icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser våren 2021 Avslutad

Veteran
8085 inlägg
10 januari 2021 09:56

• Veteran
    4095 inlägg
    22 april 2021 08:08
    lenhal skrev den 21 april 2021 13:53

Står still, bättre än att gå upp. Ska försöka hänga kvar här och rapportera varje vecka trots en stor operation den 10 maj då kommer jag bli stelopererad i nacken 🌺

Operationer med dropp och diverse mediciner renderar en viktökning...då vet du orsak & verkan...men viktigast är att allt går bra. yes

• Veteran
    4095 inlägg
    22 april 2021 08:10

Nu vill jag "skryta "...imorgon kan det se annorlunda ut...men IDAG är jag GLAD smiley

Pepp till alla övriga härinne heart

• Mycket engagerad
    367 inlägg
    22 april 2021 08:38

Hej ALLA  och ber om ursäkt Jag firade min födelsedag i går 21/4  och GLÖMDE bort er alla först nu på morgonen kom jag ihåg jag missat lämna vikt sad Var inte hemma ens....Firade min födelsedag på Österlen och mitt älskade Haväng i blåst och iskallt. Men blev en fin dag med mannen eftersom vi inte fick fira med barn och barnbarnet. God mat och fika utomhus hemma till kvällen då vi fortsatte fira vi två.

Idag en ny dag tillbaka till allvaret. Och tänk på matintag. Kommer med vikt nästa onsdag. wink

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    22 april 2021 09:39

dodda Grattis i efterskott 🎶💐

• Veteran
    1221 inlägg
    22 april 2021 12:04
    Bella50 skrev den 22 april 2021 08:10

Nu vill jag "skryta "...imorgon kan det se annorlunda ut...men IDAG är jag GLAD smiley

Pepp till alla övriga härinne heart

Grattis Bella!

• Veteran
    4095 inlägg
    Redigerad: 23 april 2021 07:57
    dodda skrev den 22 april 2021 08:38

Hej ALLA  och ber om ursäkt Jag firade min födelsedag i går 21/4  och GLÖMDE bort er alla först nu på morgonen kom jag ihåg jag missat lämna vikt sad Var inte hemma ens....Firade min födelsedag på Österlen och mitt älskade Haväng i blåst och iskallt. Men blev en fin dag med mannen eftersom vi inte fick fira med barn och barnbarnet. God mat och fika utomhus hemma till kvällen då vi fortsatte fira vi två.

Idag en ny dag tillbaka till allvaret. Och tänk på matintag. Kommer med vikt nästa onsdag. wink

Varmt GRATTIS i efterskott ...yesheart...vi måste få "fira" ibland.

• Veteran
    4095 inlägg
    Redigerad: 23 april 2021 08:00

Detta var igår...jag mår bra...känns gott att ha fått DET vaccinet och inte ASTRA yes

Trevlig helg på er allihop smiley

• Veteran
    8085 inlägg
    23 april 2021 11:54

Grattis Bella jag har också fått Pfizner och sambon fick det igår i Härnösand. Men vi fortsätter isoleringen.  💝

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    23 april 2021 14:47

Jag var på kontroll för astman på vårdcentralen förra veckan. Jag fick med mig en blodtrycksmätare hem för registrering morgon och kväll under e vecka och det ser ut som ytterligare medicin fö det.
    Det togs även lite prover då och idag dök detta upp med posten och det är nytillkommet så nu får jag lägga ytterligare en viktrelaterat biverkan i högen och försöka tagga till efter en tuff vecka, lära mig lite mer för att försöka stoppa processen ....

• Veteran
    8085 inlägg
    24 april 2021 23:02

Bariatri! Jag har 3 bekanta som tagit sig ur en sådan situation. De hade det inte lätt, men med envishet gick det. Jag minns inte var du bor. men är det i Västernorrland tycker jag att du ska be om remiss till Österåsens hälsohem. Ja du kan be om det även om du bor i en annan region. Jag har varit där av andra anledningar men har sett hur folk somtom gått på insulin, kunnat dra ner på medicinen och de som låg på gränsen som du blev helt fria.

Jag funderar själv på att be om remiss pga att jag behöver en uppryckning allmänt. Jag går jättedåligt efter höftoperationen och har usel balans, men det är jobbigt att komma sig för att träna hemma.

19/5 får jag min andra spruta, så i mitten av juni borde jag kunna röra mig mer bland folk. Då har jag täkt börja träna på ett gym som ligger bara 800 m hemifrån. för 199:-/månad får man träna alla dagar mellan 8 och 14 och det är väldigt lite folk då, så det borde passa mig.

Jag hoppas att du kan ta till vara de råd du får på  diabetesmotagningen och jag önskar dig all lycka i kämpandet.