icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser våren 2021 Avslutad

Veteran
8085 inlägg
10 januari 2021 09:56

• Utmärkt medlem
    869 inlägg
    29 mars 2021 15:47

Tack för pepp! Min mage klarar inte att helt äta enligt Lchf, men det borde gå bra att äta Lchf-"sötsaker". Bra tips om recepten, jag hittade bl a en nötkaka med 0 Kh som jag ska testa 🙂 Jag gillar en liten kaka till kaffet och allt som inte triggar sötsuget är bra. 

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    29 mars 2021 17:45
    koppen skrev den 29 mars 2021 15:47

Tack för pepp! Min mage klarar inte att helt äta enligt Lchf, men det borde gå bra att äta Lchf-"sötsaker". Bra tips om recepten, jag hittade bl a en nötkaka med 0 Kh som jag ska testa 🙂 Jag gillar en liten kaka till kaffet och allt som inte triggar sötsuget är bra. 

Va bra att du hittade recepten! 😊 Bara att byta ut sockret kan göra en hel del även om man inte äter lchf. Jag har även börjat uppskatta annat gott också istället för sötsaker. Ex västerbottenostchips med créme fraîche, hackad rödlök och röd rom eller fröknäcke med ädelost eller brieost.

Massa pepp!

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    30 mars 2021 18:23

Är det fler än jag som kör 16:8 jag har lagt mitt fönster mellan 13.00-2100 pga mitt arbete. Någon mer än jag som tycker det är superjobbigt nu när vi ställde om till sommartid? Förra året var jag nog så avtrubbad av all övertid pga corona så jag inte tänkte på det eller så har jag förträngt det.

• Veteran
    4095 inlägg
    30 mars 2021 19:04

Jag äter efter den modellen men har aldrig tänkt på det. 

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    30 mars 2021 20:49
    lenhal skrev den 30 mars 2021 18:23

Är det fler än jag som kör 16:8 jag har lagt mitt fönster mellan 13.00-2100 pga mitt arbete. Någon mer än jag som tycker det är superjobbigt nu när vi ställde om till sommartid? Förra året var jag nog så avtrubbad av all övertid pga corona så jag inte tänkte på det eller så har jag förträngt det.

Helt dumt dethär med sommartid. Kunde gärna slopas, enligt mig.

Min kollega sade till mig för ca 5 år sedan att "vänta bara då du kommer i min ålder. Då kommer denna timme också att ge sig mera till känna". Trodde inte på henne då, men , nu är jag i hennes ålder och här står jag: besvärligt att komma i säng i tid och trött på morgonen. Nå om några veckor balanserar detta sig nog. Kan tänka att det är ännu mera utmanande med maten.

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    30 mars 2021 22:53

Mas63 håller med om att slopa detta med sommartid, har alltid tyck det är jobbigt med omställningen. Men reagerar mer nu med kosten.

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    31 mars 2021 06:23

+-0 på vikten den här veckan, a ganska väntat, kroppen känns ur form. Tror jag börjat slappa efter lite med maten också. Äter de jag borde men har blivit lite dåligt med variation. Vågen visar 0 men otroligt nog har kroppen minskat med 1 cm på lår och höft. De peppar mig att fortsätta. ☺️

• Veteran
    4095 inlägg
    31 mars 2021 07:32

Lite är bättre än inget...

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    31 mars 2021 08:12

Plus på vågen, inte förvånad sedan i söndags har jag kommit ur kurs. Inte hungrig klockan ett, ätit senare och allt har blivit fel. Se om kroppen kommer in i fas igen och vänjer sig vid sommartid. Sedan kommer det bli tufft under hela påsken då jag arbetar och vi inte får lunch utan äter mellan kunderna, absolut inte optimalt för mig. 💐🐣

• Veteran
    2322 inlägg
    31 mars 2021 09:41

såg skapligt ut på vågen.   Nu påskvecka men jag gör inget märkvärdigt av den.   Mat ska vi ha men inget speciellt.  Jag orkar inte hålla på, blir vad de blir. Nu blir de kaffet först.heart