icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

~GET FIT ~ 2011 ~

Veteran
2381 inlägg
31 augusti 2011 09:23

Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag. Kolhydrater max 100g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Redskap 1: Redskap 2: - Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!

• Veteran
    3541 inlägg
    15 december 2011 21:06

Idag hamnade jag på Fett 40 g, Protein 124 g och kolhydrater 92 g. Triathlon finns som pass på gymmets ordinarie schema (2 ggr/v.). Eftersom det finns simhall och gym i samma lokal så är det först simning, snabbt ombyte (5 min, dusch är överflödigt eftersom man ändå blir svettig och det inte är så mycket klor i bassängen (de använder annan rening)), sen spinning typ 28 minuter och sen indoor walking (crosstrainer) typ 28 min, summa 90 minuter intensiv träning. Jag vet att det är rätt unikt så därför blev jag väldigt förvånad att läsa att du Ianne också hade det på ert gym. Fast när jag läser igen så skriver du "ett triathlon i slutet på terminen", så jag antar att det inte är ordinarie schema? Hur är ert upplagt?

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    15 december 2011 21:50

Vi kör ett triathlon på spinning, box och löpning. Så när vi tränar tränar vi en gren i taget för att sen i slutet på terminen köra ett röj med 45 minuter av varje gren. Träningarna innan är tuffa för att man ska orka. Dock några minuters paus mellan varje gren iom förflyttning. Blev hederlig husmanskost i form av pannbiff och kokt potatis, Men åt mkt grönsaker och mindre potatis,

• Mycket engagerad
    158 inlägg
    15 december 2011 23:39

Snart dags att anmäla er till ett riktigt triathlon 2012? Distanserna kanske varierar lite men en sprintdistans kan ha 750 m simning, 20 km cykling och 5 km löpning. Siktar själv på Stockholm Triathlon 2012 på den distansen.

• Veteran
    2381 inlägg
    16 december 2011 07:40

Mait, bra jobbat med proteinet ;) Går inte så bra för mig med något nu under fattigtider :P Vi har allt på samma gym också, så jag ska höra med dem om det inte kan göra nåt sånt. :) Perjoh, nästa år kanske. :P Ska nog planera in ett eget, eftersom man behöver inte simma? (I mitt band ingår det inte simning, betalar inte för det just nu)

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    16 december 2011 18:02

Såg att du tänkte köra egen triathlonträning troxxii. Vad kul. Just nu har vi juluppehåll och väldigt begränsat med gruppträningar på vårt gym :) men tänker köra igång efter trettonhelgen om det blir igen. Annars kanske jag gör som du och kör eget. perjoh: Vad tufft. Skulle jättegärna vilja men vet inte om jag klarar simningen. Är sååå kass på det. Men det är klart man får ju träna. När är det? Datum alltså? Mait: Vilka fina näringsvärden du får till. Grattis. Glömde nästan min träning. Jag har sprungit 30 minuter idag. Verkar som om knäna ska klara det iaf men ökar tiden försiktigt. Sen blev det 30 minuter styrka. Mina värden idag är usla. Jag föll i godisfällan och har dessutom ätit alldeles för lite av bra mat. Men blir nya tag i morgon. Kram på er

• Mycket engagerad
    158 inlägg
    16 december 2011 18:34

Stockholm Triathlon har de senaste åren gått ungefär 3:e helgen i augusti.

• Veteran
    2381 inlägg
    16 december 2011 19:45

Idag krascha jag i migrän så jag vila bort hela dagen. Nu är jag tagen men mår mkt bättre. Jag har nästan ätit exemplariskt idag. :) Då har jag räknat med popcornen jag åt med sonen till julkalendern idag. Totalt intag Fett: 74 g Protein: 107 g Kolhydrater: 34 g 1244 kcal

• Veteran
    2381 inlägg
    17 december 2011 10:39

Morgonjogg, det var härligt. :)) 5,5km med backar och spurtar. Tänk om jag hade den energin varje morgon! ;)

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    17 december 2011 14:25

Åh vad skönt det lät med morgonjogg. Själv låg jag i sängen länge idag. Skönt det med. Idag har jag vilodag när det gäller träning. Ha en bra dag alla

• Veteran
    2381 inlägg
    20 december 2011 10:06

http://hygea.blogg.se Reslutat.. om mitt triathlon. Idag är jag trött... ^^ Hur går det tjejer? Jag har fått 100% motivation tillbaka :)