Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
Du kan läsa mer i vår:
CookiepolicySekretesspolicy
.Socialen Kanel? Jag har turen att tycka väldigt illa om kanel, annars hade det funnits så många bakverk som jag hade varit tvungen att tvinga mig att låta bli. Kanelbullar, äppelkakor av olika sorter, pepparkakor listan kan göras lång. Men det är nog första gången jag hört att man blandar kanel i semlor, men det hade inte varit så illa då hade jag skytt dem som pesten också
.
Tyvärr gillar jag semlor, men det måste vara på mald mandel och blandad med grädden, ingen köpt massa med en massa socker.
Btw som svensk får man knappt säga att man inte tycker om kanelbullar... man får väldigt konstiga blickar
Ja jag är från en del av landet där man pudrar kanel på semlan 🙂. Nej köpt mandelmassa vill inte jag ha heller, utan jag gör egen på mald mandel och sötrix samt bittermandel. Sedan äter jag det med en klick grädde (och kanel). Smakar semla och hjälper mot suget för mig. Olika vetebrödssubstitut med lchf har jag inte lyckats med, det blir torrt och kompakt 😢 så då står jag hellre över den biten av semlan
Ja jag är från en del av landet där man pudrar kanel på semlan 🙂. Nej köpt mandelmassa vill inte jag ha heller, utan jag gör egen på mald mandel och sötrix samt bittermandel. Sedan äter jag det med en klick grädde (och kanel). Smakar semla och hjälper mot suget för mig. Olika vetebrödssubstitut med lchf har jag inte lyckats med, det blir torrt och kompakt 😢 så då står jag hellre över den biten av semlan
Okie, alltid lär man sig något nytt, hade önskat att jag bott där de la kanel i semlan, då hade den aldrig varit ett problem för mig
.
Oj så gott och så enkelt med en fetaostsallad, med blodapelsin och mynta
Jag bakade en del LCHF i början...men eftersom bröd i alla former triggar igång mig...så har jag slutat med det mesta bakande.
Numera gör jag Jessicas kikärtsbröd de gånger jag vill ha nåt....som idag till potatis & purjolöksoppan
Tack klaraelv!
Fin lunchpromenad idag🚶♀️
Hur går för er, får ni till det med mat och motion?
Är ni motiverade, plockat fram pannbenet?
Jag kämpar på med 800 kcal kickstart och minst 10 000 steg om dagen 💪
Hur går för er, får ni till det med mat och motion?
Är ni motiverade, plockat fram pannbenet?
Jag kämpar på med 800 kcal kickstart och minst 10 000 steg om dagen 💪
Här är det trögt med den cardio-vaskulära motionen - men det beror mest på en inflammerad vrist som inte just nu tål mer än max 10 minuters gång. Men ser inte detta som ett problem just nu eftersom jag nu behöver växa muskelmassa för att ha någonstans att förbränna fettet.
Så - Vår kommun sänder online gymnastik varje vecka och den har jag deltagit i. Denna vecka blir det Tabata - ser fram emot denna. Kolla länk nedan.
Mat-restriktionen rullar på i en kombo av LCHQ, GI och så räknas kalorier. Detta har gett en trygg och långsam nedgång. Så om jag kan hålla mig till denna rutin så kommer det att lyckas. Jag är full av tro på att detta fungerar
Tabata på Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=sHgLdjyhbdA
Jag kämpar på...vikten hoppar upp -ner ...men landar alltid runt samma kg....några över målvikt.
Vet ju inte hur jag ska göra 🤔....acceptera detta faktum...eller göra en kraftansträngning för att gå ner till förra målvikten..?...för att sedan gå upp till den vikt jag numera ligger så stadigt omkring ?
Vill jag förändra min vardag såpass ? Är det värt det ?
Funderar vidare...🤔
Gjort ett aktivt val idag och bytte söndags go'frukosten emot lördagsmyset igår. Både och funkar inte här
Mellomys...
här blev inget mello de bästämde vi förra året. Jag myste på em med en jättesemla. Helt underbart. Men nu skärpning igen.
Efter min frysraid så är jag tillbaka på banan, även om vikten jag drog på mig ännu är kvar, åt zucchini pasta och räkor igår, blir saffrans kyckling idag. Rodde 55 minuter igår.
Melodifestivalen har jag inte sett sedan 1984 och tänker inte börja med det nu, inte långt kvar till 40 års jubileum. Ser bara sport på tvn, filmer och serier streamar jag. Ser mest asiatiska serier, främst Koreanskt, Japanskt och Kinesiskt, men även av andra länder.