Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
Du kan läsa mer i vår:
CookiepolicySekretesspolicy
Just nu känns det som att jag har hyfsat bra koll på läget. Maten funkar bra, fortsätter på keto/ lchf och det känns inte som någon ansträngning att få till kosten. Förr förra veckan hade jag inte planerat och inte storhandlat och då blev det en tråkig vecka med mycket tonfisk. Men jag höll mig till min kost. Tror att jag behöver sånna ögonöppnar veckor ibland. Nu har jag sett till att planera! ☺️
Träningen funkar hyfsat okej, har kört två pass i veckan en tid men den här veckan sket det sig. Jobbar sen några veckor på två ställen och det gör att hjärnan blir helt slut ibland. Så den här veckan blev det dåligt med träning. Men jag gör 25 armhävningar, 25 situps och 25 benböj varje dag ☺️ 💪.
Nya tag nästa vecka i jakten att hitta balans mellan jobb, fritid, träning och återhämtning.
Det blev en lunch till fastebryt, Saffrans kryddad kycklinggryta, från 800 recepten. Så otroligt god, hade kunnat ge maken all kyckling så hade jag ätit upp grönsakerna och vätskan, hade helst av allt velat ha ett vittbröd och doppa i grytan.
Får sätta mig och ro innan middagen, nu är jag så mätt.
Min motavation finns på plats samt pannbenet och jag håller mig på min planerade bana även om utmaningarna kommer och gör ett tappert försök att få mig att synda... Jag fortsätter att ta en dag i taget även om jag har mål samt min varför nedskrivna på ett papper som jag brukar titta på varje dag. Jag har även satt upp på skafferiet, frysen och kylskåpet " Tänk på dina varför". Visst att det då kanske slinker ner en morot, frukt eller liknande med åtminstone inget med rent socker.
Går inte bra för mig.
Middag idag blev pestomarinerad kyckling med en salad på kinakål, vita bönor och små tomater. Var jättegtt och snabblagat. Skar kyckligfilen i bitar. Receptet finns under 800-kaloriers meny vecka 3..
Har också testat saffranskryddade kycklingen som jag tror klaraelv berömde.
Sviktat idag, men kommer igen fr o m torsdag gäller bara pulver/buljong pga en kommande utredning.
Blev bjuden på semla av min kollega idag hon kände att vi var värda det, arbetat idag i en butik där vi haft c:a 14 grader varmt. Börjar nu tina upp sakterligen, var en isbit när jag kom hem.
träningen går inte för mej. Tänk jag som gick på gymmet o lyfte skrot för 6 år sen. Men nu är de försöka få till min gång inte de lättaste, Men jag kommer fixat framöver så desa
Gårdagens middag, dagens lunch 😋 Ja alltså jag åt inte allt det där själv 🙈
Ser gott ut Jhvm8318, i dag blir det grillad lax på salladsbädd. Tappat hälften (0,4) av min uppgång, så jag är under förra veckans vikt, men vill helst tappa de sista hektona jag drog på mig, tills på onsdag.
Lunch med lax och en tryffelsenapssås med citron och dill
Tänk att jag för drygt 1 år sedan gick på 2x2 pass Vattenträning per vecka och tidigare gym 1 gång per vecka + promenader. Nu bara sitter jag och går från TV-fåtölj till köket.. måste, måste, måste ta itu med mig!!!!!
Usch. Hela förra veckan var skit, ärligt talat. Skulle inte förvåna mig om jag är tillbaks på ursprungsvikten. Känner mig bara så trött o deppig. Håller på att försöka överklaga ett beslut ang ena sonen som har en npf diagnos. Är stressad, orolig o känner mig väldigt negativ. Har iaf kommit igång idag med en vettig frukost.
Jag hoppas ni andra mår bra o att allt rullar på som ni vill.