icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser våren 2021 Avslutad

Veteran
8085 inlägg
10 januari 2021 09:56

• Veteran
    4095 inlägg
    Redigerad: 27 mars 2021 08:06

ORSAK & VERKAN på vågen idag...efter detta supergoda vitlöksbröd med garlicsås...och med just bröd som akillehäl frown...

Smakar det så kostar det..

• Veteran
    2322 inlägg
    27 mars 2021 09:47

så var lördagen här då.  De är en kombo pollen o förkylning, Men känner mej inte febrig  som tur är.   Nu får jag se vad denna lördag har att bjuda på eller om man själv får göratheart

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    27 mars 2021 13:22
    Bella50 skrev den 27 mars 2021 08:06

ORSAK & VERKAN på vågen idag...efter detta supergoda vitlöksbröd med garlicsås...och med just bröd som akillehäl frown...

Smakar det så kostar det..

Förhoppningsvis är det bara tillfällig vikt på besök. Förut när jag åt kolhydrater vägde jag alltid 2 kg mer dagen efter jag ätit pizza. 😆 Sen försvann de efter någon dag. 

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    28 mars 2021 09:13

I torsdags så bestämde jag mig för att ta detta med socker och kolhydrater lite allvarligare, efter att ha varit hos diabetesläkaren. Så nu ska jag försöka bli nyttigare i mitt ätande, och främst skippa alla godisar. Vågen visade neråt i morse, blir intressant att se vad onsdagen visar.

• Veteran
    4095 inlägg
    29 mars 2021 07:11
    klaraelv skrev den 28 mars 2021 09:13

I torsdags så bestämde jag mig för att ta detta med socker och kolhydrater lite allvarligare, efter att ha varit hos diabetesläkaren. Så nu ska jag försöka bli nyttigare i mitt ätande, och främst skippa alla godisar. Vågen visade neråt i morse, blir intressant att se vad onsdagen visar.

Konstigt att man måste få en "ögonöppnare" trots att man redan kan receptet.

Önskar dig varmt lycka till.yes

• Veteran
    4095 inlägg
    29 mars 2021 07:12
    pralin skrev den 26 mars 2021 09:41

näsan rinner hosta får se om de är pollen eller förkylning.  Känns så där.heart

Krya på dig 

• Veteran
    4095 inlägg
    Redigerad: 29 mars 2021 07:15

Ny vecka, nya val...PEPP från mig yes

• Veteran
    2322 inlägg
    29 mars 2021 09:20

ja ny vecka o hoppas få till den braheart

• Utmärkt medlem
    869 inlägg
    29 mars 2021 11:19

Jag är glad för en liten (2 hg) men dock nedgång på vågen den här veckan. Precis som Klaraelv behöver jag ta allvarligare på detta med socker och kolhydrater. Så varför inte börja nu lagom till påsk, den största godishelgen på året 😄😜 Ja, jag ska göra det! 

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    Redigerad: 29 mars 2021 11:47
    koppen skrev den 29 mars 2021 11:19

Jag är glad för en liten (2 hg) men dock nedgång på vågen den här veckan. Precis som Klaraelv behöver jag ta allvarligare på detta med socker och kolhydrater. Så varför inte börja nu lagom till påsk, den största godishelgen på året 😄😜 Ja, jag ska göra det! 

Massa pepp!

De finns tid kvar att planera inför påsken. Själv fortsätter jag min bana med lchf/keto så de blir sockerfritt och minimalt med kolhydrater. Och lite bra substitut till påsken så att jag håller mig på banan. ☺️ Hojta till om ni vill bolla idéer kring en sockerfri påsk!

Finns olika recept här på MD, går att välja i filtreringen så bara de med lägre kolhydrater kommer upp.