Då kör vi gång 2017 års Ica klassikern! Alla är välkomna att hänga på!
Ica Klassikern som sträckers sig över ett år och du gör det i ditt eget tempo under dom perioder som gäller för varje aktivitet!
Kravet är att man har ett ica kort, (det kostar endast 50 kr att göra denna klassikern).
Länk till Ica Klassikern: http://www.ica.se/klassikern/
1:a Vätternrundan: Cykel 30 mil, 10 april - 2 juli
2:a Vansbrosimningen: Simning 3000 m, 17 juli - 24 sept
3:e Lidingöloppet: Löpning/ gång 30 km, 9 okt - 10 dec
4:e Vasaloppet: Skidor/ stavgång 90 km 15 jan - 18 mars
Vasaloppet!
- Havet..........83,08 km
- SuperK........45 km
- madde65.....
- Tita.............94,9 km
- Arrietty.......
Lidingö loppet!
- Havet..........14 km
- SuperK........16 km
- madde65.....
- Tita..............26,3 km
- Arrietty.......
Vansbrosimmet!
- Havet..........1000 m
- SuperK........
- madde65.....
- Tita..............1000 m
- Arrietty.........3000 m
Vätternrundan!
- Havet...........87 km
- chicha..........11 km
- SuperK........ 305 km������
- madde65.....
- Tita..............30 km
- Arrietty.........109 km
Jag har nu 21 km totalt och 9 km kvar, det ska jag nog klara.
Nu har jag klarat av mina km. Tyvärr blev det inte så mycket löpning. Hade tänkt köra allt i löpning!
Sidan uppdaterad! Kolla så det stämmer!
Jag har uppdaterat dåligt men jag strävade på och blev klar den 4 december fast nu ser jag att de utsträckt tiden! Crosstrainer har varit mitt huvudresdskap och så har jag kört motionscykel, jag kan ju faktiskt inte gå eller springa så jag har räknat minuter på crosstrainer eller cykel: tio minuter = 1 km.
9535 steg/dag i genomsnitt de senaste 11 dagarna har jag avverkat tillsammans med hunden. Promenaderna har varit allt från långsamma till nästan joggtempo beroende på hunden. Jag har bokfört promenadstegen inte övrig vardagsmotion.
Då vi kom till storstan så upptäckte vi att hunden hade sin löp period. Lite obekvämt med alla hundarna i Rålandshovsparken.
Stegen per dag blir enl min steglängd räknat, 6,6 km om dagen i 11 dagar så det betyder att jag klarat Lidingöloppet med bravur, 76,6 km.
Totalt 96,6 km. En liten del av det har jag joggat lätt och resten har jag avverkat i promenadtakt.
Jag är så glad att min hälsena är så bra att den tillåter promenader och lite lätt jogg. Jag känner av den hela tiden men det gör inte ont. Så nu ser jag fram emot att börja jogga på löpmattan igen. Vasaloppet blir också roligt att bita i. För min del blir det stavgång, inte skidor det klarar inte min rygg!
Pepp på er alla!
Fantastiskt Tita - för mig har den här utmaningen varit den svåraste eftersom jag varken kan springa ellr gå. För Vasaloppet har jag tänkt mig crosstrainer för hela slanten...
Jag trodde det var kört för min del. Har bara hunnit springa 15 km, men nu fick jag mail från ICA att de har förlängt tiden till den 26 dec, så då finns det kanske en chans! Ledig både imorgon och på torsdag den här veckan, så då har jag inga ursäkter - om det nu inte blir snöstorm :)
Nu har ja sprungit på löpmattan för första gången på 3 månader!?!! Min häl verkar vara bra nu för jag kände ingenting av den. Flåset var lite dåligt till en början men ganska snart var jag tillbaka i en gamla lunken. Sprang 3 km på samma tid som jag brukar. Nu ser jag bara framåt och börjar min träning. Halvmaran går i april.
Jag hinner springa mycket ännu före Lidingöloppet tar slut så det blir både löpning och gång😅
Pepp på er!
Avverkade ytterligare 3 km löpning på bandet idag och det känns fortfarande bra. Fått ihop 6 km löpning nu redan och mer blir det.
Pepp på er!
28 km totalt nu, så bara 2 km kvar.