icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser våren 2021 Avslutad

Veteran
8084 inlägg
10 januari 2021 09:56

• På gång
    26 inlägg
    31 januari 2021 21:21

Har nu hejat på handbollslaget och det blev ju ändå ett starkt silver. Nu är helgen slut och jag är faktiskt taggad på en ny vecka!
    Ser att ni fortsätter att inspirera med maten och jag blev såå sugen på bland annat lax, mums vad gott.

Jag har slarvat åter igen med mina promenader men har ändå fått gjort en del här hemma med städning och plockat undan lite så ändå lite steg fram och tillbaka med det.. Även maten har väl inte varit på topp och nu är allt snacks borttaget (ätit upp, tyvärr men också inte köpt hem mer). Nu hoppas jag att veckan som kommer har nya möjligheter och att jag får till det som jag har som plan för veckan:
    - Promenader varje dag (i den mån det går i och med skolan)
    -​ Minst tre måltider varje dag.
    - 20 min yoga varje dag (behövs för min kropp och då jag sitter mycket med skolan).
    - Minst ett pass på gymmet.

Har ni planerat något för veckan? smiley

• 1 februari 2021 05:42

Hejja oss 💪

Första månaden på min viktresa har passerat, resultatet på vågen inspirerar och jag är så peppad att fortsätta 💪

Gårdagens middag, torsk, sparris och ärtkräm var gott 😋

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    1 februari 2021 21:08
    Jhvm8318 skrev den 1 februari 2021 05:42

Hejja oss 💪

Första månaden på min viktresa har passerat, resultatet på vågen inspirerar och jag är så peppad att fortsätta 💪

Gårdagens middag, torsk, sparris och ärtkräm var gott 😋

Vad härligt! Så skön känsla, bara att rida på vågen! Bra jobbat! :)

• Engagerad
    69 inlägg
    2 februari 2021 07:41

Igår spårade jag ut helt! Åt från morgon till kväll, bara massor med sånt jag inte ska äta. Har det rätt stressigt o oroligt just nu, önskar verkligen att jag bara kunde koncentrera mig på mig själv o min hälsa.

• 2 februari 2021 09:30
    Vakna skrev den 2 februari 2021 07:41

Igår spårade jag ut helt! Åt från morgon till kväll, bara massor med sånt jag inte ska äta. Har det rätt stressigt o oroligt just nu, önskar verkligen att jag bara kunde koncentrera mig på mig själv o min hälsa.

Jobbigt, det är ju speciellt när man mår dåligt och är stressad som man tröstäter 😔 Hoppas du kan börja må bättre och hitta ny energi för att ta hand om dig ❤️

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    2 februari 2021 10:41

Det enda positiva med denna veckan är väl att jag trots alla motgångar hållt mig på banan. Jag har haft många stunder med demonerna i huvudet men på något sätt istället för att blunda och stoppa huvudet i sanden har jag frågat mig själv VARFÖR?

Sammanfattningsvis att vad som stört mig mest denna vecka är min äldsta dotters andra seriösa självmordsförsök (=döden som utgång), ny medicin med biverkningar som resulterat i att toaletten blivit min nya vän igen (det ska förhoppningsvis vara lösbart med sprutor istället enligt läkaren om jag bara får arslet ur vagnen och ringer innan nästa dos).
    Jag känner mest att det gärna får lugna ner sig lite före stress och påslag triggar gärna mitt sötsug och tycka synd om mig själv så hoppas på en ny bättre vecka.

Ps. Dottern överlevde och är tillbaka på behandlingshemmet igen.

• Engagerad
    69 inlägg
    2 februari 2021 11:11
    Bariatri skrev den 2 februari 2021 10:41

Det enda positiva med denna veckan är väl att jag trots alla motgångar hållt mig på banan. Jag har haft många stunder med demonerna i huvudet men på något sätt istället för att blunda och stoppa huvudet i sanden har jag frågat mig själv VARFÖR?

Sammanfattningsvis att vad som stört mig mest denna vecka är min äldsta dotters andra seriösa självmordsförsök (=döden som utgång), ny medicin med biverkningar som resulterat i att toaletten blivit min nya vän igen (det ska förhoppningsvis vara lösbart med sprutor istället enligt läkaren om jag bara får arslet ur vagnen och ringer innan nästa dos).
    Jag känner mest att det gärna får lugna ner sig lite före stress och påslag triggar gärna mitt sötsug och tycka synd om mig själv så hoppas på en ny bättre vecka.

Ps. Dottern överlevde och är tillbaka på behandlingshemmet igen.

Men usch vad jobbigt! Vilken tur att försöket misslyckades. Otroligt ändå, att du kämpar på så bra o har hållit dig på banan. Väldigt imponerande o inspirerande.

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    2 februari 2021 11:42

Bariatri låter verkligen som en riktigt tung vecka, skönt att höra att hon misslyckades och nu är under vård. Få rumpan från toastolen och ring läkaren, även om det kan vara ett bra sätt att tappa vikt så är det ju inte riktigt rätt sätt, livskvaliteten blir ganska låg när man blir placerad på keramiktronen.

Pepp till dig och hoppas verkligen att den här veckan känns bättre på alla sätt och vis.

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    2 februari 2021 11:45

Jag har ställt fram löpband och roddmaskin, och har börjat ro på kvällarna, söndag och måndag 45 minuter vardera, tänker hålla mig till att träna MINST 45 minuter varje dag.

• 2 februari 2021 13:04

Dagens lunch tonfisksallad och lunchpromenad 30min i sol och krispiga minusgrader🙏

Gjorde så att jag även har tonfisksallad till lunch imorgon och på torsdag. Har märkt att det är lättare hålla sig till planen när lunchen är färdig, så jag inte måste börja med det på lunchrasten. 

Nu dags att sätta sig vid datorn och börja jobba igen. 

Lycka till med invägningarna idag och imorgon.