icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

~GET FIT ~ 2011 ~

Veteran
2381 inlägg
31 augusti 2011 09:23

Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag. Kolhydrater max 100g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Redskap 1: Redskap 2: - Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!

• Veteran
    2381 inlägg
    20 september 2011 21:17

Du är klok du Mait, krya på dig så kan du köra gärnet inom nolltid! Men jag kan förstå frustrationen, nu vet jag inte vad du op för, men det låter som att det läker rätt så fort iaf! Pepp! :) jag måste ta mig en ostskiva.. eller två. hungrig!

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    21 september 2011 22:02

Fett: 25 g Protein: 67 g Kolhydrater: 102 g Så blev det idag. Lite fett. Jag måste bättra mig där. Ingen träning idag. Kände mig sliten i kroppen och min instruktör tyckte att jag skulle stå över. Har ett tufft pass på fredag att se fram emot iaf. Hur går det för er andra. Bara en vecka kvar av september.

• Veteran
    3541 inlägg
    21 september 2011 22:43

Suck vad trött jag har varit idag (så jag ska lägga mig nu, ville bara gå igenom mina bevakade inlägg först). Mitt sår är lite varigt men verkar läka på rätt bra ändå. Men jag tog en vilodag idag och satsar på att träna lite lätt imorgon. Det ska bli så skönt. Idag klarade jag också under 100 g kolhydrater (men har ätit för lite). Fisk med ägg och broccoli är bra middag. Lite kcal och mycket näring! :-)

• Veteran
    3541 inlägg
    22 september 2011 21:33

Japp det var skönt att få komma ut på en lite längre promenad idag även om det kändes i såret den sista biten. En kollega bjöd på små söta hembakta kanelbullar idag så där rök kolhydratgränsen, men vaddå... jag klarade ändå min energibehovsgräns.

• Veteran
    2381 inlägg
    27 september 2011 11:55

Tjena, jag har haft fullt upp med valpar här hemma :) http://www.youtube.com/watch?v=JuHpqrmLIKc Men jag har gått ner i vikt. 61,1kg stod den på idag, med massa kläder på mig. Ska kolla nästa vecka sen utan. 0,1 har jag gått ner iaf. Haha. Men jag har också varit sjuk i 3v nu.. Trodde jag var frisk förra veckan men ack så fel jag hade. Nästa vecka hoppas jag på att kunna träna igen. Jäkla typiskt att vara sjuk hela utmaningen O.o !!

• Veteran
    3541 inlägg
    27 september 2011 22:08

Oh vad söta valpar! Jag har svårt att klara kolhydratgränsen på 100 g när jag äter mitt energibehov. Jag kan väl inte säga att jag kämpat jättehårt idag eftersom jag glömde att kollegan bjöd på frukost och tog nybakad fralla (bara en fjärdedel) med tillbehör eftersom det såg så gott ut (och jag njöt av varje tugga!). Idag har jag varit tillbaka på gymmet för första gången sedan op. och det kändes jättebra (det drog lite i såret i en av övningarna men annars helt okey).

• Veteran
    2381 inlägg
    28 september 2011 08:06

Jag kommer göra en till utmaning. Samma tråd men ändra lite i texten bara, så hoppas ni vill hänga på den sen. Jag tänkte köra en lite mindre utmanande, för att vi ska kunna landa lite och inte ha för mkt press. Det kan gå illa. Men om ni helt säger emot, att det inte har varit för hård utmaning, kan jag fortsätta i samma anda. ;) Meningen med mina är att de ska vara lite utöver det vanliga som finns här på MD. :) Godmorgon, här är det fulle rulle, bebisarna börjar få attityd. ;)

• Veteran
    3541 inlägg
    28 september 2011 22:02

Jag hänger gärna på nästa utmaning :-) Och det gör inget om det blir lite "mildare" så vi hinner landa lite emellan :-) Men godis kan vi klara oss utan så det gör ju inget om den innehåller godisförbud med undantag för mörk choklad minst 70% samt torkad frukt.

• Mycket engagerad
    190 inlägg
    29 september 2011 20:44

åh trist att jag missade denna utmaning, hänger gärna på om du kör en ny i oktober!

• Veteran
    2381 inlägg
    30 september 2011 07:48

Häng gärna på Matilda:) Det är inte så många som hakar på eller står ut, klandrar dem dock inte. Mait, ja jag tyckte att vi kan mellanlanda lite. :) Här snoras det fortf men på måndag ska jag mjukastarta igen!