Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag. Kolhydrater max 100g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Redskap 1: Redskap 2: - Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!
Veteran
2381 inlägg
Inget att ha ångest över, du kan ju ändå inte göra nåt åt det. ;) Det går bra, lite småvärk i handleden men ska prata med sjukgymnast imorn. Den är säkert överansträngd. I måndags var det spinning 45min och styrketräning 53min. Det var trevligt, kanske en aning att ta i men kul! :D KRAM
Jodå, en helg full av godsaker såsom godis, chips, glögg, pepparkaka m.m. ... :-) Men är det bara en helg så är det ingen fara. Det är vardagen som sätter tonen och man borde inte ha ångest över sånt :-) Tillbaka på banan igen. Vägde mig i morse (jag som inte brukar väga mig) och fick lite minus som svar trots allt. Så det känns okey. Tiden fram till jul och nyår, och kanske lite av tiden därefter kommer att vara svår eftersom jag älskar att bara både julgodis och kakverk och att äta dem :-) Men vadå. Nya tag sen i januari igen. Man måste ju få njuta lite med, eller hur? :-)
Håller med Mait. Bara att ta sig upp på banan igen. Idag har jag ätit bra och så har jag tränat styrka. Markerad midja skulle jag vilja ha. Vore inte fel att hänga upp rumpan ett par cm med *S* Troxii: Var du skadad igen? Det är inget kul.
Mait, låter som en gooo helg :) Jul är alltid jul, vad man äter är sin ensak och sitt val. :) Ianne, japp handleden. Pisstråkigt var ordet. Jäkla sätt tycker jag... Idag har jag tränat ben och mage i 55min. Sen kondis intervaller i ca 25min.
Tja, det var inte så mycket som det lät, men visst var det gott. Och det blir nog inga problem att hålla sig på mattan till jul heller.
Hej igen Ingen träning idag. Läste en artikel om återhämtning.... Maten funkar bra och idag är jag under 100g kolhydrater. I morgon blir det styrka igen sen tänkte jag sätta igång knäna nästa vecka. Håll tummarna för mig då. Kram på er
Ojoj det rullar på !!! :D 59,5kg o mått under länken. :) Det har börjat sen jag drog på med styrketräning ordentligt :) http://hygea.blogg.se
Har ni sett att jag har ändrat lite i trådstarten? :) Min handled har blivit värre men jag får skylla mig själv antar jag. Men det blir bara maskiner för ben och mkt kondition denna vecka för mig. Varför ska man få skador för? Helt onödigt ;))
Jodå, jag har sett att du ändrat lite i rubrik m.m. Nog är det en utmaning allt. Jag hinner inte med gymmet så mycket som du önskar och inte fixar jag under 100 g kolhydrater varje dag, men emellanåt så...
Annars är det inte nån utmaning ;) Det ska väl inte vara en dans på rosor? Det är tom en utmaning för mig! Ikväll blir det träning igen, äntligen. Idag kl 11.00 ska jag till sjukgymnasten igen, får se vad hon säger då.