icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser våren 2021 Avslutad

Veteran
8085 inlägg
10 januari 2021 09:56

• 23 februari 2021 22:32

Jag var så himla duktig i början av veckan, men sen spårade det ur framåt söndagen. Hela måndagen likaså. Nu är vågen och jag osams.. 😂

• Veteran
    4095 inlägg
    24 februari 2021 07:23
    Socialen skrev den 23 februari 2021 22:32

Jag var så himla duktig i början av veckan, men sen spårade det ur framåt söndagen. Hela måndagen likaså. Nu är vågen och jag osams.. 😂

Om det är någon tröst så är du inte ensam . Pepp ✌️

• Veteran
    4095 inlägg
    24 februari 2021 07:26

Efter en rejält svängig viktvecka landade jag denna morgon på +-noll.

En får vara glad ändå...

• Veteran
    4095 inlägg
    24 februari 2021 07:35
    babs2 skrev den 23 februari 2021 12:02

Jag äter och äter och äter! Köpte Falu rundrut förra tisdagen, hade för mig att sambon gillar det men han tyckte inte om att det fastnade så mycket Bregott, men jag älskar det. Kämpar med C-papen på nätterna och ibland går det bra. Var på återbesök igår och apneerna hade sjunkit från 24 till 1 per timme, vilket  är fantastiskt.

Det är ju helt otroligt vad en sån apparat kan förändra...så du blir mer utvilad. ✌️

Knäcke med hål i...där smöret lägger sig ...är en av mina akilleshälar. Det och jordnötter 😬

Har inte smakat på länge nu...vågar inte starta den smaklöken .

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    Redigerad: 24 februari 2021 08:23

Skit dagar senaste dagarna... Hungrig hela tiden, snacksar lchf snacks varenda kväll, kroppen känns uppsvälld av vätska, pms delux 🙈, hela hjärnan känns bara bläääää.. Men vågen visade i alla fall minus 😆 Så när vätskan och pmsen försvinner så blir de kanske riktigt bra. 😊💪

• Mycket engagerad
    367 inlägg
    24 februari 2021 09:30

Slut ätit av Fastlagsbullar visade 0,4 kg ner inte mycket men ändå...naturligtvis är det inte bara fastlagsbullarna som jag älskar som stannar upp   viktnedgången. Äter för stora portioner sad så nu åker mindre tallrik fram dock inte idag blir djup tallrik och en Linssoppa som jag aldrig prövat tidigare fick tips på Nyhetsmorgon av  kocken. Morgonen idag började med havregrynsgröt. Oj Oj vad nyttig i vart  fall idag.winkÄr väl vad jag klarar av. Varför skall jag älska mat och tänka mat !!!!! Nu blir det hundrunda efter gröten börjar bra slutar !!!!! får ag se vet man aldrig, i vart fall goda förhoppningar.

• Veteran
    2322 inlägg
    24 februari 2021 09:47

vet inte om medicin jag fick(esmeprazol) bildar nåt för de går inte som jag vill.  Så nu får jag hitta ett nytt tänk. heart

• Utmärkt medlem
    869 inlägg
    24 februari 2021 10:36

Går segt för mig också. Det blev t o m ett hekto upp den här veckan, men jag kämpar på. 

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    24 februari 2021 12:43
    pralin skrev den 24 februari 2021 09:47

vet inte om medicin jag fick(esmeprazol) bildar nåt för de går inte som jag vill.  Så nu får jag hitta ett nytt tänk. heart

Om jag inte är helt ute och cyklar så är det väl en starkare och effektivare form på Omeprazol för magsyra för jag tycker jag känner igen namnet på något jag fått i omgångar för magsyra istället för omeprazol men det gjorde inget för vikten negativt utan snarare positivt då jag klarade av att äta lite bättre genom att jag mådde bättre men baksidan är ju att jag då även klarade av det onyttiga med tyvärr om jag inte stod emot. Är det den så har jag gått ner med den som vanligt. 

Ps. Jag är ingen expert på ämnet utan talade enbart ur egen erfarenhet då heart

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    24 februari 2021 14:21

För stunden känner jag mig väldigt stolt över mig själv, dels för att jag lyckats hålla i att inte göda känsloätandet utan ätit huvudmålen och mellanmål samt undvikit sötsaker trots hur mycket det stormar omkring mig där kontroll är något som avsaknar mer än på maten då.

Jag har idag lyckats ta 2 av mina delmål som jag satt upp på vägen mot ett normalt BMI. Det ena var att ta mig under 150 kg och det andra var att minksa 5% som jag på hektot klarade idag vid invägning. 
    Målen kan ibland vara ganska nära varandra i vikt men jag har som morot satt ett procentmål, ett viktmål med jämna 10-tal samt ett BMI mål som är det som står närmast i mål efter idag men ändå ett par kilon bort.