Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
Du kan läsa mer i vår:
CookiepolicySekretesspolicy
Bravo Bariatri 👏👏🌹
Slut ätit av Fastlagsbullar visade 0,4 kg ner inte mycket men ändå...naturligtvis är det inte bara fastlagsbullarna som jag älskar som stannar upp viktnedgången. Äter för stora portioner
så nu åker mindre tallrik fram dock inte idag blir djup tallrik och en Linssoppa som jag aldrig prövat tidigare fick tips på Nyhetsmorgon av kocken. Morgonen idag började med havregrynsgröt. Oj Oj vad nyttig i vart fall idag.
Är väl vad jag klarar av. Varför skall jag älska mat och tänka mat !!!!! Nu blir det hundrunda efter gröten börjar bra slutar !!!!! får ag se vet man aldrig, i vart fall goda förhoppningar.
Har inte ätit en enda semla ...än ska tilläggas. Gillar bara grädden, mandelmassan och locket ändå 😄👍
Grattis till minus trots dina bullar 👏👏
vet inte om medicin jag fick(esmeprazol) bildar nåt för de går inte som jag vill. Så nu får jag hitta ett nytt tänk.
Hur menar du? Att esomperazol skulle binda vätska så kan inte jag se det. Snarare att du mår bättre och har lättare att äta.
Esomperazol är en utveckling av omperazol, man fortsatte forskningen. En del passar den ena andra den andra, ingen är starkare än den andra båda har samma styrka.
Någon som vet vart Biggan1e tagit vägen? Hon var i mitt lag (Solgul) förut men jag har inte sett henne i forumet sen tidigt i höstas.
BELLA ....Ja så lätt var det inte att få bort fastlagsbullarna, stod på samma två veckor och nu lagt ner extra mycket energi denna vecka. Tycker vikten hoppa upp och ner likom vågen . Ibland går det bättre ibland inte alls. Men får kämpa på ett tag till.
Slipper regga ...alltid nåt bra 👏👏
vet inte om medicin jag fick(esmeprazol) bildar nåt för de går inte som jag vill. Så nu får jag hitta ett nytt tänk.
Hur menar du? Att esomperazol skulle binda vätska så kan inte jag se det. Snarare att du mår bättre och har lättare att äta.
Esomperazol är en utveckling av omperazol, man fortsatte forskningen. En del passar den ena andra den andra, ingen är starkare än den andra båda har samma styrka.
tack för info. Tror min magen känns bättre.
För stunden känner jag mig väldigt stolt över mig själv, dels för att jag lyckats hålla i att inte göda känsloätandet utan ätit huvudmålen och mellanmål samt undvikit sötsaker trots hur mycket det stormar omkring mig där kontroll är något som avsaknar mer än på maten då.
Jag har idag lyckats ta 2 av mina delmål som jag satt upp på vägen mot ett normalt BMI. Det ena var att ta mig under 150 kg och det andra var att minksa 5% som jag på hektot klarade idag vid invägning.
Målen kan ibland vara ganska nära varandra i vikt men jag har som morot satt ett procentmål, ett viktmål med jämna 10-tal samt ett BMI mål som är det som står närmast i mål efter idag men ändå ett par kilon bort.
du de är ju toppen så de är bara forsätta
För stunden känner jag mig väldigt stolt över mig själv, dels för att jag lyckats hålla i att inte göda känsloätandet utan ätit huvudmålen och mellanmål samt undvikit sötsaker trots hur mycket det stormar omkring mig där kontroll är något som avsaknar mer än på maten då.
Jag har idag lyckats ta 2 av mina delmål som jag satt upp på vägen mot ett normalt BMI. Det ena var att ta mig under 150 kg och det andra var att minksa 5% som jag på hektot klarade idag vid invägning.
Målen kan ibland vara ganska nära varandra i vikt men jag har som morot satt ett procentmål, ett viktmål med jämna 10-tal samt ett BMI mål som är det som står närmast i mål efter idag men ändå ett par kilon bort.
Gillar det du skriver angående delmålen. Jag tror på delmål tillräckligt nära varandra. Och på sådana som är möjliga att uppnå. Det är den typen av mål som håller motivationen uppe. Då dessa kommer snabbt inpå klara man av att kämpa ännu en dag, ännu två dagar, ja, ännu en vecka. Lycka till!
Gillar det du skriver angående delmålen. Jag tror på delmål tillräckligt nära varandra. Och på sådana som är möjliga att uppnå. Det är den typen av mål som håller motivationen uppe. Då dessa kommer snabbt inpå klara man av att kämpa ännu en dag, ännu två dagar, ja, ännu en vecka. Lycka till!
Tack