icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

~GET FIT ~ 2011 ~

Veteran
2381 inlägg
31 augusti 2011 09:23

Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag. Kolhydrater max 100g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Redskap 1: Redskap 2: - Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!

• Veteran
    3541 inlägg
    22 december 2011 23:00

Jo visst är nötter bättre än sötsaker som t.ex. knäck, men inte i vilka mängder som helst :-) Nåja, jag unnar mig att njuta av lite extra kcal nu i jultider och tar itu med dem sen :-)

• Veteran
    3541 inlägg
    26 december 2011 14:52

Om det var nötterna eller nåt annat ska jag låta vara osagt men ont i magen fick jag. Låg magsjuk hela 23/12 och mådde skit (typ koskit :-))... Jag fick inte i mig mer än en mun smoothie (kunde inte fortsätta) och en sked havregröt (det gick inte heller) samt till slut en smörgås, på hela dagen. Jag mådde tack och lov bättre till julafton men kunde inte äta så mycket som jag velat :-) I går däremot tog jag igen det, med följd att jag har ont i magen idag... Så nu ska jag ta det lugnt och låta godsakerna vänta ett tag.

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    26 december 2011 15:33

Idag blir det Spinning. Ska bli gott att komma igång igen. Har bekymmer med maten. Har ingen matlust = för lågt kcal-intag.

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    26 december 2011 22:25

Hamnade på 69 g kolisar idag. Tyvärr blev det bara drygt 60 g protein. Men fr.o.m. Nu tar jag tag i maten. Väger 59.1 och tänker försöka hålla vikten där. Under 2012 ska jag fokusera på träningen. Pepp på alla här inne

• Veteran
    3541 inlägg
    26 december 2011 22:39

Jag hamnade på fett 48g protein 86 g och kolhydrater 89 g. Totalt för lite energi (men har fått i mig all näring i alla fall), men det brukar jämna ut sig. Jag åt ju desto mer i helgen... :-)

• Veteran
    2381 inlägg
    27 december 2011 14:13

Jag har nåt på G för 2012 för den som vill hänka på, absolut. Men jag är inte klar än med hur jag vill planera det. Kommer dock likna denna eftersom det är denna metod jag gärna kör. Och 2 olika utmaningar varannan vecka. Triathlon vore inte så dumt, kanske kan slänga in en i som en extra utmaning i tråden, fast det spelar väl inte så stor roll, inte många som hakar på denna utmaning som det är. ;) För mig går det bra, julafton var syndarnas syndardag! Haha, herregud. :) Igår ville jag träna men gymmet stängde 18 :( Så jag hann inte. Det blev iaf 3ggr förra veckan och minst 2 denna (imorn + fredag). Har inte fört ngn dagbok, det blir inte så mkt dator nu när alla i familjen är lediga. :)

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    27 december 2011 22:23

Idag hamnade jag under 100g kolisar och drygt 70g protein. Blev Intervallträning och styrka idag. Ser fram mot din utmaning. Möjligt att vi är få men kanske fler nu iom nyårslöften :) Jag hänger på iaf.

• Veteran
    3541 inlägg
    27 december 2011 22:46

Ja jag ska också försöka hänga på även nästa utmaning. Triathlon låter ju bra :-) Jag tänkte köra det imorgon. Idag blev det crosstrainer och core. Idag blev det lite mycket fettprocent för min del men jag höll mig under 100 g kolhydrater: 68 g fett, 109 g protein och 81 g kolhydrater.

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    27 december 2011 22:54

Vad duktiga ni är på att få i er mkt protein.

• Veteran
    3541 inlägg
    27 december 2011 22:58

Jag kämpar med det. Idag blev det en proteinshake efter träningen för att få upp proteinmängden.