gå över 100. Så det är inte lätt för mig längre heller. Men jag tänker låta mig att så nu fram till efter nyår, då det är spurt igen fram till våren. :) Den här helgen var dock skit.. :(
Idag har jag bara kört magövningar då jag körde ganska hårt igår på styrkan. Matmässigt hamnade jag på 111g kolhydrater.
Najs, u go girl :) 85g kolisar och ingen träning idag. Krasslig som sagt. :/