icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

~GET FIT ~ 2011 ~

Veteran
2381 inlägg
31 augusti 2011 09:23

Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag. Kolhydrater max 100g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Redskap 1: Redskap 2: - Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!

• Veteran
    2381 inlägg
    15 november 2011 19:46

Styrketränar man som du så är de kolisarna bara bra ;) Hähähä. Mmm bullar! Absolut, inte ger jag upp denna tråden inte. :D jag räknar ju inte all min mat längre men jag vet på ett ungefär ändå, jag har ju lärt mig en del av allt md-räknande bakom mig. :)

• Veteran
    3541 inlägg
    15 november 2011 22:17

Det har inte blivit mycket av styrketräningen senaste veckan för min del, bl.a. p.g.a. skada i handen (skurit mig). Kan inte belasta handen alls, men det läker nog rätt snabbt så jag kan köra igen. Just nu försöker jag klara utmaningen med att hamna under 100 g kolhydrater/dag. Idag hamnade jag väldigt lågt, tack vare fisk. Men det där låga kommer jag nog att jämna ut resterande dagar :-) Fett 43 g, Protein 105 g och Kolhydrater 52 g.

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    17 november 2011 11:13

Mait: det var väl onödigt att skära sig :) Skämt å sido, hoppas du bil bra snart. Själv har jag ont i knäet om det undgått någon så konditionsträningen får ligga på hyllan ett tag. Fn. Har dock styrketränat överkropp i 30 minuter :) Pepp

• Veteran
    3541 inlägg
    17 november 2011 22:22

Japp idag jämnade jag ut kolhydratsintaget (Fett 58 g, Protein 96 g, kolhydrater 123 g). Det berodde till största delen på att det bjöds på tårta, som jag inte kunde motstå, samt att jag greps av hunger och åt en massa kokta grönsaker på kvällen. Hellre det än något annat tänkte jag, men det sköt ändå i höjden i gram kolhydrater (men mycket mat för den energin :-)). Men jag har kommit igång med träningen igen. Igår körde jag lite styrka med en massa armhävningar. Puh.

• Veteran
    2381 inlägg
    18 november 2011 11:18

Mait, välkommen tillbaka! :)) Skönt att du är på g igen! Idag ska jag köra bröst och triceps, funderar på om jag ska köra lite hårdare på intervallen men det måste faktiskt hälen få avgöra. Men jag ska försöka mig på tyngre vikter iaf. Nästa vecka SKA jag öka till 20kg på benlyften iaf, jag kan ju 18kg med hantlar, dock är stången lite jobbigare att få över huvet. ;p

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    18 november 2011 15:59

Vad duktiga ni är. Pepp till er Jag har kört styrka 30 min idag. Mitt knä är bättre men får vila lite till.

• Veteran
    2752 inlägg
    18 november 2011 16:04

Nu är jag på G igen har precis cyklat 1 mil på motionscykeln /Lena

• Veteran
    2381 inlägg
    18 november 2011 17:39

50min styrka, bröst o armar. Mina armar är döda, orkar knappt skriva. 35min hurthurt. Bra där Lena!!!

• Veteran
    3541 inlägg
    18 november 2011 22:55

Tyvärr ingen motion alls idag. Hann inte med någon lunchpromenad och heller ingen vända till gymmet. Men jag har ätit bra. Ännu en dag med kolhydrater under 100 g.

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    22 november 2011 21:19

Nu är jag äntligen tillbaka igen. En skithelg matmässigt. Massa ångest och så kan jag inte springa bort den. Men idag äntligen känns det lite lättare. Knäet ska få vila veckan ut har jag lovat men åhhh vad det drar i löparnerven. Så i morgon blir det styrketräning och fullt ifyllande av matdagboken igen. Skam den som ger sig. Hur går det för er andra? Kram