icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser våren 2021 Avslutad

Veteran
8084 inlägg
10 januari 2021 09:56

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    3 februari 2021 11:16

Veckan har gått okej, jag tycker det funkar bra med matval och fasta. Däremot har jag fortfarande svårt att låta bli nötter på kvällarna.. äter nötter/mandel VARJE kväll! Måste försöka låta bli det... svårt också när man väl börjat för det är ju så rackarns gott. Tidigare när jag påbörjat en viktresa har jag alltid rasat flera kilo direkt, den här gången går det mycket långsammare, men det gör mig inget eftersom jag ändå känner mig peppad. Dessutom känns det redan runt magen att det har hänt saker, den känns liksom fastare redan trots att jag bara tappat 2 kilo på några veckor. 

Vad märker ni för skillnad? :)

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    3 februari 2021 12:41

Glad att jag höll vikten den här veckan, för veckan som gick blev det inte många rätt 🙃 har inget att skylla på mer än väldigt turbulent och intriger på min arbetsplats. Sedan besök i helgen och 60 års kalas på lördagen.
    Skrivit lite i min blogg i vecka om min bakgrund och min kamp att äta rätt. 🌼

https://www.matdagboken.se/blogg/lenhal/2-februari-2014

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    3 februari 2021 13:20
    Lena444 skrev den 3 februari 2021 08:41

Kämpig vecka 

men har tränat och ätit bra så får vara nöjd att jag inte ger upp 

Fick ett epilepsi anfall igår em när jag tränade så fick avbryta men får väl ta det lite lugnare idag 

Ta hand om dig och fortsätt vara nöjd med de som funkar. 

• Veteran
    1374 inlägg
    Redigerad: 3 februari 2021 16:03

Första minusresultatet idag, litet men åt rätt håll iaf (-0,4)

Började ju här på BL samma dag som jag avslutade en 10 dagar lång vattenfasta (-6,9 kg) så ett plus 1a veckan var absolut att vänta, men sen hade jag ju hoppats och trot på minus...

Har lagt om min kost pga 5 autoimmuna sjukdomar, måste försöka med något, så kosten är nog nr 1 att ändra och se om det hjälper något.
    Så efter fastan gick jag över till autoimmun kost, bort med alla transfetter som lätta, stekmargarin mm oavsett hur det går med vikten kommer de inte över min tröskel igen!
    Inget gluten eller socker och har faktiskt inte fuskat en enda gång, inte ens blivit frestad när make och dotter mumsat choklad, vilket är helt olikt mig!

• 3 februari 2021 17:36
    Åsa79 skrev den 3 februari 2021 06:56

Min vikt fortsätter att pröva mig och min hjärna hänger delvis på... Vikten stog still till invägningen förra veckan, idag visa den ynka minus 0.3. De är minus i alla fall. 😊 Tror att min kropp försöker putta mig över kanten till att fuska 😆 tänkt på semlor hela veckan, säkert därför vikten bråkar - tankens makt.. Fast har inte ätit någon semla, men måste nog göra en lchf/ keto vänlig till helgen, för att hålla mig undan från en vanlig.

Har i alla fall lyckats komma igång med hyfsat okej och hyfsat regelbunden träning! Får skylla på att vikten är muskler 💪 fast så är det nog inte, men kan ju försöka lura sig själv med de. 😊💪 Ja får ta en dag i taget, håller i och håller ut! 

Jag tycker att lchf-semlor är rätt krångligt att baka och lätt blir torra. Jag brukar därför göra slövarianten med bara lchf-mandelmassa, kanel och grädde. Då får man alla semlesmaker men på en bråkdel av tiden.

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    Redigerad: 3 februari 2021 18:56

.Socialen Kanel? Jag har turen att tycka väldigt illa om kanel, annars hade det funnits så många bakverk som jag hade varit tvungen att tvinga mig att låta bli. Kanelbullar, äppelkakor av olika sorter, pepparkakor listan kan göras lång. Men det är nog första gången jag hört att man blandar kanel i semlor, men det hade inte varit så illa då hade jag skytt dem som pesten också laugh

Tyvärr gillar jag semlor, men det måste vara på mald mandel och blandad med grädden, ingen köpt massa med en massa socker.

Btw som svensk får man knappt säga att man inte tycker om kanelbullar... man får väldigt konstiga blickar

• Veteran
    8084 inlägg
    3 februari 2021 20:28

Saknar vikt från Nira 74, har någon sett den? Hon har inte varit inne på matdagboken idag.

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    3 februari 2021 21:11
    Socialen skrev den 3 februari 2021 17:36
    Åsa79 skrev den 3 februari 2021 06:56

Min vikt fortsätter att pröva mig och min hjärna hänger delvis på... Vikten stog still till invägningen förra veckan, idag visa den ynka minus 0.3. De är minus i alla fall. 😊 Tror att min kropp försöker putta mig över kanten till att fuska 😆 tänkt på semlor hela veckan, säkert därför vikten bråkar - tankens makt.. Fast har inte ätit någon semla, men måste nog göra en lchf/ keto vänlig till helgen, för att hålla mig undan från en vanlig.

Har i alla fall lyckats komma igång med hyfsat okej och hyfsat regelbunden träning! Får skylla på att vikten är muskler 💪 fast så är det nog inte, men kan ju försöka lura sig själv med de. 😊💪 Ja får ta en dag i taget, håller i och håller ut! 

Jag tycker att lchf-semlor är rätt krångligt att baka och lätt blir torra. Jag brukar därför göra slövarianten med bara lchf-mandelmassa, kanel och grädde. Då får man alla semlesmaker men på en bråkdel av tiden.

De är nog de det lutar mest åt att göra. De godaste med semla är ju mandelmassa och grädde 😋. 

• Veteran
    8084 inlägg
    4 februari 2021 12:19

Nira har inte hört av sig. Nu finns sammanställningen på "vikttråden". Nu kämpar vi mot vecka 4. Det går inte bra för mig!

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    4 februari 2021 12:38

Skickar lite pepp till dig babs2, att det ska gå lika bra med vikten som det arbete du sköter med BL, heja dig.

Dagarna efter rapportering har gått hyfsat för mig, har kommit igång med att ro på eftermiddagarna, hade däremot en tendens till dikesköring igårkväll, jag åt smörgåsar med smör och ost efter mitt ätfönster, och allt jag åt låg utanför mitt kcal intag sad. Tidigare när jag ätit utanför ätfönstret har det ändå kunnat accepteras för att jag inte överskridit kcal. Vikten nu på morgonen var 66.5 så det är ändå ett tapp sedan sista rapporteringen (-0,6). Gäller nu att hålla i det här och inte bli övermodig, måste verkligen vänja mig med 16;8 igen, hade ju inga problem med det tidigare, undra varför jag tycker att det känns jobbigt nu. Först tyckte jag att jag fick vänta så länge innan jag fick äta på morgonen, efter att ha ändrat tiden där så blev det bättre, och nu har jag skjutit tillbaka tiden till senare, och nu är jag inte ens hungrig när det är dags att ta faste brytet. Nu börjar jag vilja ha 'nattamat', så det är nästa fula ovana att kväsa. Blir nog att flytta endel av det jag äter till middag till kvällen istället, kanske det 'botar' kvällssuget.