Då kör vi gång 2017 års Ica klassikern! Alla är välkomna att hänga på!
Ica Klassikern som sträckers sig över ett år och du gör det i ditt eget tempo under dom perioder som gäller för varje aktivitet!
Kravet är att man har ett ica kort, (det kostar endast 50 kr att göra denna klassikern).
Länk till Ica Klassikern: http://www.ica.se/klassikern/
1:a Vätternrundan: Cykel 30 mil, 10 april - 2 juli
2:a Vansbrosimningen: Simning 3000 m, 17 juli - 24 sept
3:e Lidingöloppet: Löpning/ gång 30 km, 9 okt - 10 dec
4:e Vasaloppet: Skidor/ stavgång 90 km 15 jan - 18 mars
Vasaloppet!
- Havet..........83,08 km
- SuperK........45 km
- madde65.....
- Tita.............94,9 km
- Arrietty.......
Lidingö loppet!
- Havet..........14 km
- SuperK........16 km
- madde65.....
- Tita..............26,3 km
- Arrietty.......
Vansbrosimmet!
- Havet..........1000 m
- SuperK........
- madde65.....
- Tita..............1000 m
- Arrietty.........3000 m
Vätternrundan!
- Havet...........87 km
- chicha..........11 km
- SuperK........ 305 km������
- madde65.....
- Tita..............30 km
- Arrietty.........109 km
Jag fick nöja mig med simhallen här hemma men 1000 m blev det.😄 Det är så skönt att simma för kroppen och hälen mår bra i vattnet.
Ha det underbart Havet!!☀️☀️
8 km cykel idag på jobbet! Nu äg det 9 km kvar på Vätternrundan!
Är det ingen som kört igång Lidingöloppet?? Det känns tryggt för mig som just nu har träningsförbud för då kanske jag ändå hinner med!!!
I morgon får jag veta hur sjukgymnasten ställer sig till min fortsatta träning.
Pepp på er!
Imorgon drar jag igång Lidingöloppet. Har tänkt mig att jogga 2,5 km 2 gånger i veckan under de sex veckor utmaningen pågår för att få ihop mina 3 mil. Det blir inte så långt varje gång, men jag tror att det räcker för mig.
Jag promenerar varje dag (i stort sett), så för att det ska bli någon utmaning tänker jag bara räkna de sträckorna jag joggar eller springer.
Bra tänk det kan vara svårt med vädret också så sent på hösten.
Vi fick lite pudersnö idag här uppe i Vasa.
Tyvärr gäller träningsförbud fortfarande och idag fick jag tillsägelse med eftertryck, inga promenader med hunden heller.😢😏känns verkligen jobbigt!
Hoppas att jag ändå hinner få ihop sträckan senare!
Men Tita det låter inte bra!
Hoppas det blir bättre så du får gå lite med hunden om inte annat.
Jag gick några km idag men hade inte rikitgt någon koll då jag gick från en parkering i en statsdel till sjukhuset i en annan och tillbaka med ett möte imellan
Får låna hund i morgon så sedan ska jag kolla mina km
Då var mina första 2,5 km avklarade. Trodde det skulle ta cirka 15 minuter, men det tog 18 minuter... Jag är alltså inte så snabb!
Men jag är nöjd med att jag överhuvudtaget lyckades springa/jogga 18 minuter i ett sträck. Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig eftersom jag tänker springa samma runda varje gång. Kanske 15 minuter sista gången om 6 veckor?!
Ska iväg på träning snart, men det är jobbigt att räkna varv när man springer runt runt runt på 200 m varv:)
Får se hur det går
Det blev 2 km och en himla massa styrka :)
Har nästan bestämt att bara räkna när jag springer inte när jag går långsamt
klarade lite över milen idag så mu sitter vi i soffan och slappar